  • 1. Data: 2024-04-26 08:53:58
    Temat: Jak się płaci CIT ?
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    Jak to jest z tym podatkiem CIT? Jeśli spółka z oo z pełną księgowością
    miała w styczniu duży zysk, księgowa naliczyła podatek CIT, zapłacony do
    20 lutego , ale w lutym i w marcu przychody nie pokryły kosztów księgowa
    wykazała stratę. Podatku nie ma do zapłacenia. Tak? Natomiast w
    kwietniu znowu kontrahenci byli tak uprzejmi że zapłacili pro formy
    wystawione w lutym i w marcu, więc w kwietniu wystawiono FV po wływie zł
    na konto.
    W kwietniu jest zysk, księgowa nalicza CIT od zysku za kwiecień? Czy na
    wysokość CIT w kwietniu mają wpływ straty z lutego i marca?

    Jak każda firma w każdym miesiącu ma koszty własne typu energia, paliwo,
    koszty pracownicze.

  • 2. Data: 2024-04-26 16:26:17
    Temat: Re: Jak się płaci CIT ?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Apr 2024 08:53:58 +0200, Krzysztof 'kw1618' wrote:
> [...]
    > W kwietniu jest zysk, księgowa nalicza CIT od zysku za kwiecień? Czy na
    > wysokość CIT w kwietniu mają wpływ straty z lutego i marca?

    Mnie jeszcze ciekawi, co będzie na koniec roku, jak się okaże,
    ze wpłacone (zaliczki?) CIT przewyższają obliczony zysk w całym roku ?

    A potem jeszcze podział zysku ... co będzie, jak spółka cały zysk
    przeznaczy na kapitał rezerwowy? Teoretycznie CIT nie płaci ...
    ale co - te miesięczne zaliczki do zwrotu?
    Nie bardzo wierzę :-)

    Czy to drugi CIT płacony przy wypłacie dywidendy ... i jeszcze podatek
    od dywidendy ?

    > Jak każda firma w każdym miesiącu ma koszty własne typu energia, paliwo,
    > koszty pracownicze.

    Taa, a tu się odzywa przepis, ze koszty mają być
    Kosztami Uzyskania Przychodu (KUP).
    A jak przychodu nie było? W jednym miesiącu.

    Towary w firmie handlowej rozliczyc w miarę łatwo, ale niech mi ktoś
    opisze jak się produkcję rozlicza, szczególnie taką długą -
    np firma budowlana blok buduje, co potrwa dwa lata zanim go sprzeda.

    Aczkolwiek firmy teraz cwane, sprzedają często na etapie dziury w
    ziemi, albo nawet pozwolenia. Nie wiem jak wtedy z fakturami,
    ale zaliczki trzeba zafakturować.

    J.

  • 3. Data: 2024-05-06 14:31:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-04-26 o 16:26, J.F pisze:
    > ale niech mi ktoś
    > opisze jak się produkcję rozlicza, szczególnie taką długą -
    > np firma budowlana blok buduje, co potrwa dwa lata zanim go sprzeda.

    Uważasz, że 2 lata to długo?
    Jak zużywasz rocznie 200 oporników o nietypowej wartości a kupisz jedno
    opakowanie (rolka 3000szt) to pewnie rozliczasz to przez 15 lat :)
    Nigdy nie płaciłem CIT to nie wiem jak się to rozlicza.
    P.G.

  • 4. Data: 2024-05-06 18:19:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 May 2024 14:31:50 +0200, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > opakowanie (rolka 3000szt) to pewnie rozliczasz to przez 15 lat :)
    > Nigdy nie płaciłem CIT to nie wiem jak się to rozlicza.

    Oporniki tańsze od piasku.

    Przy towarach handlowych koszt zakupu wpisujesz w koszta, jak
    się towar sprzeda.
    Kupiles np 1000 pudełek, sprzedały się 2, wpisujesz w koszty 2.
    a 998 czeka na swoją kolej.

    Przy produkcji to nie wiem, bo niby powinno być tak samo,
    ale sobie średnio wyobrażam.

    No ale to są tanie oporniki, buduje ktos blok z setką mieszkań,
    przez dwa lata są koszty i materiałów i robocizny liczone w grubych
    milionach, i co - odkładają się na kupkę, a CIT pełny?
    No, ale jak nie sprzedał, to i CIT nie ma :-)

    J.