  • 1. Data: 2014-09-10 02:30:08
    Temat: Kabel VGA toTV
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Jak zmusuić kartę grafiki by wysyłała sygnał przez VGA lub DVI przeznaczony
    dla TV z S-Video lub CHINCH?
    Chcę ogladać filmy z internetu za pomocą laptopa. Kupiłem kabel VGA >>>
    S-Video (Chinch)
    Jednak jak przełączam monitory to nic się nie wyświetla na ekranie
    telewizora. Wyczytałem że to nie może tak funkcjonować i w tym wypadku to
    karta grafiki musi wysyłać sygnał zgodny z TV out poprzez VGA. Tylko jak
    teraz ją zmusić do tego?

  • 2. Data: 2014-09-10 08:00:08
    Temat: Re: Kabel VGA toTV
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 10-09-2014 o 02:30:08 rageofhonor <w...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > telewizora. Wyczytałem że to nie może tak funkcjonować i w tym wypadku
    > to karta grafiki musi wysyłać sygnał zgodny z TV out poprzez VGA. Tylko

    Ustawić odpowiednią rozdzielczość i częstotliwość ramki?
    Jaki telewizor - analogowy?
    --
    Brak sygnaturki.

  • 3. Data: 2014-09-10 08:30:40
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Wyczytałem że to nie może tak funkcjonować i w tym
    > wypadku to karta grafiki musi wysyłać sygnał zgodny z TV out poprzez VGA. Tylko jak

    Dobrze wyczytałeś, bo standard VGA to nie to samo co S-Video. W standardzie VGA
    masz
    linie RGB (kolory), linie synchronizacji V i H (choć niekoniecznie), linie I2C (też
    niekoniecznie,
    żeby karta graficzna kompa mogła rozpoznać możliwości monitora, czyli obsługiwane
    rozdzielczości).
    Natomiast standard S-Video to zaledwie dwie linie: luminancji (jasności) i
    chrominancji (koloru).
    Głównymi przyczynami nie pozwalającym tak łatwo przejść z jednego standardu do
    drugiego
    jest odmienna częstotliwość synchronizacji i rozdzielczość. W standardzie VGA
    częstotliwość V
    (ramki) określa ustawienie karty graficznej ("Częstotliwość odświeżania ekranu" we
    właściwościach
    ekranu) i żadna z dostępnych tam częstotliwości nie jest zgodna ze standardem S-video
    (50Hz).
    Co do niezgodności rozdzielczości, podobnie. We VGA nie jest dostępna rozdzielczość,
    którą
    obsługuje standard S-video (najczęściej 625 linii).
    Tak więc, żeby z VGA uzyskać S-video musi być układ scalony, który przekonwertuje
    sygnał
    z jednego formatu na drugi. Niektóre starsze laptopy miały wyjście S-video i
    dedykowany program
    do jego obsługi.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 4. Data: 2014-09-10 08:40:38
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Sławek Maculewicz" <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl> napisał w
    wiadomości news:op.xlyiyil98woxnu@organ--5...

    TV z S-Video lub CHINCH?
    Wyczytałem że to nie może tak funkcjonować i w
    Tylko jak teraz ją zmusić do tego?

    > Ustawić odpowiednią rozdzielczość i częstotliwość ramki?

    Nie widzałem karty z wyjściem VGA, która obsługiwałaby częstotliwość 50 Hz,
    o rozdzielczości 625 linii nie wspomnę...

    > Jaki telewizor - analogowy?

    Pewnie analogowy, bo nie ma wejścia VGA, bo gdyby miał, to by nie szukał
    rozwiązania, jak podłączyć się do S-video.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 5. Data: 2014-09-10 10:50:39
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

> [...]
    > przekonwertuje sygnał
    > z jednego formatu na drugi. Niektóre starsze laptopy miały wyjście

    E tam od razu program. Wystarczyło połączyć kablem tv z kompem i
    śmigało. Śmiesznie tylko wyglądał obraz na monitorze w rozdzielczości
    telewizyjnej.

    --
    Grzexs

  • 6. Data: 2014-09-10 11:19:37
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-09-10 o 08:40, Marek pisze:

    > Nie widzałem karty z wyjściem VGA, która obsługiwałaby częstotliwość 50 Hz,
    > o rozdzielczości 625 linii nie wspomnę...

    A ja widziałem, miałem radeona - jakieś 10 lat temu, być może to był
    9000 albo 9800 - nie pamiętam dokładnie, jak był podłączony TV pod
    wyjście TV-OUT z karty, to na monitorze podłączonym przez DSUB było
    50Hz. Musiałem bios karty przerabiać, aby był na 60Hz, bo przed startem
    systemu, to obraz na moim 15" LCD latał tak, że widać było, że coś
    wyświetla, ale nie wiadomo co.

  • 7. Data: 2014-09-10 11:20:46
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 10-09-2014 o 08:40:38 Marek <t...@f...kuku.pl> napisał(a):

    > Nie widzałem karty z wyjściem VGA, która obsługiwałaby częstotliwość 50
    > Hz,
    > o rozdzielczości 625 linii nie wspomnę...

    Eee tam...
    http://wiki.arcadecontrols.com/wiki/Soft-15khz

    > Pewnie analogowy, bo nie ma wejścia VGA, bo gdyby miał, to by nie szukał
    > rozwiązania, jak podłączyć się do S-video.

    Bywały telewizory LCD bez wejścia VGA... ale to bez znaczenia dla
    rozpatrywanego zagadnienia ;-)
    --
    Brak sygnaturki.

  • 8. Data: 2014-09-10 12:39:29
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    Musiałem bios karty przerabiać, aby był na 60Hz,
    > bo przed startem systemu, to obraz na moim 15" LCD latał tak, że widać było, że coś

    To widziałeś kartę z wyjściem VGA, która obsługiwała standard TV (50Hz / 625 linii),
    czy kartę z dodatkowym wyjściem TV-Out (bo takie to też widziałem)?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 9. Data: 2014-09-10 12:46:16
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > E tam od razu program. Wystarczyło połączyć kablem tv z kompem i śmigało. Śmiesznie
    tylko wyglądał obraz na monitorze w
    > rozdzielczości telewizyjnej.

    Możesz napisać, jaki to był kabel i jaka była ustawiona częstotliwość odświeżania
    i rozdzielczość w kompie?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 10. Data: 2014-09-10 15:38:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    rageofhonor pisze tak:

    > Wyczytałem że to nie może tak funkcjonować i w tym wypadku to
    > karta grafiki musi wysyłać sygnał zgodny z TV out poprzez VGA.
    > Tylko jak teraz ją zmusić do tego?

    It will work with laptops and desktops with VGA cards that has
    TV-Out function capability through the VGA connector.

    Please check your PC & Video Card manual or manufacturer to make
    sure that your VGA card has TV-Out function capability through the
    VGA connector to ensure this cable will work for you!

    Sprawdź czy Twój lap w ogóle to obsługuje.

    --
    Piter