  • 1. Data: 2009-03-15 01:15:37
    Temat: Jaki benchmark zastosować do testowania..
    Od: "Olek" <o...@n...nic>

    ... prędkości kompa na XP w ogólnych zastosowaniach biurowych ? (bez
    testowania grafy)

    Olek

  • 2. Data: 2009-03-15 01:56:46
    Temat: Re: Jaki benchmark zastosować do testowania..
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Olek <o...@n...nic> wrote:

    > ... prędkości kompa na XP w ogólnych zastosowaniach biurowych ? (bez
    > testowania grafy)

    Do ogólnych zastosowań biurowych nie ma sensu stosować benchmarków - każdy
    współczesny komputer się nada. Każdy w sensie aktualnie optymalny pod względem:
    wydajność procesora/chipsetu względem ceny, ilość pamięci operacyjnej względem
    ceny, pojemność dysku względem ceny. Ten optymalny z powodzeniem uciągnie
    dowolne oprogramowanie biurowe (system operacyjny, pakiet office, pakiet pracy
    grupowej, +oprogramowanie np. finansowe, procesy w tle typu antywirus, backup
    etc.).

    Kryterium doboru powinno w tym przypadku być nastawione na jakość/poziom
    serwisu dostawcy (np. okres gwarancji, czas reakcji serwisu, możliwość wymiany
    padniętego dysku na nowy bez zbywania dysku itd.), inne parametry jak np.
    solidne wykonanie obudowy i komponentów, dodatkowe ficzery jak np. funkcje
    zarządzania (vpro), możliwości uszczelnienia/zamknięcia (wyłączanie dostępnych
    portów USB, wykrywanie otwarcia obudowy, keningston lock, czytnik smartcard,
    dostępne porty w ogóle itd.), odane oprogramowanie OEM itd.

    Ale jak upierasz się na benchmark to dowolny sensowny - tylko wyłącz testowanie
    grafiki. :) Weźmiesz dwa różne sprzęty, odpalisz, porównasz benchmarki -
    będziesz miał wystarczające wyniki (ogólna punktacja bez wchodzenia w szczegóły
    powinna absolutnie wystarczyć).

    Ale jak napisałem benchmark to jest ostatnia rzecz na którą się patrzy kupując
    komputer "do zastosowań biurowych" czyli taki dla pracownika w
    przedsiębiorstwie.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2009-03-15 02:00:24
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Konrad Kosmowski <k...@k...net> wrote:

> [...]

    > Ale jak napisałem benchmark to jest ostatnia rzecz na którą się patrzy
    > kupując komputer "do zastosowań biurowych" czyli taki dla pracownika w

    A no i jeszcze dodam, że z reguły warto kupić nieco mniej wydajny sprzęt ale
    oparty o nowsze technologie (np. obecność konkretnych rozwiązań, np. vpro) niż
    kupić wydajniejszy, ale oparty o starsze. Ten wybór technologii w danym
    momencie przypnie Cię (zakładając, że przy wdrażaniu systemów zarządzania
    równamy w dół aby obsłużyć większość) na N lat do tej starszej technologii...

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 4. Data: 2009-03-15 15:54:21
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 15 Mar 2009 02:15:37 +0100, Olek napisał(a):

    > ... prędkości kompa na XP w ogólnych zastosowaniach biurowych ? (bez
    > testowania grafy)

    IMHO w tych zastosowaniach wąskim gardłem bywa dysk twardy. Dlatego jakiś
    benchmark dysku ze szczególnym uwzględnieiem czasu dostępu i operacji na
    małych plikach.

    --
    GLaF