  • 1. Data: 2012-11-10 22:01:42
    Temat: Jakie losy Blu-ray w pecetach?
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Jaka jest obecna sytuacja i perspektywy dla napędów (w tym nagrywarek) Blu-ray w
    pecetach? Jakoś nie widzę, aby wypierały DVD. Mam tu na myśli głównie
    zastosowanie do nagrywania i archiwizacji danych. Ślimaczo postępująca
    popularyzajca BR jako nośnika filmów to inna sprawa, choć na pewno powiązana.

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2012-11-10 22:50:08
    Temat: Re: Jakie losy Blu-ray w pecetach?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > głównie zastosowanie do nagrywania i archiwizacji danych. Ślimaczo
    > postępująca popularyzajca BR jako nośnika filmów to inna sprawa, choć na

    Jako nosniki filmow idzie wolniej niz dvd bo skok nie taki jak vhs/dvd, a z
    drugiej strony ciezko zmusic ludzi do szybkiej wymiany bibliotek. Pojdzie
    wolniej.

  • 3. Data: 2012-11-10 23:20:54
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2012-11-10 22:01, Latet pisze:

    > Jaka jest obecna sytuacja i perspektywy dla napędów (w tym nagrywarek)
    > Blu-ray w pecetach? Jakoś nie widzę, aby wypierały DVD. Mam tu na myśli
    > głównie zastosowanie do nagrywania i archiwizacji danych.

    IMHO taka sytuacja istnieje z kilku powodów:

    1. na PC praktycznie nie ma dystrybucji software na nośnikach BluRay (w
    odróżnieniu od PS3) - nawet tak duże tytuły pudełkowe jak MaxPayne3
    wychodzą na kilku płytach DVD9.

    2. stopniowo zmniejszające się znaczenie nośników optycznych przy cenach
    (zwłaszcza przed zmową producentów zwaną też potopem biblijnym) i
    popularności HDD oraz ich szybkości przy NAS GbEth czy ESATA/USB 3.0

    3. Do archiwizacji (backupu) w większości przypadków wystarcza HDD
    zewnętrzny + dodatkowa kopia na DVDR(W) co ważniejszych dokumentów +
    chmura. A jak ktoś potrzebuje dużych pojemności, to są NASy czy streamery.

    4. Cena ~400 zł za napęd nie jest wcale zaporowa (w porównaniu z ~2000
    zł za CDRW ~2000 r., co spokojnie można przełożyć na obecne 4000 zł przy
    uwzględnieniu inflacji). Kto potrzebuje napędu BluRay do PC dawno go
    kupił, a i producentom AV pewnie nie po drodze z nagrywarkami BluRay
    poniżej 100 zł by każdy Kowalski czy Smith nie duplikował filmów na BD.
    Na znaczącą obniżkę szybko bym nie liczył - nie ma rynku na napędy BD do
    PC z przyczyn jak wyżej. Poza maniakami "kopii zapasowych" (zazwyczaj
    legalnych inaczej) mało komu to jest potrzebne - wystarcza stacjonarny
    BluRay.

    > Ślimaczo postępująca popularyzajca BR jako nośnika filmów to inna sprawa,
    > choć na pewno powiązana.

    W Polsce! Bo tu dystrybutorzy uważają chyba BD za dobro luksusowe
    doliczając "podatek od luksusu" i żądając zazwyczaj 2x wyższej ceny niż
    za ten sam tytuł na DVD. Co ciekawe w PL grajdołku nadal wydaje się w
    2012 r. filmy na archaicznym VCD pakując do pudełka 2 płyty, których
    koszt wytworzenia jest pewnie wyższy niż jednego krążka BluRay (pomijam
    ceny licencji).
    Na zachodzie proporcje cen i wolumenu BD/DVD przy nowych tytułach są
    odwrotne niż w PL. W UK obecnie sprzedaje się już mało nowości na DVD, a
    ludzie masowo wymieniają kolekcje sprzedając DVD za grosze.
    Ma to i swoje plusy - unikatowe wydania DVD kolekcjonerskie itp. można
    na angielskim Amazonie kupić i po 1 pensie - gdyby tylko przesyłka nie
    kosztowała 1,86 funta...

    --
    /MB

  • 4. Data: 2012-11-10 23:43:45
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Michal napisał:

> [...]
    > PC z przyczyn jak wyżej. Poza maniakami "kopii zapasowych" (zazwyczaj
    > legalnych inaczej) mało komu to jest potrzebne - wystarcza stacjonarny

    5.
    Cyfrowa dystrybucja tez robi swoje, 20-30GB (gra) sie sciaga po prostu z
    netu. Nosnik nie jest potrzebny, bo nawet po reinstalu systemu loguje
    sie user na swoje konto Steam, Origin czy cokolwiek, i sciaga. U nas to
    jeszcze "nie do pojecia" dla niektorych, ale na zachodzie lacza sa
    jeszcze szybsze i jeszcze tansze.

