  • 1. Data: 2010-10-20 20:19:05
    Temat: Jak NIE pisać regulaminów konkursów
    Od: inigo <n...@m...com>

    Adres strony informującej o konkursie, organizowanej przez wiarygodną
    ponoć (zdaniem znajomego) instytucję:
    http://www.lowicka.pl/konkurs-fotograficzny-quroki-m
    okotowaq.html

    A w regulaminie same rodzynki...

    1. Na rozgrzewkę - na stronie jest informacja, że zdjęcia można nadsyłać
    do 24-go października. Na dole strony jest regulamin stwierdzający, że
    zdjęcia nadesłane po 20-tym nie wezmą udziału w konkursie.

    2. Regulamin stwierdza, że w celu wzięcia udziału w konkursie *wymagane*
    jest wypełnienie i przesłanie formularza zgody na przetwarzanie danych *w
    celach marketingowych*, zamieszczonego na stronie. W treści formularza
    znajduje się informacja, że podanie danych do celów marketingowych jest
    dobrowolne. Dodatkowo formularz do wypełnienia ma postać pliku PDF, żeby
    nie było za łatwo go wypełnić :-).

    3. Cytuję: "Zdjęcie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 powinno być przesłane w
    formacie jpg, w rozdzielczości min. 300 dpi". Rozumiem, że intencją
    autora miało być, że zdjęcie ma być dobrej jakości, tylko nie ma on chyba
    pojęcia, co to jest DPI - i że zdjęcie wielkości znaczka pocztowego też
    może spełnić ten warunek. Dodatkowa ciekawostka: przywołany "ust. 1 pkt.
    1" w ogóle nie mówi o zdjęciu tylko o konkursie jako takim :-).

    4. "Nagrody nie podlegają ekwiwalent pieniężny". Polska język - trudna
    język.

    5. Mój ulubiony zapis regulaminu: "Zgłaszając zdjęcie do konkursu
    uczestnik wyraża zgodę na nieodpłatne drukowanie wykorzystanie
    zdjęcia w materiałach promocyjnych i reklamowych Centrum Łowicka (w tym
    publikowanych w prasie, telewizji oraz na stronach internetowych).
    Uczestnik przyjmuje do wiadomości, że autorstwo wykonawcy zdjęć nie
    będzie ujawniane w promocyjnej i reklamowej działalności Centrum Łowicka."

    Czyli nie dość, że zamierzają nieodpłatnie wykorzystać dowolne z
    nadesłanych prac, to wprost zapowiadają, żeby nie spodziewać się nawet
    podpisania ich nazwiskiem autora.

    I to jest konkurs dla uczniów i studentów, organizowany przez instytucję
    mieniącą się "ośrodkiem kultury"...

    Żenada i obciach czy taki już mamy standard?

    --
    inigo

  • 2. Data: 2010-10-20 23:01:17
    Temat: Re: Jak NIE pisać regulaminów konkursów
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    inigo napisal:
    > Żenada i obciach czy taki już mamy standard?

    Standard. Dla większości pstrykaczy wystarczająco rajcujące
    będzie pokazanie rodzinie i kumplom: to moje!

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2010-10-21 07:59:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 20 Oct 2010 20:19:05 +0000, inigo napisał(a):

> [...]
    > *w celach marketingowych*, zamieszczonego na stronie. W treści
    > formularza znajduje się informacja, że podanie danych do celów

    Prawidłowo. Jest wymagane, bo organizator tak chce. Jest dobrowolne, bo
    nieobowiązkowe, bo obowiązek może nałożyć tylko ustawa.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 4. Data: 2010-10-21 09:05:58
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    A dlaczego niby mam NIE PISAC tak regulaminow?

    Wolnoc Tomku w swoim konkursie ;)
    Nie podobaja sie warunki to nie ma obowiazku startowac.
    Za trudnie do zrozumienia?

  • 5. Data: 2010-10-21 09:39:35
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "inigo" napisał:

    > 4. "Nagrody nie podlegają ekwiwalent pieniężny". Polska język - trudna
    > język.

    > 1. [...] do 24-go [...] po 20-tym

    A jak Twój język?
    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=7231

  • 6. Data: 2010-10-21 09:42:15
    Od: jurski <j...@p...onet.pl>

    Regulaminami konkursów się nie przejmuję, niech martwią się uczestnicy.
    Co innego gmeranie w gospodarce, ustawach i zadłużanie na potęgę mnie,
    moich dzieci i kiedyś moich wnuków.
    To mi podnosi ciśnienie, ale to OT.

    --
    jurski
    ---------------------------------------

  • 7. Data: 2010-10-21 11:30:20
    Od: Les <s...@p...fm>

    > A dlaczego niby mam NIE PISAC tak regulaminow?
    > Wolnoc Tomku w swoim konkursie ;)
    > Nie podobaja sie warunki to nie ma obowiazku startowac.
    > Za trudnie do zrozumienia?

    Jak jest zanieczyszczone powietrze, to nie oddychaj! - można
    powiedzieć idąc
    twoim tokiem rozumowania.
    Wybacz, ale po raz kolejny pokazujesz swoje BURACTWO!

    Co do tematu:
    kolejny przykład na metodę pozyskiwania darmowych zdjęć.
    Niestety jest coraz więcej fotografujących i każdy chce zaistnieć. Do
    tego dochodzi problem z czytaniem i rozumieniem tego, co się czyta.
    No bo i po co płacić jak można mieć za frajer - głupi by nie
    skorzystał.
    Dlatego też nie biorę udziału w konkursach - szkoda czasu i pieniędzy
    - czasy pracy społecznej minęły z dawnym ustrojem.

    Pozdrawiam
    Les

    Ps. Sory za błędy, ale z polskiego miałem 3-

  • 8. Data: 2010-10-21 11:46:21
    Od: jurski <j...@p...onet.pl>

    > Jak jest zanieczyszczone powietrze, to nie oddychaj! - można
    > powiedzieć idąc
    > twoim tokiem rozumowania.
    Nie każdy musi uczestniczyć w konkursach w przeciwieństwie do
    oddychania. Nietrafiony przykład

    > Wybacz, ale po raz kolejny pokazujesz swoje BURACTWO!
    A czym jest posłużenie się takim epitetem?

    --
    jurski

  • 9. Data: 2010-10-21 12:36:17
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > bo obowiązek może nałożyć tylko ustawa.

    Ciii... bo jeszcze usłyszą ;-)

  • 10. Data: 2010-10-21 12:38:15
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Jak jest zanieczyszczone powietrze, to nie oddychaj!

    Tyle, że analogia tu nie zachodzi niestety...