  • 1. Data: 2011-09-21 08:53:46
    Temat: HTML - co to za notacja?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Znalazłem w kodzie HTML coś takiego:

    Pominąwszy funkcjonalność, czy taka notacja jest dozwolona w HTMLu? Co ona
    oznacza (niepokoi mnie dwukropek)? Przestrzeń nazw? Jeśli jest to
    dozwolone, to w jaki sposób odczytać wartość do atrybutu
    "spry:detailregion" z poziomu JS?

  • 2. Data: 2011-09-21 10:50:07
    Temat: Re: HTML - co to za notacja?
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    środa, 21 września 2011 10:53 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Witam,
    >
    > Znalazłem w kodzie HTML coś takiego:

    > Pominąwszy funkcjonalność, czy taka notacja jest dozwolona w HTMLu?

    Jeżeli mówimy o HTML(5), to tak:
    <http://www.whatwg.org/specs/web-apps/current-
    work/multipage/tokenization.html#before-attribute-na
    me-state>

    Konkretniej ten rozdział opisuje, co ma robić parser kiedy natknie się na
    określony znak w pewnym określonym kontekście. Jak widać, dwukropka tam nie
    ma i podpada pod kategorię ,,Anything else".

    HTML4 ściśle określał jakie atrybuty i gdzie są dozwolone:
    <http://www.w3.org/TR/html4/index/attributes.html>

    Więc taki zapis nie jest poprawny dla HTML4. Przy czym większość
    przeglądarek wyświetli stronę z takim zapisem bez zająknięcia.

    > Co ona
    > oznacza (niepokoi mnie dwukropek)? Przestrzeń nazw?

    Z tego co wyczytałem poszukując odpowiedzi na Twoje pytania (link mi gdzieś
    zaginął), zaleca się aby dwukropek używać do oddzielenia przestrzeni nazw.
    Przy czym skoro się ,,zaleca", to można go używać w dowolnym innym znaczeniu.
    Np. dlatego, że ładnie wygląda ;) .

    > Jeśli jest to
    > dozwolone, to w jaki sposób odczytać wartość do atrybutu
    > "spry:detailregion" z poziomu JS?

    Z tego co widzę po kodzie źródłowym tego Spry
    (<http://labs.adobe.com/technologies/spry/includes/S
    pryData.js>), powinno
    wystarczyć proste element.getAttribute('spry:detailregion'). W Operze
    wystarcza, w innych nie chciało mi się sprawdzać.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 3. Data: 2011-09-21 14:03:18
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dziękuję za obszerne wytłumaczenie :-)

  • 4. Data: 2011-09-21 21:33:33
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 21 Sep 2011 11:50:07 +0100, Mirosław Zalewski
    <miniopl@cut_this.gmail.com> wrote:

> [...]
    > określony znak w pewnym określonym kontekście. Jak widać, dwukropka tam
    > nie ma i podpada pod kategorię ,,Anything else".

    Sprecyzowanie jak interpretować błędy nie oznacza, że wszystko jest
    dozwolone.

    HTML5 nie pozwala na własne atrybuty z dwukropkiem. Jedyne, jakie można
    sobie "zmyślać" muszą się zaczynać od "data-".

    > Z tego co wyczytałem poszukując odpowiedzi na Twoje pytania (link mi
    > gdzieś zaginął), zaleca się aby dwukropek używać do oddzielenia
    > przestrzeni nazw.

    W składni text/html HTML5 nie ma przestrzeni nazw i dwukropek niczego nie
    oddziela. Jest po prostu częścią (błędnej) nazwy.

    --
    regards, porneL

  • 5. Data: 2011-09-23 06:40:25
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2011-09-21 10:53, Marek pisze:
> [...]
    > oznacza (niepokoi mnie dwukropek)? Przestrzeń nazw? Jeśli jest to
    > dozwolone, to w jaki sposób odczytać wartość do atrybutu

    Sięgnij do źródeł:

    http://livedocs.adobe.com/en_US/Spry/SDG/WS8634E7DC-
    16E5-44c5-9CC0-D33A6520E628.html

    artur