  • 1. Data: 2010-05-02 21:33:34
    Temat: Jak jest z bezpieczeństwem przeglądarek?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Słyszałem wiele razy, że FF jest lepszy od IE8 gdyż lepiej interpretuje CSS
    i jest bezpieczniejszy i to i tamto... Tymczasem przypadkiem trafiłem na
    badania publikowane na łamach komputerowego pisma, z których wynikało, że w
    testach różnych aspektów przeglądarek FF np. za bezpieczeństwo dostał ok 35
    punktów a IE ok 80. W innych aspektach zwykle IE dystansował FF. Czy
    słyszeliście coś na ten temat?

    Czy znacie wyniki wiarygodnych testów badających bezpieczeństwo różnych
    przeglądarek?

  • 2. Data: 2010-05-02 21:50:22
    Temat: Re: Jak jest z bezpieczeństwem przeglądarek?
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Marek <b...@e...com> wrote:

    > Czy znacie wyniki wiarygodnych testów badających bezpieczeństwo różnych
    > przeglądarek?

    Nie ma takich. Zarządzanie ryzykiem (to co określasz jako bezpieczeństwo) to
    jest pochodna wielu czynników. Głównie poziom bezpieczeństwa (czyli właściwie
    zarządzanie ryzykiem) wynika - tak mogę to ocenić - w 80% z procedur i
    zarządzania, w 20% z rozwiązań technologicznych będących POCHODNYMI procedur i
    zarządzania.

    Ergo:

    Nie ma czegoś takiego, że instalujesz dany program, klikasz daną opcję i jest
    bezpiecznie.

    Dla przykładu:

    Najnowsza przeglądarka, na najnowszym systemie operacyjnym ale obsługiwana
    przez debili, którzy myślą, że wystarczy kliknąć i będzie OK - będzie stanowiła
    większe niebezpieczeństwo dla indformacji niż...

    Względnie stara przeglądarka, względnie stary system operacyjny ale przytomna
    obsługa, która AKTYWNIE zadba o bezpieczeństwo.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2010-05-03 11:53:32
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Sun, 2 May 2010 23:50:22 +0200, Konrad Kosmowski napisał(a):

> [...]
    >
    > Względnie stara przeglądarka, względnie stary system operacyjny ale przytomna
    > obsługa, która AKTYWNIE zadba o bezpieczeństwo.

    Mi w zasadzie chodzi o takie źródła informacji jak to:
    http://nsslabs.com/test-reports/NSSLabs_Q12010_Brows
    erSEM_Summ_FINAL.pdf

    Jest to jeden z linków pobranych stąd:
    http://www.nsslabs.com/browser-security

    Na te raporty powołują się różne artykuły w prasie informatycznej. W
    związku z tym zacząłem zastanawiać się czy faktycznie jest tak jak można
    wywnioskować ładnych wykresików, że najbezpieczniejszy jest IE, potem długo
    długo nic ... i dalej Firefox. Zazwyczaj słyszy się w sieci, że IE jest pod
    każdy względem beznadziejny, do dziś określa się tą przeglądarkę jako
    badzIEwie itp. Zacząłem więc drążyć temat no i trafiłem na w/w opracowania.

  • 4. Data: 2010-05-03 11:59:23
    Od: Jerzy <j...@g...com>

    To przy okazji poszukaj też starsze badania i zobacz kto je zawsze
    finansował :)
    A przeglądarki używaj raczej tej, która jest wygodna i która nie ma
    problemów z wyświetlaniem stron.

  • 5. Data: 2010-05-03 12:23:08
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sun, 02 May 2010 22:33:34 +0100, Marek <b...@e...com> wrote:

> [...]
    > dystansował FF. Czy
    > słyszeliście coś na ten temat?
    >
    > Czy znacie wyniki wiarygodnych testów badających bezpieczeństwo różnych

    To zależy jak się liczy te "punkty". Może autor artykułu przeszedł się po
    stronach Mozilli i Microsoftu i bezkrytycznie pospisywał wszystkie
    przechwałki producentów?

    IE8 ma pare rzeczy, jak zabezpieczenia przed XSS i clickjacking, które
    ktoś mało znający się w temacie może policzyć jako wielkie zalety.
    W praktyce anti-XSS IE8 udało się wykorzystać do zrobienia nowych luk XSS
    na stornach, które bez tego "zabezpieczenia" były bezpieczne.
    Zabezpieczenia przeciw clickjacking w IE8 działają tylko na stronach,
    które specjalnie je włączą (czyli pewnie 0.001% stron...), itd.

