  • 11. Data: 2023-12-13 03:37:49
    Temat: Re: Jak naładować aku litowe 10S 2P 42V w deskorolce poprzecznej ? Jest 5V
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday 12 December 2023 at 18:47:23 UTC+1, a a wrote:
> [...]
    podłączony na opakowaniu elektrycznych zabawek, lampek.
    wciskam przycisk Test Me na zewnątrz kartonu
    nie muszę reklamować 3 miesiące, bo wymiany w sklepie nie ma, bo towaru brak.

    > Zmierzyłem prąd
    > 0,012 A
    > czyli d....
    >
    > 0,012 A x 42 V = 0,504 W
    >
    > czyli godzina ladowania to 0,5 Wh
    >
    > czyli nic
    >
    > gdy pakiet to
    > 20 ogniw 4,2 V 2,2 Ah = 184,8 Wh
    > Czyli prawie 400 godzin ładowania
    >
    > czyli 100 dni :))))))
    >
    > Znajomy radził aby dobrac się bezpośrednio szpilkami do ogniw, aby nie uszkodzić
    pakietu i zacząć ładować z zasilacza, omijając BMS, a mam regulowany 0-30 V 0-2,5 A

    > Ale nie chcę na razie rozrywać niebieskiej folii pakietu

    5 godzin ładowania i napięcie ani drgnie
    5,45 V

    czyli BMS nie przeuszcza prądu przy rozładowanych ogniwach w pakiecie.

    Czyli jutro, albo już dzisiaj, wyjmujemy pakiet z deskorolki, przecinamy folię i
    podłaczamy ładowanie bezpośrednio do ogniw 10S 2P, omijając BMS

  • 12. Data: 2023-12-13 08:16:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Dec 2023 09:47:21 -0800 (PST), a a wrote:

> [...]
    przycisk Test Me na zewnątrz kartonu
    muszę reklamować 3 miesiące, bo wymiany w sklepie nie ma, bo towaru brak.

    Ale to nie jest 400h, tylko do czasu az dojdzie do minimalnego
    napiecia i odpali normalne ladowanie.

    12mA to nie tak mało ... ale moze tyle brac elektronika
    zabezpieczajacza. Tylko wtedy deska by wymagala ladowania co najmniej
    raz na tydzien.

    > czyli 100 dni :))))))

    niecale 20 dni.

    Napiecie wzroslo?

    > Znajomy radził aby dobrac się bezpośrednio szpilkami do ogniw, aby

    tez tak radze ... ale jesli napiecie rosnie, to moze wystarczy
    poczekac.

    > nie uszkodzić pakietu i zacząć ładować z zasilacza, omijając BMS, a
    > mam regulowany 0-30 V 0-2,5 A

    Na poczatku prad malutki. nawet i 12mA

    > Ale nie chcę na razie rozrywać niebieskiej folii pakietu

    szpilki niewiele rozrywaja.
    Ogniwa cylindryczne czy inne? Cylindryczne maja kontakty na koncach
    :-)

    J.

  • 13. Data: 2023-12-13 17:19:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday 13 December 2023 at 08:16:53 UTC+1, J.F wrote:

> [...]
    > Na poczatku prad malutki. nawet i 12mA
    > szpilki niewiele rozrywaja.
    > Ogniwa cylindryczne czy inne? Cylindryczne maja kontakty na koncach

    cylindryczne
    10S 2P

    ale chyba coś ruszyło

    5,59 V godz. 16.55 13.12.2023

    ----

    wczoraj zapisałem pomiary

    5,48 V 18.48 12.12.2023

    5,47 V 20.07

    Człowiek się pociesza jak naiwniak, a zobaczyłem historię w tym wątku i tyle już było
    ;)

    Ale nie zrażam się i ładuję nadal, może dzisiaj będzie
    6 V ;))

    Pomyślałem, żeby sprawdzić czy ten zasilacz 42V 1,5A z wtykiem okrągłym, nie jest
    czasem uszkodzony
    i dlatego nie ładuje, bo daje minimalny prąd.

    Podłączę do niego jakąś starą żarówkę samochodową żarową 12V 50W
    może się nie spali

  • 14. Data: 2023-12-14 00:12:26
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday 13 December 2023 at 17:19:08 UTC+1, a a wrote:

> [...]
    > i dlatego nie ładuje, bo daje minimalny prąd.
    >
    > Podłączę do niego jakąś starą żarówkę samochodową żarową 12V 50W

    Holernie stabilny ten pakiet aku.
    2 dni ładowania i napięcie w górę ani drgnie
    nadal 5,45 V

    Taki dobry, bo od Samsunga

    Odkręciłem 4 śruby, poluzowałem plastikową osłonę i wysunąłem pakiet aku.

    Model: Smart Eletric scooter Li-ion Battery
    Nominal capacity: 4,4 Ah
    Nominal voltage: 36V
    Production date: 2017.12 !!!!!!!

