  • 1. Data: 2020-01-08 12:28:31
    Temat: Jakie HDD teraz sie oplaca do NAS?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Postęp wszędzie dookoła, a ceny HDD 3,5'' jak nie chciały spadać tak nadal nie
    spadają, na serwerowy 4TB trzeba wydać od 500 zł w
    górę.
    Macie pomysł, co na dziś i gdzie kupowane daje najlepszą relację PLN/TB?
    Bardziej przechowanie danych (teraz byle film zajmuje 15-20 GB), niż stały do nich
    dostęp.

  • 2. Data: 2020-01-08 18:45:26
    Temat: Re: Jakie HDD teraz sie oplaca do NAS?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-08 o 12:28, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Macie pomysł, co na dziś i gdzie kupowane daje najlepszą relację PLN/TB?
    > Bardziej przechowanie danych (teraz byle film zajmuje 15-20 GB), niż

    Poluj na okazję, ostatnio było 12TB za 884zł na Amazonie (fakt że w
    obudowie USB, ale wyciągasz ze środka i jest tam 12TB WD Red).

    A WD Red 4TB za 422zł.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2020-01-08 19:42:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale to cena netto, czy już z wysyłką i kaucją na opłaty importowe (cło i VAT)?
    Bo Red 4TB można na amazon.com trafić owszem za $99 plus niestety w/w koszty.
    Do 4TB to już przestali wkładać Redy, od jakiegoś czasu wkładają Blue podobno.
    Bywają też okazje na amazon.de (co prawda cena w Euro nieco wyższa niż w dolarach,
    ale za to bywa z darmową wysyłką no i oczywiście
    bez opłat celnych) i w sumie o podobne podpowiedzi na dziś pytam.

    -----

  • 4. Data: 2020-01-08 21:07:05
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Bardziej przechowanie danych (teraz byle film zajmuje 15-20 GB), niż
    > stały do nich dostęp.

    Ktoś ma chyba coś porąbane....
    Na moim dysku filmy (pełnometrażowe) zajmują od 600 do 720 MB.

  • 5. Data: 2020-01-08 21:14:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Animko, dziecko drogie, nie wtrącaj się do rozmowy dorosłych.

    -----

  • 6. Data: 2020-01-08 23:03:59
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-08 o 19:42, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ale to cena netto, czy już z wysyłką i kaucją na opłaty importowe (cło i
    > VAT)?

    Było z najtańszą wysyłką 209,27 EUR.
    Aktualnie 250 jurków
    https://www.amazon.es/dp/B07W7YBB9H?tag=pepperpl0b1-
    21
    w środku RED z naklejką białą bo ludzie kombinowali na ebajach ze
    sprzedażą ;)
    Na pepper często promki ludziska wrzucają. załóż konto, wrzuć alert na
    słowo.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2020-01-08 23:41:35
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 8 Jan 2020 21:07:05 +0100
    doszła do mnie wiadomość <qv5cre$2ts$1@news.icm.edu.pl>
    od Animka <a...@t...ja.wp.pl> :

    >Ktoś ma chyba coś porąbane....
    >Na moim dysku filmy (pełnometrażowe) zajmują od 600 do 720 MB.

    Bo to pewnie filmy z Antonio Tano.

  • 8. Data: 2020-01-08 23:45:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Animka" qv5cre$2ts$...@n...icm.edu.pl

    > Na moim dysku filmy (pełnometrażowe) zajmują od 600 do 720 MB.

    Pełnometrażowe? ;) Metrami mierzysz pojemność? ;)

    720 MB to pojemność CDR -- filmy z przełomu wieków.
    Obecnie potrzeba zdecydowanie więcej pomimo H.265...

    https://www.montersi.pl/wsparcie/porada/rodzaje-komp
    resji-systemach-cctv/

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2020-01-08 23:49:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 5e16152e$0$537$6...@n...neostrada.pl

    > A WD Red 4TB za 422zł.

    Półtora roku temu kupiłem Seagate 2 TB 2.5" za nieco
    ponad 2 stówki pln a Seagate 4 TB 2.5" mogłem kupić
    za niecałe 4 stówki pln...

    Ceny 2.5" raczej nie spadają zbyt szybko...
    Cenami 3.5" nie interesuje się...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 10. Data: 2020-01-09 00:46:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-01-08, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Poluj na okazję, ostatnio było 12TB za 884zł na Amazonie (fakt że w
    > obudowie USB, ale wyciągasz ze środka i jest tam 12TB WD Red).

    Ale dodajmy, że trzeba uważać, bo moduł usb bywa zintegrowanym z
    elektroniką dysku.

    --
    Marcin