  • 1. Data: 2009-01-19 17:09:40
    Temat: Jakie w końcu robi fotki?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam. Właśnie przejrzałem na dpreview artykuł "Super Zoom Camera Group Test".
    Wygrał Canon PowerShot SX 10 IS. Jednak przyglądam się uważnie Canon PowerShot
    SX1 IS. Na chłopski rozum SX1 jest o klasę wyżej (nagrywanie w HD itp.). Jednak
    w komentarzach na ceneo podesłano link jak SX1 robi zdjęcia:
    http://images.quesabesde.com/camaras_digitales/notic
    ias/comp_canon_sx_img_0033.jpg

    Jak dla mnie ISO 400 masakra. :|
    Co powoduje taką rozbieżność (skoro to topowy? model "ultrazooma" canona).

  • 2. Data: 2009-01-19 18:47:48
    Temat: Re: Jakie w końcu robi fotki?
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > http://images.quesabesde.com/camaras_digitales/notic
    ias/comp_canon_sx_img_0033.jpg

    > Jak dla mnie ISO 400 masakra. :|
    > Co powoduje taką rozbieżność (skoro to topowy? model "ultrazooma" canona).

    Masakra w czym? Dla mnie masakrą jest AC w rogach po kilka pikseli
    grubości, ale to problem obiektywu z taką krotnością, a nie wysokiego
    ISO. Natomiast jeżeli chodzi o szumy, to są absolutnie normalne dla
    matrycy o takich wymiarach z całkiem nie po chamsku wykonanym
    odszumianiem sprzętowym. Zrób z tego zdjęcia odbitkę a nie oglądaj na
    monitorze 1:1 :)

    Pozdrawiam,

    Piotr

    --
    Uncle Pete
    piotr (at) kozarzewski (dot) org

  • 3. Data: 2009-01-19 18:49:06
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    > Na chłopski rozum SX1 jest o klasę wyżej (nagrywanie w HD itp.).

    Jeśli sugerujesz że wyznacznikiem klasy paratu fotograficznego jest zapis
    filmów w HD to może zamiast aparatu kup od razu telefon, jest jeszcze lepszy
    bo jak dobrze poszukasz to mas zi 8 mpix, filmy a do tego dzwonić i smsować
    można ...

  • 4. Data: 2009-01-19 19:52:12
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Uncle Pete" <p...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
    > Masakra w czym? Dla mnie masakrą jest AC w rogach po kilka pikseli grubości,
    > ale to problem obiektywu z taką krotnością, a nie wysokiego ISO.

    To akurat wiem i kupując aparat z serii "ultrazoomy" jestem całkowicie świadomy,
    że coś takiego występuje.

    Natomiast jeżeli chodzi o szumy, to są absolutnie normalne dla
    > matrycy o takich wymiarach z całkiem nie po chamsku wykonanym odszumianiem
    > sprzętowym. Zrób z tego zdjęcia odbitkę a nie oglądaj na monitorze 1:1 :)

    Tak, tylko czasami pomiędzy tymi szumami może być istotny szczegół.

  • 5. Data: 2009-01-19 19:55:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bo jak dobrze poszukasz to mas zi 8 mpix, filmy a do tego dzwonić i smsować

    Nie, tylko porównując SX1 i SX10 różnicą jest typ matrycy (odpowiednio CMOS i
    CCD). Jako, że SX1 nagrywa w HD to chyba świadczy (dlatego się pytam), że jest
    nowszym aparatem (wiem, że czasami nowszy!=lepszy).

  • 6. Data: 2009-01-19 20:23:42
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    > Nie, tylko porównując SX1 i SX10 różnicą jest typ matrycy (odpowiednio
    > CMOS i CCD). Jako, że SX1 nagrywa w HD to chyba świadczy (dlatego się
    > pytam), że jest nowszym aparatem (wiem, że czasami nowszy!=lepszy).

    HD o niczym nie świadczy

    http://www.fotomaniak.pl/1457/canon-powershot-sx1-is
    -i-sx10-is---dwa-nowe-superzoomy/

  • 7. Data: 2009-01-20 08:04:56
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > Tak, tylko czasami pomiędzy tymi szumami może być istotny szczegół.

    Wymień w takim razie modele, które przy takich samych fizycznych
    wymiarach matrycy (1/2,3") dają według Ciebie "lepszy" szum. Z
    odpowiednimi linkami.

    Piotr

  • 8. Data: 2009-01-20 09:41:17
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    qwerty wrote:
> [...]
    > (odpowiednio CMOS i CCD). Jako, że SX1 nagrywa w HD to chyba świadczy
    > (dlatego się pytam), że jest nowszym aparatem (wiem, że czasami

    Teoretycznie premiera obu modeli była jednoczesna, a SX1 jest napewno:
    1. drozszy
    2. nagrywa filmy HD
    3. ma inna matrycę

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 9. Data: 2009-01-20 11:20:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Wymień w takim razie modele, które przy takich samych fizycznych wymiarach
    > matrycy (1/2,3") dają według Ciebie "lepszy" szum. Z odpowiednimi linkami.

    Właśnie w tym rzecz, że obecne ultra zoomy mają 1/2,3" i 10 mpix, więc wiadomo,
    że szumieć musi. Nie rozumiem producentów dlaczego nie zwiększą matrycy. Szukam
    do 1500-1600zł aparatu, który najmniej by szumiał (kupuję w sierpniu).

  • 10. Data: 2009-01-20 11:27:19
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Właśnie w tym rzecz, że obecne ultra zoomy mają 1/2,3" i 10 mpix,
    > więc wiadomo, że szumieć musi. Nie rozumiem producentów
    > dlaczego nie zwiększą matrycy.

    Bo to kosztuje, a Ty...

    > Szukam do 1500-1600zł aparatu

    ... nie chcesz za to zaplacic. :)