    Jeżeli wiesz, co robisz i nie potrzebujesz, żeby przeglądarka chroniła cię
    przed samym sobą (wywalając 5x "czy aby na pewno?" przy ściąganiu pliku
    exe w IE8), to ważnymi czynnikami bezpieczeństwa są:

    * Ile krytycznych luk ma przeglądarka (im więcej, tym twórcom złośliwego
    oprogramowania łatwiej coś znaleźć)
    * Jak szybko łatane są luki po ich odkryciu (jeżeli łata wychodzi 3 dni
    później, to robactwo nie zdąży się roznieść, a jeśli 2 miesiące później,
    to twórcy robali będą mieli mnóstwo czasu na wykorzystanie luki).
    * Ilość złośliwego oprogramowania tworzonego dla danej przeglądarki. IE
    jest najpopularniejszym celem, a inne, szczególnie mało popularne
    przeglądarki, twórcy wirusów ignorują.

    IE8 nie jest tak zły, jak poprzednie wersje, ale jeśli bardzo interesuje
    cię bezpieczeństwo przeglądarki, to zainstaluj Google Chrome. Dostaniesz
    bardzo bezpieczną przeglądarkę, która jednocześnie ma obsługę wszystkich
    nowoczesnych standardów.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 6. Data: 2010-05-03 13:56:48
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Mon, 03 May 2010 13:23:08 +0100, porneL napisał(a):

> [...]

    > cię bezpieczeństwo przeglądarki, to zainstaluj Google Chrome. Dostaniesz
    > bardzo bezpieczną przeglądarkę, która jednocześnie ma obsługę wszystkich

    Pytanie na tą grupę zadałem zmotywowany opiniami osób, które zainstalowały
    sobie jakąś przeglądarkę bo ... (i to ciąg uzasadnień często wyssanych z
    palca). Jednym z argumentów jest nie chcę IE bo to badzIEw albo chcę FF bo
    jest najbardziej bezpieczny itd.
    Staram się wyrobić włąsną opinię na ten temat na podstawie konsultacji z
    Wami.

  • 7. Data: 2010-05-04 06:08:20
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    IMHO na dziś kluczowe czynniki dla optymalnego wyboru przeglądarki, to:
    1) Dostępność w przeglądarce potrzebnych ci dodatków / pluginów
    2) Szybkość publikowania poprawek
    3) Stabilnośc i szybkośc silnika JS

    Punkt (1) jest bardzo subiektywny, dlatego nie znajdziesz do niego
    sensownych analiz. Do (2) i (3) jak najbardziej.

  • 8. Data: 2010-05-04 17:57:47
    Od: |<ońrad <k...@g...com>

    Dnia Mon, 03 May 2010 13:53:32 +0200, Marek napisał(a):

    > Mi w zasadzie chodzi o takie źródła informacji jak to:
> [...]

    zobacz ten link
    http://arstechnica.com/microsoft/news/2009/08/micros
    oft-sponsors-two-nss-
    reports-ie8-is-the-most-secure.ars

    microsoft sponsoruje 'badania' wykonywane przez nsslabs. ja juz oduczylem
    sie czytac wszelkie takie raporty wiele lat temu, bo sa one opracowywane
    jedynie z powodow albo marketingowych (firma zaplacila, wiec musi wypasc
    w tescie najlepiej) albo ideologicznych (czlowiek jest fanatykiem
    firefoksa wiec tak ustawi test by ten wygral)

    jesli jestes rozsadny, bedziesz w miare bezpiecznie korzystal z dowolnej
    przegladarki, zaktualizowanej do najnwoszej wersji.

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 9. Data: 2010-05-04 19:56:50
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Tue, 4 May 2010 17:57:47 +0000 (UTC), |<ońrad napisał(a):

    > zobacz ten link
    > http://arstechnica.com/microsoft/news/2009/08/micros
    oft-sponsors-two-nss-
    > reports-ie8-is-the-most-secure.ars

    No tak... Więc kiszka. Kto czyta ten błądzi :)

    > jesli jestes rozsadny, bedziesz w miare bezpiecznie korzystal z dowolnej
    > przegladarki, zaktualizowanej do najnwoszej wersji.

    W zasadzie nie o mnie chodzi bo szczerze mówiąc infekcję sprzętu
    doświadczyłem poraz ostatni sporo lat temu. Jakoś sobie więc radzę.
    Napisałem w jakimś wątku, że czesto słyszę od osób z mojego grona, że nie
    używa przeglądarki X bo Y jest bezpieczniejsze. No i próbowałem dowiedzieć
    się czemu.

  • 10. Data: 2010-05-04 19:57:34
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Mon, 03 May 2010 13:59:23 +0200, Jerzy napisał(a):

    > To przy okazji poszukaj też starsze badania i zobacz kto je zawsze
    > finansował :)
    > A przeglądarki używaj raczej tej, która jest wygodna i która nie ma
    > problemów z wyświetlaniem stron.

    Właśnie dowiedziałem się :-)))