  • 11. Data: 2020-07-30 18:36:56
    Temat: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Nie ma żadnej reguły że faza ma być po lewo albo po prawo.

    Byle nie po środku. :-)

    Robert

  • 12. Data: 2020-07-30 19:25:35
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 30 lipca 2020 10:45:13 UTC-5 użytkownik K napisał:

    > Ta, mow mi wiecej. W poprzedniej firmie (UK) kazdy mial pod biurkiem
    > malego UPSa, glownie na potrzeby monitora bo wiekszosc miala laptopy. W
    > piatki przychodzila ekipa sprzatajaca i zdarzalo im sie podlaczac
    > odkurzacze pod te UPSy. Poniedzialek rano to bylo jedno wielkie wycie
    > przeciazonych UPSow. Raz nawet chyba w jednym padla elektronika (APC).

    Nie klei mi sie ta historia.
    Jak taki UPS mial 600VA a odkurzacz 1300W to albo powinny w ups zadzialac
    bezpieczniki albo nic sie nie powinno stac bo jak ups nie byl odpiety to akumulator
    nie bylby rozladowywany.

    https://www.apc.com/ca/en/faqs/FA156512/

    A nawet jak byl overloaded przez jakis czas to nie znam modelu co piszczy po
    odlaczeniu przeciazenia.

  • 13. Data: 2020-07-30 20:03:17
    Od: K <n...@e...com>

    On 30/07/2020 18:25, s...@g...com wrote:

> [...]
    >
    > https://www.apc.com/ca/en/faqs/FA156512/
    >
    > A nawet jak byl overloaded przez jakis czas to nie znam modelu co piszczy po

    To byl taki UPS:
    https://www.ebay.co.uk/itm/APC-Back-UPS-ES-700-700-V
    A/184371959034?epid=133942943&hash=item2aed6cd4fa:g:
    4uUAAOSwtDRfF0SC
    Po jednej stronie mial podtrzymanie, a po drugiej tylko ochrona przed
    przepieciami. Nie wiem do ktorego gniazda wpinali odkurzacze. To nie
    bylo biuro wielkosci trzy pokojowego mieszkania tylko dwie kondygnacje
    lacznie na 170 osob i odkurzacze mieli przemyslowe, a nie zabawkowe dla
    dzieci. Ogolnie elektronika w tych UPSach nie byla gornych lotow.
    Czasami po wymianie baterii nie byly w stanie naladowac nowej (oryginalnej).

  • 14. Data: 2020-07-30 20:09:01
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-30 o 19:03 +0100, K napisał:
    > Ogolnie elektronika w tych UPSach nie byla gornych lotow. Czasami po
    > wymianie baterii nie byly w stanie naladowac nowej (oryginalnej).

    Miałem podobnie w domu: UPS został obciążony monitorem 19" (nie LCD) i
    nie spodobało mu się. Niby działało, ale tylko z aku, którego już nijak
    nie chciał ładować - nawet po odpięciu wszystkiego. Po analizie okazało
    się, że odparowała ścieżka zasilania 230V na PCB... Drucik, trochę cyny
    i UPS jak nowy. Bezpiecznik też tam był, ale w ogóle go ta historia nie
    poruszyła.

    Mateusz

  • 15. Data: 2020-07-30 21:06:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Miałem podobnie w domu: UPS został obciążony monitorem 19" (nie LCD)

    Kiedyś to był klasyczny przypadek: serwer podłączony do UPS, monitor
    z oszczędności wyłączony. Awaria zasilania, UPS piszczy, ktoś idzie
    do serwera udzielić ostatniego namaszczenia systemowi. Włącza monitor,
    a tu łup -- rozmagnesowanie kineskopu powoduje, że wszystko siada.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2020-07-30 21:23:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:slrnri5q55.gav.jaros@falcon.lasek.waw.pl>
    user Jarosław Sokołowski pisze tak:

> [...]
    > pod gdniazdka zasilane z UPS przeznaczone dla komputerów. W Polsce
    > dużo jest ciekawych rzeczy, to bardzo interesujący kraj.

    Trochę brzmi jak urban legend gdyż w Polsce
    każda sprzątaczka miałaby wkrótce przejściowkę
    od córci z Peterborough. Jedynie groźba utraty
    miesięcznej premii 30zł może uczynić cuda.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 17. Data: 2020-07-30 21:32:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    > Trochę brzmi jak urban legend gdyż w Polsce
    > każda sprzątaczka miałaby wkrótce przejściowkę
    > od córci z Peterborough. Jedynie groźba utraty
    > miesięcznej premii 30zł może uczynić cuda.

    Sam znam dwa takie biura, więc nie mieszajmy w to Urbana.
    Zresztą sprzątaczki to raczej nie ze złościwości, tylko
    z niewiedzy. Proste zabezpieczenia wystarczają.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2020-07-30 21:53:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:slrnri682l.qn1.jaros@falcon.lasek.waw.pl>
    user Jarosław Sokołowski pisze tak:

    > Sam znam dwa takie biura, więc nie mieszajmy w to Urbana.
    > Zresztą sprzątaczki to raczej nie ze złościwości, tylko
    > z niewiedzy. Proste zabezpieczenia wystarczają.

    W porządnych biurach już w roku 2005 były gniazdka ups
    które miały jedną dziurkę bardziej (jak pacman)

  • 19. Data: 2020-07-30 21:57:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    > W porządnych biurach już w roku 2005 były gniazdka ups
    > które miały jedną dziurkę bardziej (jak pacman)

    Być może jest teraz nawet na to jakaś unijna norma. Te biura
    były wypasażane jeszcze w przedunijnych czasach.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2020-07-30 22:00:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > do serwera udzielić ostatniego namaszczenia systemowi. Włącza monitor,
    > a tu łup -- rozmagnesowanie kineskopu powoduje, że wszystko siada.

    Widziałem lepsze sytuacje w Polsce, w większych firmach w serwerowniach
    obsługiwanych przez informatyków macierzystych z Anglii albo Niemiec:
    serwery podpięte pod UPS-y, ale monitor i KVM już nie. U jednego to
    nawet elementy aktywne sieci były prosto pod 230V, bez UPS-a.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam