  • 1. Data: 2011-02-23 10:46:33
    Temat: Kanaly HD - Bit Error Rate
    Od: pw <p...@g...com>

    Witam,
    Posiadam tuner tevii s660, kanaly SD dzialaja idealnie, natomiast
    problem mam z HD, antena 80cm corab, caly czas mam BER i UNC 0, czy to
    normalne, ze dla HD mam ber 0, chyba powinno rosnac?

    spotkal sie ktos, z przypadkiem z na wszystkich kanalach HD przy antenie
    80, ber jest zawsze 0?

    problemem sa pojawiajace sie bledne pixele, wylacznie na kanalach HD,
    ale sie dziwie dlaczego ber i unc caly czas jest 0, moze moj tuner zle
    wylicza ber i unc?

    status SCVYL | signal cf08 | snr 7323 | ber 00000000 | unc 00000000 |
    FE_HAS_LOCK

  • 2. Data: 2011-02-23 12:35:12
    Temat: Re: Kanaly HD - Bit Error Rate
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-02-23 11:46, pw pisze:
    > Witam,
    > Posiadam tuner tevii s660, kanaly SD dzialaja idealnie, natomiast
    > problem mam z HD, antena 80cm corab,

    to cienkie anteny. napisz jak ustawiona przyrządem czy na oko,
    ważny jest też konwerter i i pod jakim katem ustawiony.
    wydaje mi się, że jest źle ustawiona.
    napisz jaki masz konwerter i ile kabla.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 3. Data: 2011-02-23 14:11:41
    Od: pw <p...@g...com>

    On 02/23/2011 01:35 PM, pawell32 wrote:

    > to cienkie anteny. napisz jak ustawiona przyrządem czy na oko,
    > ważny jest też konwerter i i pod jakim katem ustawiony.
    > wydaje mi się, że jest źle ustawiona.
    > napisz jaki masz konwerter i ile kabla.

    mi chodzilo bardziej o BER, jak bedzie pokazywany, to sobie dokladniej
    ustawie antene

    PS
    BER jest >0 tylko dla kanalow SD, dla HD zawsze jest 0, wydaje mi sie ze
    nie jest wogole pokazywany, moglby ktos powiedziec jaki powinien byc BER
    dla HD?

  • 4. Data: 2011-02-23 14:35:44
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 23.02.2011 15:11, pw pisze:

> [...]
    > BER jest >0 tylko dla kanalow SD, dla HD zawsze jest 0, wydaje mi sie ze
    > nie jest wogole pokazywany, moglby ktos powiedziec jaki powinien byc BER

    tak samo jak dla sd tak i dla hd.
    najlepiej jak jest 0, tyle ze 0 jest tez przy braku sygnalu.
    ogolnie im mniejsza wartosc tym mniej bledow.

  • 5. Data: 2011-02-23 14:52:53
    Od: pw <p...@g...com>

    On 02/23/2011 03:35 PM, pawell32 wrote:

    > tak samo jak dla sd tak i dla hd.
    > najlepiej jak jest 0, tyle ze 0 jest tez przy braku sygnalu.
    > ogolnie im mniejsza wartosc tym mniej bledow.

    nie o to mi chodzilo ... ty lepiej juz sie nie odzywaj, bo widze ze sie
    nie znasz ... chodzilo mi tylko o to czy BER powinno byc wieksza dla HD
    niz SD, SD ma modulache QPSK a HD 8PSK, ktora jest bardziej podatna na
    zaklocenia, a tym samym powinna miec wieksze BER, moze ktos to
    potwierdzic, czy dobrze mysle?

    PS
    najlepiej jakby ktos mial tuner DVB-S2 i mogl wrzucic szap-s2 dla SD i HD

  • 6. Data: 2011-02-23 17:26:57
    Od: "bufi" <b...@p...de>

    pw wrote:

> [...]
    > problem mam z HD, antena 80cm corab, caly czas mam BER i UNC 0, czy
    > to normalne, ze dla HD mam ber 0, chyba powinno rosnac?

    To nie jest normalne. Ber powinien rosnac a unc powinno malec,
    a najlepiej jak unc ma zerowa wartosc.

    > problemem sa pojawiajace sie bledne pixele, wylacznie na kanalach HD,
    > ale sie dziwie dlaczego ber i unc caly czas jest 0, moze moj tuner
    > zle wylicza ber i unc?

    Moze masz cos popsute. Jak radzil Pawel, sprawdz instalacje. Szczególnie
    antene i konerter. Male przemieszczenie anteny i SD dzialaja a HD nie.

    > status SCVYL | signal cf08 | snr 7323 | ber 00000000 | unc 00000000 |

    Jakim programem pobrales te informacje? U siebie w progdvb nigdzie tego
    nie moge znalezc. Bo uzywasz tego tunera w kompie, tak? Jakich kodeków
    do HD uzywasz?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-02-23 17:28:44
    Od: "bufi" <b...@p...de>

  • 8. Data: 2011-02-23 17:30:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pw" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > nie o to mi chodzilo ... ty lepiej juz sie nie odzywaj, bo widze ze sie
    > nie znasz ...

    No to podziękowałeś koledze za próbę pomocy, pogratulować stylu.....

  • 9. Data: 2011-02-23 17:47:57
    Od: "bufi" <b...@p...de>

    bufi wrote:

> [...]

    Aha to jakiś Linux? Jak masz mozliwość to sprawdż tuner pod Windowsem.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-02-23 19:07:52
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    > ... ty lepiej juz sie nie odzywaj, bo widze ze sie nie znasz ...
    > ... moze ktos to potwierdzic, czy dobrze mysle?
    Straszne glupoty piszesz !!!

    pawel bardzo dobrze to ujął:

    BER jest to stopa bledow i mowi o blednie odebranych bitach i powinien
    byc zawsze zero, niezaleznie czy to SD, czy HD. Przy zlych warunkach
    odbioru HD jest zwykle mniej odporny na zaklocenia, BER powinien
    byc mniejszy.

    W przypadku kiedy SNR zejdzie ponizej pewnego poziomu sygnal przestaje
    synchronizowac detektor i wystepuje stan nieokreslony. Masz to tutaj
    w obrazkach:
    [SNR, BER, AGC w obrazkach]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/snr/
    -=-=-
    Przy dobrym sygnale stopa błędów spada do zera.
    Z pogorszeniem sygnału wzrastają błędy odbieranego sygnału.
    Przy bardzo złym sygnale przestaje on być rozpoznawany,
    więc nie ma błędów.
    -=-=-

    Przy ustawianiu anteny nalezy:
    najpierw - maksymalizowac poziom sygnalu: SL, AGC
    nastepnie - minimalizowac BER
    na koniec - maksymalizowac jakosc sygnalu: SNR, SQ
    -=-=-

    Masz swietny sygnal.
    Twoj problem to slaby komputer lub zle sterowniki.
    Nie jest on w stanie przetworzyc prawidlowo strumienia HD i masz
    pikseloze.
    Jezeli nie sa to kanaly FTA, to problem moze dotyczyc programow,
    czy modulow dekryptujacych.

    Pzdr.J.P.