  • 1. Data: 2017-06-08 19:00:25
    Temat: Jaki konsumencki sprzęt sieciowy?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Takie zadanie - dokończ zdanie: "Jeśli potrzebuję access pointa, routera,
    switcha lub karty Wi-Fi, to wybieram sprzęt firmy (...), gdyż (...)".

    Zanim mnie z tymi TP-Linkami szlag trafi w końcu. Nigdy więcej tego gówna.
    D-Linki wcale nie lepsze. Więc co? Coś co nie kosztuje miliarda eurogąbek,
    jest klasy konsumenckiej a nie profesjonalnej, ale po prostu działa - nie
    wymagam wiele...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 2. Data: 2017-06-08 19:29:21
    Temat: Re: Jaki konsumencki sprzęt sieciowy?
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 08/06/2017 06:00 PM, Adam Wysocki wrote:
> [...]
    > jest klasy konsumenckiej a nie profesjonalnej, ale po prostu działa - nie

    Ja mam wszystko z innej bajki i dziala. M. in. Tp-link, Netgear, Edimax. :)

    http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-em
    ails-behalf-nsa/index.html

  • 3. Data: 2017-06-08 20:00:05
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Asus, Netgear?

    -----

  • 4. Data: 2017-06-08 20:17:23
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-06-08 19:00, Adam Wysocki wrote:
> [...]
    > jest klasy konsumenckiej a nie profesjonalnej, ale po prostu działa - nie

    do adsl fritz

    z routerow netgear, linksys, asus, najczesciej na tomato

    switche tplinka, nigdy nie narzekalem

  • 5. Data: 2017-06-08 20:36:13
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-06-08 o 19:00, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > jest klasy konsumenckiej a nie profesjonalnej, ale po prostu działa - nie

    Używam kilku GE switchy Zyxel ES108A i sa OK.

  • 6. Data: 2017-06-08 20:49:02
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-06-08 o 20:36, t-1 pisze:
    > Zyxel ES108A

    Przepraszam, wskazane poprzednio to 100Mb, te Gbitowe to GS-108B.
    Obu typów używam bez problemów.

  • 7. Data: 2017-06-09 00:19:11
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-06-08 19:00, Adam Wysocki wrote:
> [...]
    > jest klasy konsumenckiej a nie profesjonalnej, ale po prostu działa - nie

    Mam TP-Linka dwa routery (TL-MR3420 v.1 i 2), kartę Wi-Fi PCI-E
    TL-WDN4800, range extender TL-WA830RE i wszystko z pudełka działa bez
    zarzutu, poza RE, do którego trzeba było wgrać nowy soft ze strony
    producenta. Nawet w TL-MR3420 v.1 nie miałem czasami zgłaszanego
    problemu małej wydajności prądowej gniazda USB.

    Chyba coś robię nie tak...

  • 8. Data: 2017-06-09 00:30:23
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-06-08 19:00, Adam Wysocki wrote:
> [...]
    > jest klasy konsumenckiej a nie profesjonalnej, ale po prostu działa - nie

    Może jeszcze napisz, co dokładnie nie działa/działa nie tak, jak powinno.

  • 9. Data: 2017-06-09 10:52:49
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Może jeszcze napisz, co dokładnie nie działa/działa nie tak, jak powinno.

    Przez lata kupowalem TP-Linki (glownie access pointy), bo tanie, i co
    jakis czas te access pointy padaja - a to zrywa siec, a to sie wiesza i
    trzeba resetowac, a to laguje (po wifi, nie do Internetu), jeden router
    (AP + switch + router, uzywalem tylko jako AP + switcha) padl tak, ze
    nawet switch w nim zdechl (tzn. dzialal przez minute od wlaczenia). Stal,
    dzialal i nagle zdechl, nic z nim nie bylo robione. Rozne komputery, rozne
    lokalizacje, problemy z napieciem sieci czy zbytnia zajetoscia pasma
    raczej moge wykluczyc (ale nawet przy duzej zajetosci pasma powinno to
    jakos dzialac, a nie sie wieszac)... ogolnie mam wrazenie, ze to po prostu
    niedopracowane g... w ladnym pudelku. Od wczoraj nie moge pracowac na
    kompie podpietym po LAN-ie (AP wpiety do switcha, laptop po wifi do AP,
    komp docelowy po eth do switcha), bo takie sa lagi, pewnie restart AP by
    pomogl na chwile, ale mam juz dosyc, chce kupic cos porzadnego.

    Wczoraj tez, w innej lokalizacji... komputer po prostu rozlaczyl sie z AP
    i nie chcial sie wiecej polaczyc, w logach tylko beacon loss detected,
    connection lost, authenticate timed out... potem authenticated i znowu
    timed out... trzeba bylo zrestartowac interfejs sieciowy, zeby to wstalo,
    a i tak po chwili padlo znowu. I tak w kolko. I jestem pewien, ze tym
    razem, tak jak zawsze, wymiana AP na innego TP-Linka pomoze na troche - na
    pol roku, moze na rok... dlatego tym razem bedzie inny AP. Tylko nie wiem
    jeszcze jakiej firmy.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 10. Data: 2017-06-09 10:54:51
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > (AP + switch + router, uzywalem tylko jako AP + switcha) padl tak, ze
    > nawet switch w nim zdechl (tzn. dzialal przez minute od wlaczenia). Stal,
    > dzialal i nagle zdechl, nic z nim nie bylo robione.

    I zeby doprecyzowac - do switcha wpiete byly tylko komputery w obrebie
    biurka, wiec wplyw burzy mozna wykluczyc - jakby piorun walnal w kabel
    rzucony do sasiada, to jeszcze bym zrozumial, ale to w pracy, w biurze,
    siec niezalezna od sieci firmowej, wiec nawet przepiecia w sieci firmowej
    mozna wykluczyc.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]