  • 61. Data: 2020-03-09 12:55:26
    Temat: Re: Jak wyhamować globus?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2020 20:25:23 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Tym z Korei czy tym MUC-GDN

    Na MUC-GDN latają dwie Helgi Pipke, więcej załogi CRJ-900LR nie bierze.

    > Nie chodzi o czystosc rasową, tylko o przydatnosc koreanskich
    > formularzy dla niemieckich sluzb :-)

    Niezależnie od języka, kratki do wpisywania danych są identyczne- jakby przystosowane
    do skanowania. Tylko instrukcje co gdzie wpisywać są w różnych językach.

    > A przeciez "skosnooka" nie znaczy, ze choc pobieznie koreanski zna..

    Ona tam czyta komunikaty dla pasażerów, ustawia kolejkę itd. Chcesz mnie przekonać że
    nie jest Koreanką?

    > Widac ktos pomyslal, a nie calkiem na zywiol i do kosza :-)

    > Ewidencje prowadzic.
    > Sanepid jak sie okazuje od tego jest (sanitarno-epidemiologiczna)

    > Wierzylem ze tego w kraju nie bylo, ale wiedzialem tez, ze przyjdzie.
    > Wiec Twoj zarzut, ze w kraju "do tamtej pory" zrobiono 300 testow nie
    > byl zasadny.
    >
    > A teraz jak widac zagrozenie rosnie i testy beda masowo potrzebne.

    Zagrożenie nie rośnie teraz, tylko dwa miesiące temu rosło. Teraz to widzisz skutki
    dotychczasowej bezczynności.

    > Ciekawe czy sie pomylilem w tej wierze.

    A jak myślisz?

    > I ciekawe, czy testy beda ... na razie jak widac, ktos 3.5mln zl
    > przytulil.

    Razy tysiąc. Za milionami im już się nie chce schylać.

  • 62. Data: 2020-03-09 13:07:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2020 20:27:09 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Sprawdzic, czy zarejestrowany w Niemczech :-)

    W Niemczech. D-AIXF. Nawet nazywał się Bochum.

  • 63. Data: 2020-03-09 13:22:45
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-03-05 o 00:08, piachoo pisze:
> [...]
    jest taki, że mam uniemożliwić rozkręcenie do dużych prędkości (czyli powyżej kilku
    RPM). Zależy mi, żeby rozwiązanie było możliwie low-tech i trwałe. Mam kilka
    pomysłów, ale może macie lepszy?

    ges/governor-257x138.jpg

    > genialne w swojej prostocie, tylko jak szybko to się musi kręcić, żeby zaczeło
    działać? Sprzedawcy i podają, podają do czego pasuje :/

    > Wyrazy,
    > TP

    To zrób jakąś przekładnie. Wtedy korba będzie się kręcic wolno, a sprzęgło szybko.

  • 64. Data: 2020-03-09 13:48:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Niezależnie od języka, kratki do wpisywania danych są identyczne-
    >jakby przystosowane do skanowania. Tylko instrukcje co gdzie wpisywać
    >są w różnych językach.

    Bardzo mozliwe ... ktos pomyslal ? :-)

    >Ona tam czyta komunikaty dla pasażerów, ustawia kolejkę itd. Chcesz
    >mnie przekonać że nie jest Koreanką?

    Zagladales przez ramie, z czego czyta ? :-)

    No dobra, zakladamy ze Lufthanse stac na paru koreanskich pracownikow.

    A Lot do Korei nie lata ?

    >Zagrożenie nie rośnie teraz, tylko dwa miesiące temu rosło.

    Ale raczej nie u nas.

    >Teraz to widzisz skutki dotychczasowej bezczynności.
    No i co proponujesz w ramach czynnosci ?
    Zamknac granice kraju 2 miesiace temu ?
    Kwarantanne wprowadzic

    >A jak myślisz?

    Mysle, ze nie.
    Chocby dlatego, ze tych 300 testow co pisales, wtedy zaden nie wykazal
    CoVid-19, a przeciez badano tylko tych o duzym pr-stwie.

    >Razy tysiąc. Za milionami im już się nie chce schylać.

    Na razie wiadomo tylko o mln.

    J.

  • 65. Data: 2020-03-09 13:58:52
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2020 21:48:39 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Bardzo mozliwe ... ktos pomyslal ? :-)

    Nie wiem kto i co pomyślał, wiem że wszystkie są z jednego źródła. Nie ma polskich,
    nie ma niemieckich. Są unijne. Znaczy że te dane są zbierane przez kogoś w KE.

    > Zagladales przez ramie, z czego czyta ? :-)
    >
    > No dobra, zakladamy ze Lufthanse stac na paru koreanskich pracownikow.
    >
    > A Lot do Korei nie lata ?

