  • 11. Data: 2009-01-06 03:02:31
    Temat: Re: IE8 - koniec obsługi JS ?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Dlaczego uważasz że mamy do czynienia z wojną i to z Sunem.

    Nie wiem czy pamietasz - kiedyś obsługa Javy zniknęła z wersji instalacyjnej
    Windows lecz była do pobrania ze stron Microsoftu. Było tam też wyjaśnienie
    dlaczego tak się stało. Po przegranym prcesie M$ z Sunem oczywiście. Wtedy
    gorączkowo zajęto się rozwojem konkurencyjnej platformy i tak powstało
    środowisko dotnetowe. Tak więc fakt wojny jest niezaprzeczalny.

    > Gdy dowiesz sie czym jest Silverlight zrozumiesz że jego "oponenta"
    > musisz szukać na zupełnie inny podwórku.

    Nie interesowało mnie to jeszcze...

    > Wektorowy opis graficznej zawartosci, wsparcie dla strumieniowego video,
    > skryptowy język pozwalający na dynamiczna zmiane wygladu
    > elementu strony generowanego przez Silverlight.
    > Nie brzmi to znajomo?
    > Dokładnie, Adobe Flash, a właściwie to FLEX

    Jeśli tak jest to o co w zasadzie chodzi? W jakim celu dubluje się produkt
    innej firmy ? M$ chce mieć konkurencyjny produkt?

  • 12. Data: 2009-01-06 08:03:47
    Od: "Robert Winkler" <w...@N...fm>

    > Nie wiem czy pamietasz - kiedyś obsługa Javy zniknęła z wersji
    > instalacyjnej Windows [...]

    Pamiętam te wojnę, pamiętam także jak wybuchła.
    W swoich czasach maszyna wirtualna javy produkcji Microsoftu była najlepszą
    na rynku,
    najlepszą, gdyż oferującą największą wydajność,
    a współpraca MS i SUN oraz dwustronna wymiana technologii układała się
    gładko,
    do czasu pojawienia się Visual Studio 6.0, a dokładniej jednego z jego
    elementów:
    Visual J++ 6.0
    Microsoft w tym produkcje pozwolił sobie na modyfikacje składni języka Java
    do potrzeb swoje nowego środowiska transakcyjnego (COM+)
    Było to oczywiście nie na rękę Sunowi który pracował wówczas nad własnym
    rozwiązaniem
    celującym w ten sektor rynku (J2EE) w którym to zastosował mechanizmy
    transakcyjne
    zapożyczone z Microsoftu z jego DTC (Distributed Transaction Coordinator).
    Oczywiście Sun nie zgadzał się na jakakolwiek modyfikacje Javy
    która preferowałby jedno środowisko uruchomieniowe
    i tak wojna która wybuchał o rynek enterprise
    odbiła nam się rykoszetem i trafiła przeglądarki internetowe. :(

    > Jeśli tak jest to o co w zasadzie chodzi? W jakim celu dubluje się produkt
    > innej firmy ? M$ chce mieć konkurencyjny produkt?

    Widać iż Microsoft chce uczknąć dla siebie kawałek rynku Rich Internet
    Application
    zarezerwowanego dotychczas dla technologii FLEX
    btw Ciekawie może wyglądać 14 wersja pakietu Office i kolejna wersja Office
    Communications Server
    już na konferencji PDC2008 zaprezentowano Worda i Excela
    działające wewnątrz przeglądarki jako komponenty Silverlight
    a na komputerach na których nie było Silverlighta działały w wykorzystaniem
    AJAXa

    Pozdrawiam
    Robert

  • 13. Data: 2009-01-06 10:02:08
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Widać iż Microsoft chce uczknąć dla siebie kawałek rynku Rich Internet
    > Application
    > zarezerwowanego dotychczas dla technologii FLEX

    Pytanie czy M$ wypuści pluginy do popularnych browserów. W końcu oznaczałoby
    to, że wspiera inne technologie niż swoje własne a do tego zdolny M$ raczej
    nie będzie. Kiedyś współpracowałem z M$. W ramach współpracy m.in.
    raportowałem usterki softu. Zgłosiłem brak możliwości wyświetlenia źródła
    przez IE gdy strona WWW generowana jest przez PHP (po przeładowaniu
    formularza). Wiesz jaką odpowiedź dostałem? ...Microsoft nie wspiera
    technologii PHP :-))))... Firma tak bardzo separuje się od innych
    technologii, że nawet protokoły HTML/HTTP wygenerowane przez nie-M$'owe
    oprogramowanie traktowane są jako skażone. Wtedy właśnie zakończyłem
    współpracę.

  • 14. Data: 2009-01-06 11:09:58
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    Marek pisze:

    > Pytanie czy M$ wypuści pluginy do popularnych browserów. W końcu

    Wypuścił. Jest też wersja na OSX.

