  • 11. Data: 2010-06-23 07:13:21
    Temat: Re: Kablówka + Tv naziemna DVB-T
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Niestety ale sens ma...

    Dalej twierdzę że żadnego ;-)

    > Z anteny mam kilka programów których nie ma w kablu,

    Ale nie uważasz chyba że światowi producenci nagle zaczną
    komplikować sprzęt tylko dlatego, że gdzieś w zapyziałej
    Polsce są sieci, które nie wpuszczają w kabel programów
    dostępnych naziemnie na danym terenie? ;-))) Poza tym jak to
    widzisz? Dwie głowice w TV? To może od razu trzy?

    > ...splitera
    > też nie da się założyć bo na tych samych kanałach co jest
    > DVB-T kablówka
    > nadaje w analogu... :-(

    To niech operator zwolni ten kanał (przesunie) i po krzyku.
    Nie sądzę żeby miał zajęte wszystkie :-). Może wystarczy
    zasugerować?

  • 12. Data: 2010-06-23 09:59:31
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Robert_J <d...@o...pl> napisał(a):

    > To niech operator zwolni ten kanał (przesunie) i po krzyku.
    > Nie sądzę żeby miał zajęte wszystkie :-). Może wystarczy
    > zasugerować?

    Może Ty masz taki dar przekonywania, by np. namówić warszawskie UPC by
    przestali w kablu nadawać (chyba ze 4 programy) na dokładnie tych samych
    kanałach co nadajniki na Pałacu Kultury.
    Wystarczy trochę gorszy kabel pomiędzy siecią a telewizorem, słabszy styk w
    jakimś gnieździe by po ekranie biegały piękne mory i przesuwały się duchy
    naziemnych programów.
    Próbowałem.
    Po kilkukrotnych, średnio po 40 minut. rozmówach z kolejnymi "konsultantami"
    poddałem się.
    Nie mieli pojęcia o zakresie częstotliwości używanych w kablu i na ziemi,
    niektórym wydawało im się że sygnały to światłowodami idą do samego
    telewizora.
    Wmak

  • 13. Data: 2010-06-23 10:09:03
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > Wystarczy trochę gorszy kabel pomiędzy siecią a
    > telewizorem, słabszy styk w
    > jakimś gnieździe by po ekranie biegały piękne mory i

    Nie mam takiego daru ;-). Ale ja w swojej sieci omijam
    wszystkie zajęte w eterze kanały, właśnie ze względu na
    kiepskiej jakości kable abonenckie. Te z MM odbierają stacje
    naziemne nawet jak są wetknięte do gniazda :-).

> [...]
    > kablu i na ziemi,
    > niektórym wydawało im się że sygnały to światłowodami idą

    To niestety norma w takich firmach. Nazatrudniali łepków po
    szkołach pseudoelektronicznych, a ci nie mają zielonego
    pojęcia o temacie :-). Zresztą to samo zdanie mam nie tylko
    o konsultantach, ale też o większości ich techników...

  • 14. Data: 2010-06-23 10:58:10
    Od: "Misiek" <M...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dalej twierdzę że żadnego ;-)

    Na tym polega urok d...cji, że każdy może mieć swoje zdanie 8-)

> [...]
    > wpuszczają w kabel programów dostępnych naziemnie na danym terenie? ;-)))
    > Poza tym jak to widzisz? Dwie głowice w TV? To może od razu trzy?

    Ależ nikt nie mówi o głowicach, a tylko o wejściach (gniazdkach) antenowych.
    Myślę że taki "cymes" nie kosztował by w produkcji więcej niż $1.
    W telewizorze mam 4 wejścia HDMI, 2 wejścia SCART, 2 wejścia USB, 1 wejscie
    Component, 1 wejście D-SUB i jest jeszcze trochę miejsca na tylnej ściance,
    a komu to jest potrzebne?...
    Tym bardziej (brak gniazda) jest zastanawiające, że przy programowaniu,
    trzeba określić "pochodzenie" sygnału - TV naziemna / TV kablowa :-()

    > To niech operator zwolni ten kanał (przesunie) i po krzyku. Nie sądzę żeby
    > miał zajęte wszystkie :-). Może wystarczy zasugerować?

    Ja nie posiadam takich możliwości, przekonania, praktycznie monopolisty w
    województwie do zmiany swoich parametrów nadawania. Chyba łatwiej, byłoby
    przekonać KRRiT, by zmieniła przydział częstotliwości dla Emitela !
    Poza tem i tak to nie rozwiązuje sprawy, bo poprostu nie ma tyle miejsca...
    Z anteny dostępnych jest 7 kanałów analogowych i 2 MUX-y DVB-T, o 17
    stacjach radiowych nie wspominam.
    W kablu leci obecnie 55 kanałów analogowych, 49 kanałów DVB-C, 20 programów
    radiowych i na dodatek internet i telefon.... i jak to poprzestawiać? co im
    zasugerować?
    A jedno dodatkowe gniazdko antenowe wszystko załatwia.

    Pozdrawiam
    MM

  • 15. Data: 2010-06-23 11:42:56
    Od: Szymon Wyrembak <_@_.eu>

    Misiek pisze:

    > Ależ nikt nie mówi o głowicach, a tylko o wejściach (gniazdkach) antenowych.
    > Myślę że taki "cymes" nie kosztował by w produkcji więcej niż $1.

    Fakt, mogłoby sie przydać. Ktoś może mieć też 2 kablówki w mieszkaniu
    (znam taki przypadek). Przełącznik sygnałów RF z odpowiednią izolacją
    między wejściami i drugi złącze na obudowie znacząco nie podrożyłby kosztów.
    Można zastosować zewn. przełącznik konwerterów sterowany pilotem. Trzeba
    jedynie podać mu zasilanie po kablu od strony odbiornika. Od strony
    kablówki wypadałoby zastosować izolację galwaniczną.

    --
    (popraw adres e-mail: imie at nazwisko . eu)

  • 16. Data: 2010-06-23 17:32:38
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Misiek pisze:
    [...]
> [...]
    > Tym bardziej (brak gniazda) jest zastanawiające, że przy programowaniu,
    > trzeba określić "pochodzenie" sygnału - TV naziemna / TV kablowa :-()

    Tunery radiowe z górnej półki mają (miały? - nie śledzę rynku) dwa
    wejścia antenowe.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek