  • 1. Data: 2009-03-05 07:33:57
    Temat: Jak zainstalowac system na netbooku?
    Od: "derty" <d...@o...pl>

    http://www.allegro.pl/item570232258_super_cena_asus_
    eee_pc_900_1gb_16gb_linux_czarny.html

    jak na takim netbooku sie instaluje windowsa nie majac napedu zewnetrznego
    na usb ? Czy mozna jakos z plyty instalacyjnej XP zrobic instalacyjnego
    pendrive? Domyslam sie ze trzeba so sformatowac jako systemowy i skopiowac
    dokladna strukture katalogow z plyty , tylko czy to wystarczy ?

    Czy istnieja takie netbooki w cenie okolo 700 aby mial wbudowany modem 3G ?
    Moze nawet nie hsdpa a edge chociaz ?

  • 2. Data: 2009-03-05 07:42:54
    Temat: Re: Jak zainstalowac system na netbooku?
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    derty pisze:
> [...]
    > dokladna strukture katalogow z plyty , tylko czy to wystarczy ?
    >
    > Czy istnieja takie netbooki w cenie okolo 700 aby mial wbudowany modem 3G ?

    A najlepiej za 19,99 ;)

  • 3. Data: 2009-03-05 08:02:01
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "derty" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pendrive? Domyslam sie ze trzeba so sformatowac jako systemowy i skopiowac
    > dokladna strukture katalogow z plyty , tylko czy to wystarczy ?

    Poszukaj w googlu jest mnóstwo porad jak przygotować takiego pena

    > Czy istnieja takie netbooki w cenie okolo 700 aby mial wbudowany modem 3G
    > ? Moze nawet nie hsdpa a edge chociaz ?

    Raczej nie

  • 4. Data: 2009-03-05 08:05:08
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    derty pisze:
> [...]
    > pendrive? Domyslam sie ze trzeba so sformatowac jako systemowy i skopiowac
    > dokladna strukture katalogow z plyty , tylko czy to wystarczy ?

    Sprzedawcy piszą ze "sie da" wiec napewno pomogą. Jabym zadał inne
    pytanie. POCO na tym komputerze instalować windowsa..

    ToMasz

  • 5. Data: 2009-03-05 08:20:40
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "ToMasz" <t...@g...pl> wrote in message
    > derty pisze:

    > Sprzedawcy piszą ze "sie da" wiec napewno pomogą. Jabym zadał inne
    > pytanie. POCO na tym komputerze instalować windowsa..
    >
    > ToMasz

    Bo akurat temu uzytkownikowi wygodniej z Windowsem? I jesli moge wyrazic
    swoje osobiste zdanie (zaznaczam moje - wiec bez rozpetywania burzy
    prosze) - tez nie widze potrzeby korzystania z innego systemu.. Mam taki sam
    system na komuterze w pracy, na komputerze stacjonarnym w domu i w netbooku.
    Dla mnie to calkiem wygodne.

    Pozdawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 6. Data: 2009-03-05 08:24:58
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    ktoś się orientuje, czy można rozszerzyć pojemność hdd w tym kompie?
    jest to zwykły flash, czy jakiś ichniejszy format?

  • 7. Data: 2009-03-05 09:43:48
    Od: "WebSmok" <w...@w...pl>

> [...]
    > dokladna strukture katalogow z plyty , tylko czy to wystarczy ?
    >
    > Czy istnieja takie netbooki w cenie okolo 700 aby mial wbudowany modem 3G

    Powąchaj ten link:
    http://msiwindforum.pl/topic57-instalacja-windowsa-b
    ez-zew-cddvd.html
    Nawiasem, trafił ktoś na jakiś inny sposób niż użycie USB_MultiBoot6?
    WebSmok

  • 8. Data: 2009-03-05 15:36:15
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Iguan007 pisze:
> [...]
    > system na komuterze w pracy, na komputerze stacjonarnym w domu i w netbooku.

    jasne, tylko ze windows kosztuje 369zł. Co wiecej, to nie Windows tyle
    kosztuje tylko licencja jednostanowiskowa na jeden komputer. mozna
    powiedziec, ze za maks 5 lat, bedzie trzeba kupic następnego windowsa...
    Dla wielu ludzi Linuks jest alternatywą nie do przyjęcia, przez zawiłą
    instalacje, niedziałanie gier itp. Tyle ze w przypadku TAKIEGO
    komputerka gry mamy z głowy, instalacja wykonana, a brak potrzeby
    stosowania antywirusa i firewalla napewno usprawni prace systemu.
    Kolejny problem to oprogramowanie potrzebne windowsowi do życia i
    miejsce na nie - ktoś pytał czy mozna rozszerzyć dysk. W linuksie na 90%
    jest open office ( 150mb) firefox, thunderbird, i cotam jeszcze
    trzeba-nie trzeba tego wgrywać przez CD którego niema ani ciagnąć z netu.