    Czyli nie była ładowana od tylu lat !!!!!!!

    Built-in power Capacity: Samsung 18650

    Najciekawsze z tyłu , na naklejce

    Naładować aku do pełna i wymontować i przechowywać oddzielnie, gdy nie używany przez
    ponad 30 dni.

    Ładować do pełna co 90 dni gdyż aku może się samorozładować i uszkodzi się,
    a to uszkodzenie nie jest objęte ograniczoną gwarancją 3.0

    Czyli ten pakiet nie nadawał się do deskorolki poprzecznej, bo nie da się go z niej
    wymontować np. na zimę, jesień, 6 miesięcy, gdy nie jeździmy deskorolką, bo to nie
    rower, czy skuter , gdzie demontaż jest łatwy i w standardzie.

    Tutaj musiałem zdjąć pokrywy deskorolki
    20 śrub + 4 śruby plastikowej obejmy aku

    No i nie kupiłem jej 6 lat temu
    a ile była w sklepie, kiedy dostarczona statkiem przez importera, od daty produkcji
    pakietu, to nikt nie wie.

    Czyli ta Ograniczona Gwarancja Samsunga 3.0
    jest prawnie i technicznie wadliwa

  • 15. Data: 2023-12-14 14:15:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Dec 2023 15:12:26 -0800 (PST), a a wrote:

    > Holernie stabilny ten pakiet aku.
    > 2 dni ładowania i napięcie w górę ani drgnie
    > nadal 5,45 V

    Jesli naprawde płynie przy tym 12mA, to chyba jednak nie ruszy.
    Trzeba ciąc folię lub szpilki.

> [...]
    > Odkręciłem 4 śruby, poluzowałem plastikową osłonę i wysunąłem pakiet aku.
    > Model: Smart Eletric scooter Li-ion Battery

    5 lat leżała, czy leżaka kupiłeś?

    > Czyli nie była ładowana od tylu lat !!!!!!!

    i ciagle ma 5V :-)

    > Built-in power Capacity: Samsung 18650

    Typowe cylindryczne - mozna szpilkami.
    Nie wiem czy caly pakiet, czy po jednym ogniwie, ale jak trochę
    podładujesz, to powinien ruszyc.

    > Najciekawsze z tyłu , na naklejce
    > Naładować aku do pełna i wymontować i przechowywać oddzielnie, gdy nie używany
    przez ponad 30 dni.

    Inne strony sugerują, żeby li-ion przechowywać naładowane połowicznie.

> [...]
    wymontować np. na zimę, jesień, 6 miesięcy, gdy nie jeździmy deskorolką, bo to nie
    rower, czy skuter , gdzie demontaż jest łatwy i w standardzie.

    Się nadawał, tylko deskę trzeba ładować co 2 miesiące :-)

    Tak to z bateriami już jest.
    Reszta to sprzedawca i producent.

    J.

  • 16. Data: 2023-12-14 15:59:21
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday 14 December 2023 at 14:15:33 UTC+1, J.F wrote:

> [...]
    nie rower, czy skuter , gdzie demontaż jest łatwy i w standardzie.
    > Się nadawał, tylko deskę trzeba ładować co 2 miesiące :-)

    Dzięki.
    Musze jednak ciąć folię, bo szpilkami nie ominę BMS,. a nie chcę czegoś zewrzeć

    Jest 8 ogniw połączonych z 8 ogniwami na długośc ( czyli 2 x 8 ) a nad nimi jeszcze 4
    , razem 20.

    Tnę, tnę, ale dzwonie jeszcze do znajomego, czy ma folię do ponownego termicznego
    zalaminowania.

    Life is Brutal and full of Zasadzkas

    A Samsungowi nawtykam, że to co naklejone na aku, powinno się pojawic na kartonie
    deskorolki już w sklepie

    Sprawdzę czy
    Samsung Limited Warranty 3.0
    spełnia dyrektywy unijne

    Mam ten regulowany zasilacz 0-30 V / 0-2.5 A
    to zacznę niskim prądem, niskim napięciem.
    Niestety wyświetlacz prądu nie działa, drugi wyświetlacz pokazuje tylko napięcie

  • 17. Data: 2023-12-14 17:22:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Dec 2023 06:59:21 -0800 (PST), a a wrote:

> [...]
    >>
    > Dzięki.
    > Musze jednak ciąć folię, bo szpilkami nie ominę BMS,. a nie chcę czegoś zewrzeć

    IMO - nie musisz omijac. ustaw zasilacz na 3.7V, dorzuc w szereg
    rezystor 100 ohm, i ładuj po jednym ogniwie (a raczej po 2 naraz, bo
    równolegle), tylko problem gdzie + a gdzie - :-)

    Albo faktycznie odszukaj skrajne i ładuj wszystkie naraz, ale wtedy
    sugeruje 37V i 1k na początek.

