  • 1. Data: 2020-09-24 22:53:27
    Temat: Karta graficzna a płynność strony Youtube i materiałów video na niej
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Czy karta graficzna ma obecnie jakiś wpływ na ociężałe YT?
    Załóżmy, że obecnie na pokładzie jest już dziś przeciętna karta GeForce
    GT220.
    Za czasów jak YT biegał we flashu śmigało to elegancko.
    Czy np. wstawienie w jej miejsce czegoś nowszego o podobnym TPD, żeby
    grzejnictwa nie było, coś może poprawić w kwestii płynności YT?
    Sama strona ładuje się jak krew z nosa, bo proca brakuje na starej jednostce
    dwurdzeniowej na tej "nowoczesnej" stronie by załadować te wszystkie
    skaczące węże i wodotryski.
    Czy raczej w obecniej formie YT cała praca spada na CPU płyty głównej i
    karta graficzna tu już niewiele ma do roboty? Wymiana na coś o większej mocy
    obliczeniowej nic nie wniesie do sprawy?

  • 2. Data: 2020-09-24 23:32:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:cH7bH.2253436$wVe.300899@usenetxs.com>
    user jedrek pisze tak:

    > Czy karta graficzna ma obecnie jakiś wpływ na ociężałe YT?

    Jest kolosalna różnica przy oglądaniu 4K ;)
    Taką mam to 1080p nie zauważa. Dopiero przy 4K 60fps muszę
    pozamykać programy żeby zwolnić trochę ramu mam 8gb. Przy 16gb
    nic nie zamykam.

    https://tinyurl.com/ya2cjflh

    > Załóżmy, że obecnie na pokładzie jest już dziś przeciętna karta
    > GeForce GT220.
    > Za czasów jak YT biegał we flashu śmigało to elegancko.

    wspominam flash jako same problemy

> [...]
    > starej jednostce dwurdzeniowej na tej "nowoczesnej" stronie by
    > załadować te wszystkie skaczące węże i wodotryski.

    yt można oglądać w playerach mpc vlc wtedy odpadają węże i wodotryski.

    > Czy raczej w obecniej formie YT cała praca spada na CPU płyty
    > głównej i karta graficzna tu już niewiele ma do roboty? Wymiana na
    > coś o większej mocy obliczeniowej nic nie wniesie do sprawy?

    jak karta dekoduje video to procek nie wychodzi poza 15%

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 3. Data: 2020-09-25 00:32:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-24, jedrek <w...@...on> wrote:
> [...]
    > karta graficzna tu już niewiele ma do roboty? Wymiana na coś o większej mocy
    > obliczeniowej nic nie wniesie do sprawy?

    Jeśli karta graficzna ma dekoder (większość ma przynajmniej h264) to
    powinno iść płynnie niezaleznie od cpu. Przykład: mój stary Dell
    Optiplex 780, a wczesiej zdaje się gx620, nie ma żadnych problemów z
    YT w FHD.

    Zaistaluj adblock'a. Wycina kupę śmiecia.

    Prędzej spodziewałbym się problemów z pamięcia. W tej chwili, przy
    normalnym użytkowaniu kompa, kilkanaście otwartych zakładek, inne jakieś
    drobne zadania, 4GB może nie wystarczyć.

    Daj jakiś link do wideo, które Ci kuśtyka na tym YT.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2020-09-25 00:47:17
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 24.09.2020 o 22:53, jedrek pisze:
    /.../
    > Czy raczej w obecniej formie YT cała praca spada na CPU płyty głównej i
    > karta graficzna tu już niewiele ma do roboty? Wymiana na coś o większej
    > mocy obliczeniowej nic nie wniesie do sprawy?

    https://youtu.be/hY7m5jjJ9mM idzie na Athlonie X2 550 z GF GT 520
    Ale 2 rdzenie idą na maxa 3.1 Ghz

    Więc może Ci trochę brakuje pałera po prostu.
    System PCLOS u mnie

  • 5. Data: 2020-09-25 01:21:12
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 24/09/2020 21:53, jedrek wrote:
> [...]
    > karta graficzna tu już niewiele ma do roboty? Wymiana na coś o większej
    > mocy obliczeniowej nic nie wniesie do sprawy?

