  • 1. Data: 2013-01-15 02:33:34
    Temat: Jaka tania lustrzanka z zoomem zamiast kompaktu?
    Od: kazio101 <s...@k...ok>

    Po blisko 10-ciu latach użytkowania i zrobieniu tysięcy zdjęć moją
    Minoltą Dimage Z1 nastał czas na pożegnanie. Moja komórka robi lepsze
    zdjęcia przy słabym świetle (aczkolwiek nie ma zoomu optycznego).
    Komórka robi też o niebo lepsze filmy (HD zamiast 640x480 i nie słychać
    upierdliwego napędu autofokusa jak w Z1).

    Teraz biję się z myślami - co kupić? Chcę sprzęt dużo lepszy. Nie musi
    być zoom x30 lub x50. Zoom x10 wystarczy. Myślałem o kompaktach, np.
    Panasonic Lumix DMC-FZ200 (ewentualnie Fujifilm FinePix X-S1 - większa
    matryca) ale po przeczytaniu wielu opinii obawiam się tych małych matryc
    i wielokrotnych zoomów. Więc może lustrzanka? Ale z obiektywem 18-200mm
    i funkcją makro. Absolutnie odrzucam opcję wymiany obiektywów (może na
    emeryturze za 20 lat)! Miałem sowieckiego Zenitha i obiektywy na zmianę.
    Nie kręci mnie to aż tak abym musiał się bawić w zmienianie obiektywów
    np. w górach w deszczu lub śniegu i oczywiście noszenie osobnej torby ze
    sprzętem foto.

    Chciałbym mieć zoom minimum około 10-cio krotny (np. 18-200mm), makro
    oraz kręcenie dobrych filmów HD. (Wiem że zoomy nie dają takiej
    rozdzielczości jak stałki.) Dobrze byłoby też mieć funkcję panoramy w
    aparacie i HDR (obie używam w komórce). Myślałem np. o Sony Alpha 37 lub
    57. Ale jaki dobrać do tego obiektyw 18-200 mm z makro? Nie mogę znaleźć
    takiego.

    A może zaproponujecie inną niedrogą lustrzankę? Z jakim obiektywem?
    Bezlusterkowce micro4/3 i Samsung są drogie i zazwyczaj nie mają
    wizjera. A ja potrzebuję wizjer i wbudowaną lampę błyskową.

    Większość moich zdjęć to krajobrazy i architektura. Czasem ludzie,
    zwierzęta, kwiatki i owady. Robię nieraz zdjęcia nocne. Marzę o
    fotografowaniu nocnego nieba.

  • 2. Data: 2013-01-15 03:04:44
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-15 02:33, kazio101 pisze:

> [...]
    > matryca) ale po przeczytaniu wielu opinii obawiam się tych małych matryc
    > i wielokrotnych zoomów. Więc może lustrzanka? Ale z obiektywem 18-200mm

    Co rozumiesz przez funkcję "makro"? Generalnie nie ma czegoś takiego,
    chodzi Ci o maksymalną skalę odwzorowania czy o napis na obudowie? Z
    uniwersalnych zumów największą skalę odwzorowania oferuje zdaje się
    Sigma 18-250 mm f/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM.

    --
    marcin

  • 3. Data: 2013-01-15 03:51:36
    Od: kazio101 <s...@k...ok>

> [...]
    > uniwersalnych zumów największą skalę odwzorowania oferuje zdaje się
    > Sigma 18-250 mm f/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM.

    No to mnie zawstydzasz (skala odwzorowania? - muszę doczytać). Miałem na
    myśli możliwość fotografowania małych obiektów jak owady, małe rośliny.
    Im bardziej powiększone na zdjęciu, tym lepiej dla mnie (ale niestety
    głębia ostrości bywa tragicznie mała). Do tej pory używałem do tego
    Minolty Z1 lub dawniej Zenitha z pierscieniami...

    A ta Sigma 18-250 mm f/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM daje przyzwoitą
    rozdzielczośc? Jaka wersja tej Sigmy jest do Alphy? Szukałem w necie i
    kompletnie pogubiłem się...

  • 4. Data: 2013-01-15 04:10:41
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-15 03:51, kazio101 pisze:

> [...]
    > głębia ostrości bywa tragicznie mała). Do tej pory używałem do tego
    > Minolty Z1 lub dawniej Zenitha z pierscieniami...

    Czyli potrzebujesz możliwie jak największej skali odwzorowania.

    > A ta Sigma 18-250 mm f/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM daje przyzwoitą
    > rozdzielczośc?

