  • 11. Data: 2009-07-01 08:24:45
    Temat: Re: Jak zablokować prefiksy w aparacie indoor? Centralka czy aparat?
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Tue, 30 Jun 2009 15:32:17 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Kto korzysta z takich aparatow, skoro wszyscy maja komorki?
    >
    > MJ

    Np. ludzie, którym padła bateria, zapomnieli komórki, mają 0 na koncie, nie
    chcą z jakiegoś powodu realizować połączenia ze swojego telefonu. Powodów
    naprawdę może być tysiąć. Taki aparat w dużym "klubo-barze" u mojego
    znajomego w Gdańsku wypracowuje około 800 zł miesięcznie zysku na czysto (a
    jest to zysk w praktyce nieopodatkowany - trafia do kieszeni właściciela).
    Niby niewiele a jak miło :)

    --
    - Kucing -

  • 12. Data: 2009-07-01 08:32:58
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Tue, 30 Jun 2009 15:39:56 +0200, vari napisał(a):

    > Przezorny zawsze odbezpieczony :-) bo okazja czyni złodzieja.

    > Ja dodatkowo zleciłem aby mich numerów nie obslugiwano w ruchu
    > półautomatycznym.

    Zapomniałem o tym. To jest dobre. Nie wiedziałem, że można zablokować taką
    możliwość na linii tp. To od siebie dodam jeszcze blokadę rozmów
    przychodzących (entry call) - u operatora się nie da, trzeba na automacie
    lub centralce ustawić. I koniecznie zastrzeżenie numeru, żeby ci co dzwonią
    nie wiedzieli z jakiego numeru dzwonią.

    > Jedyne zagrożenie to casus Macro cash and Carry (co mój kolega tłumaczy jako
    > "wielka forsa i w nogi").
    > Ktoś może po prostu buchnąć aparat i zwiać.
    > Tutaj operator nie pomoże.
    > Pomogła by stalowa linka (długa na rozwijaczu np jako zbrojenie przewodu
    > telefonicznego). Przynajmniej by poprawić sobie humor gdy aspirant zostanie
    > zatrzymany końcem szpuli. Taki widok może nieco rozweselić właściciela.
    > vari

    Ja myślę, że zwykły wandalizm, nie wynikający nawet z pobudek "zarobkowych"
    (często wandalowi chodzi o to, żeby zniszczyć a nie żeby dobrać się do kasy
    w automacie) jest jakimś zagrożeniem. Ale czy w lokalu, który zapewne ma
    jakąś ochronę i monitoring cctv, jest to realne zagrożenie? Chyba nie.
    Aparat nigdy nie stoi luzem. Podobnie jak aparat Ascom Exanto indoor jest
    mocowany solidnie do podstawki. Zresztą wiele aparatów indoor to prawdziwe
    fortece wykonane z solidnego metalu. Szansa, że jakiś cwaniak ukradkiem go
    z baru wyniesie jest niewielka. Wandale i złodziejo-wamdale działają raczej
    outdoor :)

    --
    - Kucing -