    Sam wrzuciłeś zdjęcie. Nie wiesz co na nim było? To po co wrzucałeś?

    > Ale raczej nie u nas.

    Wiadomo, Polska jest nie do ruszenia. My na Tygrysy mamy Visy.

> [...]
    > Chocby dlatego, ze tych 300 testow co pisales, wtedy zaden nie wykazal
    > CoVid-19, a przeciez badano tylko tych o duzym pr-stwie.

    No kogo badano? Gdzie one były? Nie gadaj że nie wiesz.

    > Na razie wiadomo tylko o mln.

    Tobie wiadomo?

  • 66. Data: 2020-03-09 14:24:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Nie wiem kto i co pomyślał, wiem że wszystkie są z jednego źródła.
    >Nie ma polskich, nie ma niemieckich. Są unijne. Znaczy że te dane są
    >zbierane przez kogoś w KE.

    IMO - zbyt daleko wyciagniety wniosek, ale kto wie.

    Po co KE takie formularze ... natomiast krajowym sluzbom by sie
    przydaly.

    >Sam wrzuciłeś zdjęcie. Nie wiesz co na nim było? To po co wrzucałeś?

    A slusznie. Zdjecie zwrocilo moja uwage z uwagi na piekne twarze
    polskich stewardess :-P

    No to teraz mozemy wrocic do czystosci rasowej - to kto w samolotach
    LOT instruuje koreanskich pasazerow, czy dogaduje sie w kabinie ?

    >Wiadomo, Polska jest nie do ruszenia. My na Tygrysy mamy Visy.

    My mamy opoznienie.

    >No kogo badano? Gdzie one były? Nie gadaj że nie wiesz.

    Ty pisales o 300. To chyba wiesz gdzie.
    Ja pisalem np o internacie w Policach, gdzie przebadano 200 osob w dwa
    dni.

    >Tobie wiadomo?

    No powiedzmy nierządowym mediom.

    3.5mld byloby zreszta trudno wyrwac z budzetu, wiec jesli wyrwali, to
    zbiorczo.

    Teraz moze byc kwestia szczepionek ...

    J.

  • 67. Data: 2020-03-09 14:30:08
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-03-06 o 16:09, piachoo pisze:
    Haczyk jest taki, że mam uniemożliwić rozkręcenie do dużych prędkości (czyli powyżej
    kilku RPM). Zależy mi, żeby rozwiązanie było możliwie low-tech i trwałe. Mam kilka
    pomysłów, ale może macie lepszy?

    Po to jest trójfazowy żeby za dużo nie skakał.

    stary licznik prądu. Ale za słaby by był, trzeba by majstrować coś z neodymów i
    blachy miedzianej, czy aluminiowej.

    > 420 mm, największy poniżej 2tys zł :/

    Kurna.
    Od lat próbuję kupić globus.
    Ale albo są taniutkie i malutkie, albo tak jak piszesz: powyżej 2000.
    A te powyżej - tez mały wybór.
    Zero wyboru, nawet na aliexpress nie mogę znależć. Może źle szukam?
    Bo jak nie, to panowie, jest nisza.
    Zacznijmy produkować globusy!

  • 68. Data: 2020-03-09 14:42:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >A te powyżej - tez mały wybór.
    >Zero wyboru, nawet na aliexpress nie mogę znależć. Może źle szukam?

    Dla jednego klienta sie nie oplaca :-P
    Zreszta odkryles nisze, to sam sobie produkuj :-P

    J.

  • 69. Data: 2020-03-09 15:57:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    RPM). Zależy mi, żeby rozwiązanie było możliwie low-tech i trwałe. Mam kilka

    Jeszcze takiego pomysła mam: zrobić napęd szeregowy (hybrydowy?)

    Pacjent kręci korbą, ta jest przymocowana do "dynama", a to ładuje
    źródło napięcia - mały akumulatorek bądź duży kondensator, który z
    kolei (po zaistnieniu warunku typu czujnik kręcenia korbą albo czujnik
    napięcia) kręci silniczkiem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 70. Data: 2020-03-09 16:29:38
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2020 23:57:14 UTC+9 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    > źródło napięcia - mały akumulatorek bądź duży kondensator, który z
    > kolei (po zaistnieniu warunku typu czujnik kręcenia korbą albo czujnik

    Jeszcze za proste. Podłącz pacjenta do EEG, siecią neuronową analizuj sygnał, aż
    pacjent nauczy się sterować prawo/lewo/szybciej/wolniej. Niech dmucha w zaworek, ten
    dmuch niech napędza turbinkę która będzie wytwarzać trochę prądu. Dalej już łatwo.
    Wytworzony prąd będzie zasilać kompresorek pneumatyczny, który będzie wytwarzał
    poduszkę powietrzną, na której będzie lewitował dany globus. Kręcić nim będzie siła
    Corriolisa.