  • 1. Data: 2016-09-01 13:50:17
    Temat: Jazda motocyklem bez danej kat
    Od: N39p <Rysiu1998@_NOSPAM_o2.pl >

    Witam. Mam pytanie dotyczące prawa jazdy. Otóż posiadam kat A2 a mam
    zamiar kupić moto które przekracza te 49kmh czyli juz podlega kat A. I
    pytanie dotyczace co by bylo gdyby policja mnie zatrzymala a ja na
    motocyklu na pelne A z prawkiem na A2?

  • 2. Data: 2016-09-01 18:11:11
    Temat: Re: Jazda motocyklem bez danej kat
    Od: chomiczon <r...@w...pl>

    W dniu 01.09.2016 o 13:50, N39p pisze:
> [...]
    > zamiar kupić moto które przekracza te 49kmh czyli juz podlega kat A. I
    > pytanie dotyczace co by bylo gdyby policja mnie zatrzymala a ja na

    Spokojnie, jak przekroczysz te magiczne 49kmh, to policja nawet Cie nie
    zauważy.
    Zakrzywienie czasoprzestrzeni po przekroczeniu tej granicy robi Cie
    niewidzialnym dla policji.
    Tylko pamiętaj, zwalniaj tam gdzie nie widzisz drogówki.

  • 3. Data: 2016-09-01 20:09:31
    Od: "max650" <m...@o...peel>

    upy.scigacz.pl...

    Prawo jazdy A2 uprawnia do jazdy motocyklem m.in. o mocy nie przekraczającej
    35KW (ok 47,5 KM - koni mechanicznych a nie kmh).
    Chyba, że posiadasz prawko kategorii AM (czyli na motorower), wówczas nie
    możesz kierować pojazdem przekraczającym prędkość 45km/h.
    Sprecyzuj, o co ci chodzi.
    Jeśli będziesz jeździł bez odpowiednich uprawnień, policja w przypadku
    zatrzymania ukarze Cię grzywną, jednal w przypadku jakiejkolwiek
    kolizji/wypadku skutki będą dla ciebie znacznie bardziej bolesna.
    Towarzystwo ubezpieczeniowe nie wypłaci odszkodowania (OC/AC nie zadziała) ,
    co może być dla ciebie znacznie bardziej dotkliwe-wszelkie szkody będziesz
    musiał pokryć z własnej kieszeni (jeśli w wypadku ktoś ucierpi, również
    koszty leczenia). Nie będzie miało znaczenia, z czyjej winy jest zdarzenie.
    Znacznie bardziej opłaci się odżałować te kilka stówek i parę godzin i
    zdawać na kategorię A.

  • 4. Data: 2016-09-02 19:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik N39p Rysiu1998@_NOSPAM_o2.pl ...

> [...]
    > zamiar kupić moto które przekracza te 49kmh czyli juz podlega kat A. I
    > pytanie dotyczace co by bylo gdyby policja mnie zatrzymala a ja na

    Naprawde masz PJ, zdałes egzamin i nie wiesz, jakie konsekwencje moze ze
    soba niesc jazda bez uprawnien? Dziwne...

  • 5. Data: 2016-09-03 00:05:04
    Od: N1 <n...@n...pl>

    Będą strzelać do Ciebie.

  • 6. Data: 2016-09-10 08:16:56
    Od: ARQ <n...@f...everyone.com>

    W dniu 2016-09-01 o 13:50, N39p pisze:
    > [...]co by bylo gdyby policja mnie zatrzymala a ja na
    > motocyklu na pelne A z prawkiem na A2?

    Policja to pikuś. Oni moga jakis mandat wlepic i tyle.

    Zastanow sie co by bylo, gdybys spowodowal wypadek.
    Ubezpieczyciel pojazdu w takiej sytuacji umywa rece od
    odpowiedzialnosci. Wszystkie koszty pokrywasz ze swojej kieszeni,
    lacznie z ewentualna (dozywotnia?) renta dla poszkodowanego.

    Warto?

    --
    ARQ
    nx650

  • 7. Data: 2016-09-10 12:00:01
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-09-01 o 20:09, max650 pisze:
> [...]
    > Znacznie bardziej opłaci się odżałować te kilka stówek i parę godzin i
    Trzecia prawda. Po pierwsze primo: ubezpieczalnia wypłaci, tylko potem
    może wystąpić z regresem i przysłać komornika po swoje. Po drugie primo:
    z czyjej winy jest zdarzenie _zawsze_ ma znaczenie, więc jeśli będzie
    stał przed pasami, a w dupę wjedzie mu tir i wrzuci w grupę dzieci
    prowadzonych przez zakonnice przez w/w pasy, co doprowadzi do śmierci i
    dwóch gwałtów, to winny będzie kierowca tir, niezależnie od tego kto
    miał jakie uprawnienia.

    Maciek

  • 8. Data: 2016-10-06 00:04:44
    Od: m...@g...com

    To czwarte primo, jesli policjant zlozy wniosek do sadu o orzeczenie zakazu
    prowadzenia pojazdow mechanicznych i sad to klepnie to bedziesz autobusem 10 litrowym
    o mocyv360 km po miscie latal.