  • 1. Data: 2009-07-21 19:55:55
    Temat: Jaki chopper dla początkującego ?
    Od: "Prze__mek" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    po raz pierwszy piszę na tę grupę, więc proszę o wyrozumiałość.

    Zamierzam sprawić sobie pierwszego choppera i w związku z tym moje pytanie.
    Założenia:
    Wstępny budżet: 5-7 tys. zł.
    Pojemność silnika: powiedzmy 250 cm3.

    Co będzie korzystniejsze dla początkującego (tzn. dla mnie ;) ): zakupić
    nowy motocykl na chińskich podzespołach, np. Kingway, Zipp, Romet itp. czy
    kilku(kilkunasto)letnią Yamahę czy Hondę ?

    Zaznaczam, że głównym argumentem dla mnie będzie wygląd.

    Jak wyglądają koszty użytkowania wymienionych motocykli, biorąc pod uwagę,
    że zakupione
    1) te starsze będą w całkiem znośnym stanie, no właśnie jaki to stan ;)
    2) a te nowe to ... nowe, czyli z gwarancją 2 lata ?

    --
    Pozdrawiam,
    Prze__mek

  • 2. Data: 2009-07-21 20:10:13
    Temat: Re: Jaki chopper dla początkującego ?
    Od: "Karambol" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Prze__mek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1) te starsze będą w całkiem znośnym stanie, no właśnie jaki to stan ;)
    > 2) a te nowe to ... nowe, czyli z gwarancją 2 lata ?

    Ja bym celowal w Virago XV535. Motocykl trwaly i niezawodny, stosunkowo
    slaby, do tego napedzany kadranem.

    taki:
    http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha
    _xv535_90.htm

    W jakies chisnkie to bym nawet nie patrzyl..

    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E

  • 3. Data: 2009-07-21 20:27:09
    Od: "Prze__mek" <p...@p...onet.pl>

    > Ja bym celowal w Virago XV535. Motocykl trwaly i niezawodny, stosunkowo
    > slaby, do tego napedzany kadranem.

    Świetny, ale chyba nieco większa niż zakładana pojemność.

    > W jakies chisnkie to bym nawet nie patrzyl..

    Ale z jakiego powodu ? Bo to nic nie warty sprzęt (tzn. awaryjny) czy po
    prostu zasmakowałeś już duzo lepszych marek ?

    Czego złego można się spodziewać w sprzedawanych na allegro
    kilkunastoletnich motocyklach takich jak np. ta XV535 ?

    --
    Pozdrawiam,
    Prze__mek

  • 4. Data: 2009-07-21 20:31:51
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Prze__mek pisze:

    > Świetny, ale chyba nieco większa niż zakładana pojemność.

    Bedzie git. Zwlaszcza w wersji 27 KM ktorych mnostwo na nwszym rynku,
    nawet jesli wlasciciel twierdzi ze ma wiecej :) To bylo swego czasu
    jedno z najpopularniejszych moto w Niemczech i w takiej wersji mocy
    wystepowalo najczesciej.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 5. Data: 2009-07-21 20:33:47
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Zamierzam sprawić sobie pierwszego choppera i w związku z tym moje
    > pytanie.

    http://www.klub-chinskich-motocykli.pl/

    Tam znajdziesz opisy sprzętów i opinie użytkowników.
    Powtórzę, że są to opinie UŻYTKOWNIKÓW a nie tych co widzieli u kolegi
    szwagra i im "się wydaje"

    > Wstępny budżet: 5-7 tys. zł.
    > Pojemność silnika: powiedzmy 250 cm3.

    spełniają oba wymagania

    > Co będzie korzystniejsze dla początkującego (tzn. dla mnie ;) ): zakupić
    > nowy motocykl na chińskich podzespołach, np. Kingway, Zipp, Romet itp. czy
    > kilku(kilkunasto)letnią Yamahę czy Hondę ?

    Nowy to jednak nowy. Masz pewność, że bez historii, sprawny, pachnący i z
    gwarancją więc w razie problemów nie musisz się z tym sam męczyć.
    A stary... Na dwoje babka wróżyła - jak dobrze trafisz to będziesz
    zadowolony a jak trafisz na sprzęt po wypadku albo zajeżdżony i tylko
    picowany na sprzedaż i tego nie poznasz przy zakupie to będziesz się z nim
    użerał zamiast jeździć.

