    From: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Jakie urządzenie wielofunkcyjne (atrament)?
    Date: Sun, 18 Jan 2009 08:43:41 +0100

    Przymierzam się do kupna urządzenia wielofunkcyjnego.

    Cena do 800 PLN i musi być atrament bo czasami będą potrzebne wydruki
    kolorowe.

    Przeznaczenie

    Wydruki tylko na A4, głównie czarnobialy tekst, ale również może być
    tekst i wykresy kolorowe oraz zdjęcia w tekście lub zeskanowane z
    książek/odbitek. Obciążenie do 300-400 str/mies.

    Sporadycznie kopiowanie czarno-białe

    Skanowanie tekstów, zdjęć z książek i odbitek (na potrzeby wydruku)

    OCR głównie z książek )także nieco pożókłych) ale także z luźnych kartek.

    Wymagania

    Konieczne

    1) Zbiornik zintegrowany z głowicą, żeby nie zaschło (mogą być przerwy
    drukowaniu rzędu 2-3 tygodnie). To chyba ogranicza mnie do HP i Canonów
    z PG-50/CL-51 no i Lexmarków.
    2)Oczywiście jak najniższe koszty eksploatacji (tusze XL?). Interesują
    mnie wyłącznie rozwiązania z tuszami oryginalnymi, regenerowanymi przez
    specjalistyczną firmę lub zamiennikami - żadnego napełniania strzykawką
    w domu.

    Wskazane

    1) WiFi lub RJ-45
    2) Automatyczny dupleks (wiem, że na atramencie to chodzi bez rewelacji,
    bo jedna strona musi wyschnąć, zanim następna będzie się mogła wydrukować)
    3) ADF
    4) Kopiowanie przy wyłączonym kompie.
    5) Skaner powinien działać także gdy brakuje któregoś z kolorów.

    Bez większego znaczenia

    1) Faks
    2) Czytnik kart
    3) Wyświetlacz do zdjęć
    4) Wydruk na CD

    Z tego co udało się mi wyszukać, najbardziej pasuje mi od strony
    technicznej Officejet J6410 (350/351 XL) ale wolałbym, jakby się dało,
    coś tańszego.
    Jeżeli chodzi o tusze 350/351, to na nich "chodzi" też seria Photosmart
    C4x80 z czego C4380 i C4580 mają WiFi.

    Na tuszach 901 "chodzi" HP Officejet J4680 z WiFi, ale to chyba nieco
    mniej ekonomiczne rozwiązania zwłaszcza, że 901 kolor nie ma wersji XL.

    Nie znalazłem w zasadzie jeszcze żadnych opinii o najnowszym wynalazku
    HP - F735 Advantage z "tanimi" tuszami 703. Czy jest jakiś haczyk w tej
    ofercie?

    Z Canonów to chyba w grę wchodzą tylko Pixma MX310/300 lub coś z serii
    Pixma MP ale wychodzi mi na to, że są droższe w eksploatacji od HP.

    Czy może jakiś ciekawy sprzęt pominąłem?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Przemek

    A może ktoś mi poleci któregoś wszystkomającego Lexmarka za 2 razy
    mniejsze pieniądze i do tego z 5 latami gwarancji :-P?