  • 1. Data: 2013-03-04 18:50:21
    Temat: Hurtowa zmiana dat utworzenia plikow
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Powiedzmy, ze mam setki zdjec, teraz je obrabiam automatem (np. automatyczna
    korekta kontrastu, wyostrzanie itp) i program zapisuje przetworzone pliki
    do innego katalogu. Wszystko pieknie ladnie, ale daty utworzenia plikow
    sa zmienione.

    Jak sobie z tym poradzic?
    Innymi slowy potrzebuje automat, ktory w w nowych plikach
    ustawi mi odpowiednie daty adekwatnie do starych plikow.

    ps - brak informacji o dacie zaszytych w plikach

    ktos pomoze?

  • 2. Data: 2013-03-05 21:29:07
    Temat: Re: Hurtowa zmiana dat utworzenia plikow
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    I.Tichy napisał:
> [...]
    > ustawi mi odpowiednie daty adekwatnie do starych plikow.
    >
    > ps - brak informacji o dacie zaszytych w plikach

    Musisz mieć program, który skopiuje datę utworzenia/modyfikacji do EXIF
    a potem po wszelkich operacjach (programem, który szanuje metadane co
    nie niestety nie jest oczywiste) odczytać datę z EXIFa i podmienić datę
    modyfikacji. Do operacji na metadanych najlepszy jest exiftool lub
    wtyczka do Total Commandera.

    m.

  • 3. Data: 2013-03-05 21:50:16
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > EXIF a potem po wszelkich operacjach (programem, który szanuje
    > metadane co nie niestety nie jest oczywiste) odczytać datę z EXIFa i

    Można sobie też poradzić bez EXIF-a - hurtowe przetwarzanie plików
    wykonuje np. IrfanView i ma opcję zachowywania daty oryginału (podobnie
    jak np. struktury folderów) - polecam.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2013-03-05 21:54:38
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    BTW: A tak abstrahując od pytania głównego: mógłby mi ktoś
    przypomnieć jakiś programik DOS-owy - batchowy, który nadaje plikowi
    podaną datę modyfikacji? Coś mi chodzi po głowie, że wieki temu miałem
    na to jakąś chałupniczą metodę, ale nawet nie jestem pewien, czy
    działała. :)

    [mr.]

  • 5. Data: 2013-03-05 21:57:50
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Chałupnicza metoda nr dwa (z głowy, czyli z... :)

    Stworzyć zdjęciom sztuczny EXIF, drugim skryptem wpisać datę,
    a potem JHEAD: zmień datę pliku na datę zrobienia zdjęcia.
    Skomplikowane... :))

    [mr.]

  • 6. Data: 2013-03-06 02:28:11
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-03-05 21:29, Mikolaj Machowski pisze:

> [...]
    > nie niestety nie jest oczywiste) odczytać datę z EXIFa i podmienić datę
    > modyfikacji. Do operacji na metadanych najlepszy jest exiftool lub

    Nie wiem jakiego programu używa pytający, nie widzę też jego postu,
    tylko to, co Ty zacytowałeś, ale wiele programów pozwala na zachowanie
    oryginalnej daty przy zapisie, przy przetwarzaniu wsadowym również. To
    prostsze niż bawienie się z exifem.

    --
    marcin

  • 7. Data: 2013-03-06 03:03:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Mar 2013, I.Tichy wrote:

> [...]
    > ustawi mi odpowiednie daty adekwatnie do starych plikow.
    >
    > ps - brak informacji o dacie zaszytych w plikach

    Na mój gust najprościej by było zrobić pętle z for, a w niej użyć:
    http://nircmd.nirsoft.net/clonefiletime.html (oczywiscie na path)
    O tyle prostsze od FileTouch, że ten drugi wymaga "wydłubania"
    daty (np. z komendy directory)
    Cos w stylu (zbiory "wzorcowe" są w katalogu domyślnym):

    C:\TEST > for %f in (*.JPG) do clonefiletime %f kopie/%f

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2013-03-06 03:14:53
    Od: "Janko Muzykant" <j...@w...p>

    Użytkownik "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > nie niestety nie jest oczywiste) odczytać datę z EXIFa i podmienić datę
    > modyfikacji. Do operacji na metadanych najlepszy jest exiftool lub

    Ja zmieniam rencznie za pomocom probramó Bryndzel 8.489
    To jezd sóprerowski mastórbator!!!

    --
    pozdrawia Adam
    /lubię palić ogniska w lesie, szczególnie podczas suszy.../

  • 9. Data: 2013-03-06 07:35:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-06 03:14, Janko Muzykant pisze:
    > Ja zmieniam rencznie za pomocom probramó Bryndzel 8.489
    > To jezd sóprerowski mastórbator!!!

    Udając mnie porywasz się na niemożliwe, frajerze :)

    --
    pozdrawia Adam
    /duszno mi, codziennie głupota mnie zabija, wszędzie jej pełno, ratunku!/

  • 10. Data: 2013-03-06 08:24:17
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Zaproponuje ktoś jakieś unikatowe dane do filtra, żeby wykillować tę
    mendę z wcześniejszego posta?

    > Ja zmieniam rencznie za pomocom probramó Bryndzel 8.489 To jezd
    > sóprerowski mastórbator!!!

    Ale pech! Właśnie dzisiaj, zupełnie nieoczekiwanie przypomniała mi
    się smutna historia "psychologa", celebryty-psychologa z "wielkiej
    czwórki psychologów III RP" Andrzeja Samsona. Potrafił na antenie
    opowiadać o "masturbowaniu się brandzlownicą" (nomen-omen!), przez co
    uznałem go za podejrzanego wulgarnego erotomana, z zaleceniem: wszystko
    co powie jest podejrzane. Jak się później okazało, miałem całkowitą
    rację - Samson skończył w więzieniu, co i pewnie autorowi grozi, bo
    widzę duże pokrewieństwo dusz, a tym łatwiej, że to na pewno nie ten
    poziom.

    A tak swoją drogą: czy jest jeszcze jakaś wyższa forma przyznania
    się do własnej porażki?

    [mr.]