    > Zaznaczam, że głównym argumentem dla mnie będzie wygląd.

    to kup ten, który w Twoim budżecie najbardziej Ci się podoba

    > Jak wyglądają koszty użytkowania wymienionych motocykli, biorąc pod uwagę,

    W przypadku nowego sprzętu to koszt benzyny, oleju i przeglądów
    gwarancyjnych.
    Zwróć uwagę na spalanie chińczyków - w okolicach 2,5 - 3 litry na setkę.

  • 6. Data: 2009-07-21 20:36:35
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Prze__mek wrote:

    > Czego złego można się spodziewać w sprzedawanych na allegro
    > kilkunastoletnich motocyklach takich jak np. ta XV535 ?

    Hi,
    3 lata temu sprzedalem Virago535 z rocznika '93. Jezdzielem nim dwa
    lata. Byla niezawodna, wystarczajaco dynamiczna ale na pierwsze moto jak
    najbardziej sie nadaje. Sadze, ze dla tego rodzaju sprzetu wike
    kilkunastoletni to nie jest tragedia.

    No i jest klasycznie ladna.
    Jesli jednak masz >180 cm wzrostu to raczej jednak bym jej nie polecal.

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 7. Data: 2009-07-21 20:53:16
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 21:55:55 +0200, Prze__mek napisał(a):

    > Co będzie korzystniejsze dla początkującego (tzn. dla mnie ;)...

    Kupić normalny motocykl.
    Motocykl, na którym będziesz mógł nauczyć się skręcać i zatrzymywać.

    > Zaznaczam, że głównym argumentem dla mnie będzie wygląd.

    Wygląd czego? Choppera? Siebie samego?

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 8. Data: 2009-07-21 20:55:07
    Od: millo <m...@w...pl>

    Prze__mek napisał:

    > Ale z jakiego powodu ? Bo to nic nie warty sprzęt (tzn. awaryjny) czy po
    > prostu zasmakowałeś już duzo lepszych marek ?

    Polecam uwadze: http://tnij.org/du20

    Po 31 tys chińszczyzna nadaje się do kompletnej wymiany. Czyli tanio,
    ale sprzęt raczej jednorazowy. Normalny sprzęt nawet nie zauważa takiego
    przebiegu - o ile oczywiście widzi serwis eksploatacyjny w
    międzyczasie(olej, smar, itepe).

    --
    millo
    Człowiek ma tylko jedną broń do walki ze swoimi pomyłkami

  • 9. Data: 2009-07-21 20:57:39
    Od: "Karambol" <m...@w...pl>

    > Tam znajdziesz opisy sprzętów i opinie użytkowników.
    > Powtórzę, że są to opinie UŻYTKOWNIKÓW a nie tych co widzieli u kolegi
    > szwagra i im "się wydaje"

    http://www.klub-chinskich-motocykli.pl/index.php?opt
    ion=com_content&task=view&id=29&Itemid=11

    Opinie z pierwzszej reki:):

    "Po odebraniu motoru, pierwszych przejażdżkach i lekkim opadnięciu euforii
    zacząłem dostrzegać wady przeglądu zerowego
    (ach te wspaniałe serwisy) i wziąłem się do roboty. "
    "
    Podokręcałem śrubki, dokręciłem na fest ciągle odkręcającą się linkę
    prędkościomierza, wymieniłem olej i wybrałem się z synem na
    przejażdżkę 450 kilometrów. W połowie trasy odpadło mocowanie osłony
    łańcucha (puścił spaw), a od 250 kilometra uciekaliśmy przed burzą
    będąc w środku niej, to załatwiło łańcuch (tu mój drugi błąd że nie zadbałem
    o niego), ale Romet spisywał się znakomicie. "

    "Motor spisuje się nadal dobrze, choć stwierdziłem jakość chromu na
    pokrywach silnika poniżej zera. Wiele drobnych odprysków spod chromu"

    itd....

    Kupujac Virago z poczatku lat 90tych z przebiagami powyzej 50tys km nadal
    kupujesz niezawodny motocykl - przeciez nie zyczyl bym Ci zle:)

  • 10. Data: 2009-07-21 21:07:58
    Od: "Prze__mek" <p...@p...onet.pl>

    > Wygląd czego? Choppera? Siebie samego?

    Wierzę w twoją inteligencję i domyślam się, że wiesz, że chodzi o wygląd
    motocykla ;)

    A co masz na myśli pisząc "normalny motocykl" ?

    --
    Pozdrawiam,
    Prze__mek