  • 5. Data: 2012-11-11 00:12:31
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2012-11-10 23:43, Mr Misio pisze:
> [...]
    > sie user na swoje konto Steam, Origin czy cokolwiek, i sciaga. U nas to
    > jeszcze "nie do pojecia" dla niektorych, ale na zachodzie lacza sa

    Nie pisałem o tym (bo częściowo podpada pod punkt: nie ma software PC na
    nośnikach BluRay oraz zmniejszanie się znaczenia nośników optycznych),
    ale to IMHO dość oczywiste.
    Kupując czasem wersję pudełkową gry pod Steamworks (w PL często pudełka
    w dystrybucji fizycznej z ich całymi kosztami są TAŃSZE niż wersje
    download) nawet nie wyjmuję tej płyty z pudełka, tylko aktywuję na Steam
    i od razu ściągam najnowszą wersję. Problemem w PL nie są łącza, tylko
    przaśność naszej dystrybucji cyfrowej - wystarczy przypomnieć szumnie
    zapowiadaną "rewolucję" na cdp.pl, a wyszło wielkie nic - dystrybucja
    staroci podobnie do GOG.com tylko po polsku, ceny wyższe niż na
    zachodzie (promocje Steam/GMG itp) i nastawienie się na "młode matki"
    oraz dystrybucję kuponów przy okazji zamawiana pizzy (poważnie taki
    model sobie wybrali - jak to w dniu premiery usłyszałem to już
    przeczuwałem że z projektu będzie wielkie nic dla rasowych
    graczy/kolekcjonerów (to nie jest tożsame).

    --
    /MB

  • 6. Data: 2012-11-11 00:21:42
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Michal napisał:

> [...]
    > przeczuwałem że z projektu będzie wielkie nic dla rasowych
    > graczy/kolekcjonerów (to nie jest tożsame).

    Robie krosa z grami bo temat sie rozwija w tym kierunku :)

    Tansze pudelka to nie nowosc. Od pewnego poziomu cenowego gry byly na
    tyl echcetnie kupowane, ze sie oplaca je sprzedawac. Gdy cena była za
    wysoka, to z oczywistych wzgledow ludzie piracili ;)

    Inna sprawa - na wielkim świecie, gdzie w samych USA jest 300 milionow
    ludzi, to jest rynek gdzie mozna sprtzedawac duzo niskim kosztem. Gracze
    tam maja kase, wiec szybciej i wiecej kupuja i mniej problemow maja. No
    dobra, nie tyle maja co mniej sie awanturują o 10 USD. Mozna ich (tych
    klotliwych) spuscic ;) a i tak zostaje cala milionowa rzesza kolejnych.
    W PL malo jest, trzeba dbac o klienta, wiec koszty obslugi wieksze.
    Dlatego u nas drozej. Bo Polak z supportu drozszy jest od Hindusa. A
    Hindus zna angielski, ale polskiego to juz nie. Wiec w PL supporcie
    robic nie moze. :)

    Taki emoje luzne przemyslenia.

  • 7. Data: 2012-11-11 01:02:36
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 10 Nov 2012 23:20:54 +0100, Michal napisał(a):

    > IMHO taka sytuacja istnieje z kilku powodów:
    [...]

    Gdyby wygrał standard HD DVD to dzisiaj mielibyśmy taką nagrywarkę w
    każdym pececie. Ale jak zwykle gorsze wyparło lepsze.....
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 8. Data: 2012-11-11 02:05:50
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2012-11-11 01:02, Michal Kawecki pisze:

    > Gdyby wygrał standard HD DVD to dzisiaj mielibyśmy taką nagrywarkę w
    > każdym pececie. Ale jak zwykle gorsze wyparło lepsze.....

    Czego osobiście bardzo mi szkoda, podobnie jak nie uzyskania szerszej
    popularności przez DVD-RAM.
    W wojnie formatów kibicowałem HD-DVD, niestety wygrało lobby związane
    nie z komputerami, a z Holywood itp. Teraz z żalem sprzedaję ostatnie
    filmy na HD-DVD po tym jak padł mi odtwarzacz stacjonarny, a kolejny
    z oczywistych względów był już w standardzie BluRay.
    Nowe stacjonarki są praktycznie nie do kupienia, podobnie jak napędy do
    PC - nawet dość udane combo DVD-RW + czytnik BluRay/HD-DVD - LG H20L
    coraz trudniej kupić w używalnym stanie.

    BTW:
    Miał ktoś w rękach (a nie tylko znalazł w sieci) film HD-DVD wydany na 2
    warstwach: jednej SD jako DVD-Video i drugiej HD-DVD. Na okres
    przejściowy sprawa idealna, ale w życiu tak wydanego filmu nie
    widziałem. Co ciekawe po niewczasie wydawcy doszli do wniosku, że to był
    całkiem fajny pomysł i teraz na zachodzie (znowu nie w zapóźnionym
    Przywiślańskim Kraju) popularne stały się triple-playe (płyta BluRay +
    druga DVD-Video + wersja mobilna w mpeg4: czyli coś co w wersji HD-DVD
    spokojnie mogło znajdować się na jednym krążku).

    --
    /MB

  • 9. Data: 2012-11-11 09:06:42
    Od: dato <d...@w...pl>

> [...]
    > głównie zastosowanie do nagrywania i archiwizacji danych. Ślimaczo
    > postępująca popularyzajca BR jako nośnika filmów to inna sprawa, choć na

    sam przez chwile myślałem o zakupie nagrywary ale ostatecznie kupiłem
    2.5 HDD 1TB na USB3.0 i w zupełności wystarcza do archiwizowania
    objętościowych rzeczy, do małych płyty CD/DVD są wystarczające

  • 10. Data: 2012-11-11 10:19:26
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Gdyby wygrał standard HD DVD to dzisiaj mielibyśmy taką nagrywarkę w
    > każdym pececie. Ale jak zwykle gorsze wyparło lepsze.....

    A mógłbyś to rozwinąć? Co tak gorszego w stosunku do HD DVD jest w BD? Aż tak
    znacząco gorszego, że BD nie może się przyjąć w pecetach? Czy ma to związek z
    przydatnością do nagrywania danych i innych mniej typowych zastosowań?

    Dziękuję,

    latet