    Nie możesz sobie otworzyć task managera i zobaczyć czy brakuje proca,
    czy grafiki? Użyj GPU-Z i Process Explorer jak chcesz mieć dokładne
    wyniki. Zakładam że używasz Windy.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 6. Data: 2020-09-25 07:29:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/09/2020 22:53, jedrek wrote:
    > Czy karta graficzna ma obecnie jakiś wpływ na ociężałe YT?

    YT zmienia właśnie domyślny kodek na AV1. Robią z tym eksperymenty. Może
    trafiasz na takie eksperymenty. Ponadto domyślny kodek VP9 może nie mieć
    wsparcia sprzętowego na starych złomach. W opcjach filmu masz "stats for
    nerds", tam jest informacja o kodeku.

  • 7. Data: 2020-09-25 08:44:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oglądam sport w streamingu (raczej nie YT lecz często Acecast pochodna VLC) i
    720p(@50) odtwarza płynnie z ramką 50 Hz, 1080i(@25)
    odtwarza płynnie no ale z ramką 25 Hz więc piłka lekko skacze, ale niestety
    1080p(@50Hz) skacze kompletnie (gubi ramki).
    I nie wiem, co jest wąskim gardłem.

    -----

  • 8. Data: 2020-09-27 15:05:09
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "PiteR"
    > jak karta dekoduje video to procek nie wychodzi poza 15%

    Ale ta obecna stara karta nie dekoduje tego video oglądając przez stronę w
    obecnym wydaniu YT.
    Gdy YT materiały miało obsługiwane przez flashplayer to karta pięknie to
    dekodowała i obciążenie procka na 1080 był kilka %
    Obecnie jak YT zrobione w html5 to ta sama karta nie umie tego sprzętowo
    dekodować.
    Oczywiście jak sobie taki materiał pobiorę na dysk to wtedy już nie ma
    problemu, bo znów dekodowanie sprzętowe robi grafika i obciążenie CPU co
    najwyżej kilka % dla 1080.
    Obecnie oglądając na stronie w 1080 obciążenie dobija chwilami do 90%
    (zapewne obsługa innych skaczących g... jakie obecnie otaczają film, jakieś
    płynące czaty i inne dzikie węże) a średnio oscyluje wokół 50-60% na starym
    dwurdzeniowcu AMD, chwilami lubi złapać przycięcie, za czasów flasha szło to
    ze strony bez zacinek.

    I teraz pytanie czy któreś ze współczesnych kart dekodują to co YT wypluwa w
    locie na stronie?
    Czy też raczej wszystko zrzucone na CPU? Oczywiste, że jak ktoś ma mocny
    procesor to tego nie zauważa, że zamiast grafiki całą robotę odwala CPU.

  • 9. Data: 2020-09-27 15:05:13
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "Marcin Debowski"
    > Jeśli karta graficzna ma dekoder (większość ma przynajmniej h264) to
    > powinno iść płynnie niezaleznie od cpu.

    Idzie pod warunkiem, że materiał z dysku odtwarzasz. Przez stronę już tak
    płynnie nie jest.

    > Daj jakiś link do wideo, które Ci kuśtyka na tym YT.

    Tu już generalnie dotyczy każdego materiału, który chcesz oglądać w
    większych rozdzielczościach niż te 480.
    Od jakiś 2 miesięcy jak wyłączyli obsługę przez starsze przeglądarki i
    dodali tą ociężałą szatę graficzną to jest dramat. Wcześniej gdy na starych
    przeglądarkach ładowała się ta starsza szata graficzna to szło to
    zdecydowanie leżej.
    Sta pytanie jest o kartę czy któraś wspiera obsługę tych wszystkich fontann
    aby mogło to iść jak dawniej gdzie te same rozdzielczości chodziły bardzo
    dobrze, a nagle korporacja stwierdziła, że się staną nowocześni i od tego
    momentu jest ostra niewydolność.

  • 10. Data: 2020-09-27 18:41:38
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 27.09.2020 o 15:05, jedrek pisze:
> [...]
    > chodziły bardzo dobrze, a nagle korporacja stwierdziła, że się staną
    > nowocześni i od tego momentu jest ostra niewydolność.

    Jakiego masz proca?