> [...]
    > separuje się od innych technologii, że nawet protokoły HTML/HTTP
    > wygenerowane przez nie-M$'owe oprogramowanie traktowane są jako skażone.

    Odmieniło im się. Pewnie dostrzegli, że nie da się efektywnie udawać, że
    tylko Windows jest na świecie. Oficjalnie supportowany jest driver SQL
    Server dla PHP, FastCGI do IIS specjalnie dla PHP i przebąkują o
    wspieraniu APC czy czegoś takiego.

    > Wtedy właśnie zakończyłem współpracę.

    Twój problem to raczej co innego. Microsoft ogólnie nie przepada za
    naprawianiem błędów. Skupia się na zastępowaniu rzeczy istniejących
    nowymi. Chociaż też coś im się troszkę odmieniło (Connect jako przykład).

    artur

  • 15. Data: 2009-01-06 12:38:38
    Od: "Robert Winkler" <w...@N...fm>

    > Pytanie czy M$ wypuści pluginy do popularnych browserów. [...]

    Microsoft udostępnia wersje dla IE, Safari,
    oraz przeglądarek zgodnych z modelem pluginów Firefoxa
    nie ma więc problemów na przykład z Chrome.
    Nokia zapowiada implementacje Silverlight w swoich telefonach,
    są też głosy że Android ma zostać w tą funkcjonalność rozszerzony.
    Narazie tylko Apple nie życzy sobie Silverlighta na swoich iPhonach,
    podobnie jest jednak z Flashem i Javą w przypadku tych telefonów :(

    Pozdrawiam Robert

  • 16. Data: 2009-01-06 13:20:40
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Możesz podać jakiś przykład tego, o czym piszesz? Pytam z ciekawości.

    Nie do konca mi sie wydaje, zeby wiedzial o czym pisze, bo chyba slowa
    ekshumacja by nie uzyl :D

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 17. Data: 2009-01-06 13:25:54
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Jezyk opisujacy wyglad elementów tworzynych za pomocą Silverlight
    > to też nie byle co ale XAML, ten sam jezyk jaki stał się podstawą
    > dla desktopowego WPF (Windows Presentation Foundation)

    Tez sie babrales w ATLASie? :)

    Dla poczatkujacych, ale nie tylko, fajnym narzedziem bedzie
    pakiet Expression z Microsoftu. Latwo, prosto i przyjemnie.

    W dodatku jest cala masa video tutoriali do pobrania z MS za friko.
    http://www.microsoft.com/expression/

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 18. Data: 2009-01-06 18:01:48
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Cżyżby Gates dostrzegł, że nie tylko technologie M$ są na świecie? Jestem
    pod wrażeniem. To chyba starość...

  • 19. Data: 2009-01-06 18:15:36
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    rezist.com pisze:
    > Dla poczatkujacych, ale nie tylko, fajnym narzedziem bedzie
    > pakiet Expression z Microsoftu. Latwo, prosto i przyjemnie.

    O nie, jest beznadziejny, tylko nie ma niczego lepszego. Mnóstwo ważnych
    atrybutów nie jest w ogóle dostępnych inaczej, jak przez grzebanie w
    XAML-u (albo ja jestem ślepy), a nie wiadomo dlaczego jest tylko
    kolorowanie składni zamiast intellisense (trzeba się wspomagać
    VStudiem). Cały czas jest to wersja alfa, beta albo preview i tak
    właśnie działa. Piszę o Blendzie głównie, bo z tym miałem najwięcej do
    czynienia, ale zaglądałem też do Designa (jakoś mało tych funkcji) i
    Encodera (darmowa 9 jest o wiele bardziej funkcjonalna). I jeszcze żeby
    cena była konkurencyjna do Adobe.
    Dlaczego piszesz, że dla początkujących? Jakby było coś alternatywnego
    dla zaawansowanych... Wyobrażasz sobie konkurencję dla Flasha bez
    porządnego narzędzia wizualnego?

    artur

  • 20. Data: 2009-01-06 19:30:42
    Od: "Robert Winkler" <w...@N...fm>

    > Cżyżby Gates dostrzegł, że nie tylko technologie M$ są na świecie? Jestem
    > pod wrażeniem. To chyba starość...

    Jaki Gates? Od lat prezesem firmy Microsoft jest Steve Ballmer
    a nie William Henry Gates III.
    Co prawda przez pewien czas wsółpracował później z Microsoftem jako
    konsultant
    ale i z tego stanowiska zrezygnował.
    Czas abyś uaktualnił wiec na swojej liscie pozycje Wroga Publicznego Nr.1
    :)

    Pozdrawiam
    Robert