    Jak podładujesz do ok 2-3V na ogniwo, to powinno sie dac normalnie
    ładować.

> [...]
    >
    > Life is Brutal and full of Zasadzkas
    >
    > A Samsungowi nawtykam, że to co naklejone na aku, powinno się pojawic na kartonie

    Ale to za pokrywką i wieloma śrubami.
    Sprawdz gwarancje deski.
    Tak czy inaczej - 2 lata dawno minęły, po co kupowałeś, jak
    niepotrzebna ? :-)

  • 18. Data: 2023-12-14 17:23:19
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday 14 December 2023 at 15:59:24 UTC+1, a a wrote:

> [...]
    > to zacznę niskim prądem, niskim napięciem.
    > Niestety wyświetlacz prądu nie działa, drugi wyświetlacz pokazuje tylko napięcie

    Rozciąłem folię, podpiąłem zasilanie do ogniw bezpośrednio, zastartowało, potem
    znalazłem główne przewody pakietu, idące do BMS i ładowałem do 30V

    Ale jak chcę ładować przez gniazdo /tyk pakietu to się teraz nie ładuje i zasilacz
    świeci na czerwono
    a nie zielono.
    Jak odepnę zasil;anie to zasilacz powraca na zielono.

    Może BMS ma czujnik temperatury i jakieś ogniwo ciepłe i odłącza zasilanie ?

    Pod odłączeniu zasilania mam 33,6 V na pakiecie.

    Ale podłączając zasilacz 42V 1,5A świeci na czerwono,
    czyli chyba myśli, że pakiet naładowany ????

    Oby nie walnął BMS ;(((((((((

  • 19. Data: 2023-12-14 19:10:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Dec 2023 08:23:19 -0800 (PST), a a wrote:

> [...]
    > Jak odepnę zasil;anie to zasilacz powraca na zielono.
    >
    > Może BMS ma czujnik temperatury i jakieś ogniwo ciepłe i odłącza zasilanie ?

    Ale przeciez mozna pomacać, ze zimne :-)

    > Pod odłączeniu zasilania mam 33,6 V na pakiecie.
    >
    > Ale podłączając zasilacz 42V 1,5A świeci na czerwono,
    > czyli chyba myśli, że pakiet naładowany ????

    A czerwono, to nie jakas awaria?
    Sprawdz napiecia na kazdym ogniwie osobno.

    A moze czerwono pokazuje, ze ładuje - jakie napięciena baterii?
    Rosnie?

    > Oby nie walnął BMS ;(((((((((

    Jak typowy tez mozna naprawic.
    Albo kupic drugą deske, sprawną :-)

    J.

  • 20. Data: 2023-12-14 19:39:21
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday 14 December 2023 at 19:10:47 UTC+1, J.F wrote:

> [...]
    > A czerwono, to nie jakas awaria?
    > Sprawdz napiecia na kazdym ogniwie osobno.
    >
    > A moze czerwono pokazuje, ze ładuje - jakie napięciena baterii?

    Dzięki, mam 2

    Ale teraz korekta.

    Ładowarka ładuje, bo się świeci na czerwono, a na zielono, gdy aku naładowane.
    Coś mi się pomerdało, bo kolor czerwony to alarmowy, ostrzegawczy
    i mi serce stanęło ;)

    Napięcie już 40,5 V

    czyli yes yes yes
    ładuje się

    a data produkcji pakietu to: 12.2017

    i był tyle lat rozładowany, zimny

    Niech żyje Samsung i jego ogniwa, co przetrwają wieczność bez ładowania

    Pakiet ciepły, ładuje się, ale nie zostawię na noc

    Jak zobaczycie kogoś w Wigilię na poprzecznej deskorolce Manta 120 kg to będę ja ;)

    Muszę się jeszcze nauczyć balansować ciałem przy stawaniu, jeździe i schodzeniu
    bo to deska żyroskopowa i znajomy się wywalił w sklepie, w którym pracował, na progu

    Ale ładuje się po prawie 6 latach od daty produkcji
    Rewelka

    Teraz szukam termokurczliwego rękawa o takiej szerokości, aby owinął pakiet:

    57 mm x 85 mm x 135 mm

    Drugi pakiet nie będę już rozpakowywał, bo widzę, gdzie wchodzi "-" z gniazda
    i "+" z powrotu z pakietu do płytki MBS i tam się podłączę szpilkami, aby pakiet
    aktywować

    (minus mam we wtyku pakietu, czyli tylko 1 szpilka)

    A kupiłem tę deskorolkę jako napęd dla wózka inwalidzkiego dla znajomego,
    bo miał zlamaną nogę i był do niej taki wózek do siedzenia + dyszel.
    Ale nie zastartowała i nici z projektu.

    Dopinany napęd do wózka z przodu to 6000 zł
    a deska 1000 zl
    a to robi różnicę

    Dzięki za wsparcie