    Sprawdź sobie:
    http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma-18-250mm-3
    p5-6p3-os-hsm-macro/

    > Jaka wersja tej Sigmy jest do Alphy? Szukałem w necie i
    > kompletnie pogubiłem się...

    Wersja z bagnetem A :)
    http://www.cyfrowe.pl/aparaty/obiektyw-sigma-18-250-
    mm-f-35-f-63-dc-hsm-macro--sony.html

    --
    marcin

  • 5. Data: 2013-01-15 15:57:13
    Od: kazio101 <s...@k...ok>

    > Wersja z bagnetem A :)
    > http://www.cyfrowe.pl/aparaty/obiektyw-sigma-18-250-
    mm-f-35-f-63-dc-hsm-macro--sony.html

    Dziękuję. Nie znalazłem tego wcześniej. Ale ten obiektyw jest niestety
    trochę drogi, ma stabilizację. Są obiektywy Tamron bez stabilizacji,
    może gorsze, lecz tańsze np. z tego zestawu:
    http://fotonia.eu/aparaty-cyfrowe-lustrzanki-sony-ku
    rier-gratis-sony-a37-tamron-18-200-3.5-6.3-xr-di-ii-
    ld-macro-aparat-z-obiektywem-o_l_129_903.html
    Na www.dpreview.com jest jego opis. Nie mogę znaleźć go w sklepie. Czy
    dobrze kombinuję że jak jest w lustrzance stabilizacja to można kupić
    tańszy obiektyw bez stabilizacji?

  • 6. Data: 2013-01-15 16:50:49
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-15 15:57, kazio101 pisze:

    > Dziękuję. Nie znalazłem tego wcześniej. Ale ten obiektyw jest niestety
    > trochę drogi, ma stabilizację.

    Ta Sigma w wersji dla Sony i Pentaxa nie ma wbudowanej stabilizacji.

> [...]
    >
    > Na www.dpreview.com jest jego opis. Nie mogę znaleźć go w sklepie. Czy
    > dobrze kombinuję że jak jest w lustrzance stabilizacja to można kupić

    Jak widzisz powyżej, to nie sama stabilizacja decyduje o różnicy w
    cenie, zależy od polityki firmy, a ten Tamron nie jest wyraźnie tańszy
    tylko przez brak stabilizacji. Tutaj masz go osobno, nie w zestawie:
    http://www.cyfrowe.pl/aparaty/tamron-18-200-mm-f-35-
    f-63-x-ir-di-ii-ld-aslf---sony.html

    --
    marcin

  • 7. Data: 2013-01-15 17:23:07
    Od: kazio101 <s...@k...ok>

    > (...)Tutaj masz go osobno, nie w zestawie:
    > http://www.cyfrowe.pl/aparaty/tamron-18-200-mm-f-35-
    f-63-x-ir-di-ii-ld-aslf---sony.html

    Dziękuję ponownie za pomoc, ale w tym opisie nic nie piszą że obiektyw
    ma makro.

  • 8. Data: 2013-01-15 17:39:02
    Od: kazio101 <s...@k...ok>

    W dniu 2013-01-15 16:23, kazio101 pisze:
    f-63-x-ir-di-ii-ld-aslf---sony.html

    > Dziękuję ponownie za pomoc, ale w tym opisie nic nie piszą że obiektyw
    > ma makro.

    Na stronie
    http://www.tamron.pl/?/content/czytaj/tamron_18-200
    jest podobny z makro. Zwariować można jak się chce coś konkretnego
    ustalić...

  • 9. Data: 2013-01-15 17:42:01
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-15 17:23, kazio101 pisze:
    f-63-x-ir-di-ii-ld-aslf---sony.html

    > Dziękuję ponownie za pomoc, ale w tym opisie nic nie piszą że obiektyw
    > ma makro.

    Jeszcze raz napiszę, nie ma generalnie czegoś takiego jak mieć lub nie
    mieć makro. To, że producent doda sobie słowo "macro" w opisie obiektywu
    jeszcze o niczym nie świadczy, liczą się skala odwzorowania i minimalna
    odległość ostrzenia. A ten linkowany przeze mnie obiektyw to jest
    dokładnie ten sam co z zestawu, który tu podałeś.

    --
    marcin

  • 10. Data: 2013-01-15 17:44:40
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "mt" <f...@i...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > mieć makro. To, że producent doda sobie słowo "macro" w opisie
    > obiektywu jeszcze o niczym nie świadczy, liczą się skala odwzorowania

    Czasem jeszcze przysłona dająca najgorszy bokeh na świecie. Więc
    można pożałować... :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]