    JEdnak przyzwyczajenie do windowsa moze kosztować wiecej niż 50% ceny
    tego komputerka, i jeszcze nastrecza poroblemów przy instalacji. Cóż,
    naszczęscie każdy ma wybór.

    ToMasz

  • 9. Data: 2009-03-05 16:47:35
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jasne, tylko ze windows kosztuje 369zł. Co wiecej, to nie Windows tyle
    > kosztuje tylko licencja jednostanowiskowa na jeden komputer. mozna
    > powiedziec, ze za maks 5 lat, bedzie trzeba kupic następnego windowsa...

    Oczywiście, z tą tylko różnicą że w normalnych warunkach różnica miedzy ceną
    netbooka asusa z linuxem a windowsem to ok 150 zł.
    Wiem bo taki sprzęt sprzedawałem i mówię o oficjalnym kanale dystrybucyjnym.
    Oczywiście pozostaje kwestia jak faktycznie sprzedawane jest klientowi
    końcowemu.

> [...]
    > czy mozna rozszerzyć dysk. W linuksie na 90% jest open office ( 150mb)
    > firefox, thunderbird, i cotam jeszcze trzeba-nie trzeba tego wgrywać przez

    To prawda, super proste instalacje linuxa na tego typu maszynkach są w
    zupelności wystarczające i kompletne dla usera który potrzebuje dostepu do
    poczty, www, bedzie pisał teksty czy bawił sie arkuszami kalkulacyjnymi,
    bedzie słuchał muzyki czy oglądał filmy. Niestety trzeba być świadomym
    userem.

    > JEdnak przyzwyczajenie do windowsa moze kosztować wiecej niż 50% ceny tego
    > komputerka, i jeszcze nastrecza poroblemów przy instalacji.

    Z tymi problemami to wielka przesada, na wszelkich forach asusowych,
    msi_windowych etc pełno jest instrukcji przygotowania pena a jak nie to
    zawsze można podpiać zwykły CD przez kabelek usb za 15 zeta i po problemie.
    IMO problem nie istnieje.

  • 10. Data: 2009-03-05 18:42:12
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "ToMasz" <t...@g...pl> wrote in message
    > jasne, tylko ze windows kosztuje 369zł.

    Jak juz ktos napisal, roznica w cenie komputera z Linuksem i Windowsem jest
    znikoma. Ale jesli dla kogos to problem to wybierze Linuksa, jego sprawa.

    > komputerka gry mamy z głowy, instalacja wykonana, a brak potrzeby
    > stosowania antywirusa i firewalla napewno usprawni prace systemu. Kolejny
    > problem to oprogramowanie potrzebne windowsowi do życia i

    Gry? Za malo bierzesz pod uwage. Dla mnie powyzsze to nie problem. Moje
    powody dlaczego mam Windowsa:

    - sporo pisze w VBA (nie, nie jestem programista) i nawet na netbooku moge
    sprawdzic dzialanie kodu np. w Excelu. Prosta sprawa - zapisuje plik z
    komputera w pracy, sprawdzam na domowym.

    -moja firma zapewnia zdalny dostep tylko dla systemow Windowsa.

    - jesli mam problem z jakims urzadzeniem czy oprogramowaniem, dzwonie do
    serwisu i w 99% beda mi stanie pomoc przez telefon. Czy poradza sobie z
    Linuksem? Moze...

    - cenie swoj czas i nie bede szukal aktualnch sterownikow czy oprogramowania
    np. do pulsometru czy GPS dla linuksa. Znajdz dobry program w stylu Garmin
    Training Center na linuksa. Moze znajdziesz, ale ile czasu na to poswiecisz?
    I dotyczy to chyba wszystkich zewnetrzynych urzadzen.

    - moge przeniesc swoja poczte pomiedzy praca a domem w archiwum .pst.

    -niczego mi nie brakuje w Windowsie zebym byl w stanie poswiecic czas na
    nauke nowego systemu. Dla mnie system operacyjny to takie narzedzie jak
    oprogramowanie do pralki. Pewnie mozna 3 nacisniecia guzika zastapic jednym
    ale dla mnie to calkowicie bez znaczenia.

    > miejsce na nie - ktoś pytał czy mozna rozszerzyć dysk. W linuksie na 90%
    > jest open office ( 150mb) firefox, thunderbird, i cotam jeszcze trzeba-nie
    > trzeba tego wgrywać przez CD którego niema ani ciagnąć z netu.

    Open Office nie jest w 100% kompatybilny z MO wiec w moim przypadku zupelnie
    odpada. Nie bede np. przpisywal kodu tylko dlatego ze mam ochote
    sprawdzic jego dzialanie Accessowego makra VBA na netbooku.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok: