  • 1. Data: 2009-03-15 21:45:58
    Temat: [IE8, CSS] PHP include a style (margin:auto)
    Od: pracus <p...@g...com>

    Przepraszam, ale już któryś dzień z kolei siedzę nad tym i szału
    dostaję. Muszę poprosić o pomoc.

    Proszę, spójrzcie na: http://pracus.com/testy/test1.php

    Sprawdzam pod IE8.
    Jest tam prosty układ - div o nazwie "main" ma być wyśrodkowany na
    stronie i mieć 770px szerokości.
    Pomijając to, że IE nie uznaje wysokości warstwy, to znaczy traktuje
    ją jako zerową, chyba że w ustawieniach włączę widok zgodności, to
    wszystko jest w miarę ok.

    Natomiast, proszę, porównajcie z tym: http://pracus.com/testy/test2.php

    Dokładnie ten sam kod i... IE nie uznaje margin:auto - przykleja diva
    do lewej krawędzi strony.
    Jaka jest różnica między tymi plikami? Tylko taka, że test1.php
    zawiera dokładnie cały kod, a test2.php zawiera:
    <?php include 'test1.php'; ?>

    Tylko skąd IE niby wie, co dzieje się po stronie serwera? I jak temu
    zaradzić?

    Z góry dziękuję!

  • 2. Data: 2009-03-15 22:02:22
    Temat: Re: [IE8, CSS] PHP include a style (margin:auto)
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]

    > do lewej krawędzi strony.
    > Jaka jest różnica między tymi plikami? Tylko taka, że test1.php

    mi w tej drugiej wersji pod IE6 w zrodle pokazuje jakis dziwny kwadracik przed
    doctype... w innych miejscach tez zreszta w obudwu wersjach. text-align: center
    dla body rozwiazaloby zapewne problem

  • 3. Data: 2009-03-15 22:08:48
    Od: S <a...@a...abc>

    Dnia Sun, 15 Mar 2009 14:45:58 -0700 (PDT), pracus napisał(a):

    > Przepraszam, ale już któryś dzień z kolei siedzę nad tym i szału
    > dostaję. Muszę poprosić o pomoc.
    >
    > Proszę, spójrzcie na: http://pracus.com/testy/test1.php
    > [ciach]

    No skoro dwie "identyczne" strony różnie się wyświetlają, to pewnie nie są
    identyczne. Zapisz je sobie i jakimś diffem porównaj. Ale pewnie w jednej
    wersji masz coś przed doctypem i dlatego w zły tryb wchodzi IE.

  • 4. Data: 2009-03-15 22:16:23
    Temat: Re: PHP include a style (margin:auto)
    Od: pracus <p...@g...com>

    On 15 Mar, 23:08, S <a...@a...abc> wrote:
    > No skoro dwie "identyczne" strony różnie się wyświetlają, to pewnie nie są
    > identyczne. Zapisz je sobie i jakimś diffem porównaj. Ale pewnie w jednej
    > wersji masz coś przed doctypem i dlatego w zły tryb wchodzi IE.

    Co to może być? Konfiguracja PHPa, serwera? Jeśli rzeczywiście dołącza
    jakieś "śmieci" przy php include :/

  • 5. Data: 2009-03-15 22:23:06
    Od: pracus <p...@g...com>

    OK, dziękuję za pomoc i przepraszam za zamieszanie!
    Naprowadziliście mnie - kilkanaście godzin straconych prawdopodobnie
    przez to, że Notatnik zapisał jakieś śmieci, których nie wyświetlał
    przy kopiuj-wklej :)

    Pozdrawiam!

  • 6. Data: 2009-03-15 22:33:54
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    >Notatnik zapisał jakieś śmieci, których nie wyświetlał
    >przy kopiuj-wklej :)

    To nie są "jakieś" śmieci lecz BOM jak przypuszczam. Poczytaj sobie w
    internecie na ten temat a do stron WWW używaj narzędzi właściwych.

  • 7. Data: 2009-03-16 08:40:12
    Od: pracus <p...@g...com>

    On 15 Mar, 23:33, "Marek" <m...@s...interia.pl> wrote:
    > To nie są "jakieś" śmieci lecz BOM jak przypuszczam. Poczytaj sobie w
    > internecie na ten temat a do stron WWW używaj narzędzi właściwych.

    Ja jestem jeszcze z czasów kamiennych, gdzie używanie Notatnika do
    kodowania było uważane za kunszt sam w sobie ;)

  • 8. Data: 2009-03-16 13:07:52
    Od: w...@g...com

    On 16 Mar, 09:40, pracus <p...@g...com> wrote:

    > Ja jestem jeszcze z czasów kamiennych, gdzie używanie Notatnika do
    > kodowania było uważane za kunszt sam w sobie ;)

    Teraz to jest uważane za masochizm.
    Tak bez kolorowania składni...

    w.b.

  • 9. Data: 2009-03-16 14:21:15
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    >Ja jestem jeszcze z czasów kamiennych, gdzie używanie Notatnika do
    >kodowania było uważane za kunszt sam w sobie ;)

    Ja również zaczynałem w ten sposób jednakże głód i wychudzone dzieci zmusiły
    mnie do przejścia na bardziej efektywne narzędzia np. takie, które nie
    dodają BOM na początku kodu a przy okazji pilnują składni :-D

  • 10. Data: 2009-03-16 21:21:23
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Mon, 16 Mar 2009 08:40:12 -0000, pracus <p...@g...com> wrote:

    > Ja jestem jeszcze z czasów kamiennych, gdzie używanie Notatnika do
    > kodowania było uważane za kunszt sam w sobie ;)

    Tak samo jak udawanie modemu za pomocą gwizdania. Bardzo hackerskie, ale normalnie
    tak pracować się nie da.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");