  • 21. Data: 2009-01-03 23:56:24
    Temat: Re: Kieszeń na kilka hdd?
    Od: Paweł Rumian <c...@c...barg.cy>

    Dnia sobota, 3 stycznia 2009 22:48 osoba znana jako l...@l...localdomain
    nastukała:

    > W poście <gjnob0$i4j$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    > Paweł Rumian nabazgrał:
    >
    > Karty SATA na PCI też działają.

    wiem, skrot myslowy ;)

    > Ale FTP już takim dobrym pomysłem nie jest. Znaczy, jeśli ktoś nie ma
    > lepszych zajęć...

    bo ja wiem? jezeli gosc pisze o zgrywaniu danych z laptopa to zakladam siec
    typu skrosowana skretka, ewentualnie jeszcze jeden-dwa komputery i hub/switch

    wiadomo ze otwieranie sie z FTP na swiat nie jest dobrym pomyslem, zreszta
    chodzilo mi raczej o ogolna idee niz o szczegoly implementacji :)

    --
    Paweł Rumian
    e-mail -> ROT13

  • 22. Data: 2009-01-04 00:07:21
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gjou32$e9i$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    Paweł Rumian nabazgrał:

    > wiadomo ze otwieranie sie z FTP na swiat nie jest dobrym pomyslem, zreszta
    > chodzilo mi raczej o ogolna idee niz o szczegoly implementacji :)

    Mi chodzi o to, że istnieje cała masa protokołów do bardziej lub mniej
    automatycznego trzymania backupów na innym komputerze.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 23. Data: 2009-01-04 19:12:59
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    >Ależ te mity o raidach mocno się trzymają...
    >Raid ''bezpieczny'' (1 czy 5) został wymyślony do podtrzymania pracy non
    >stop w przypadku padnięcia jednego z dysków.
    > Natomiast w ogóle nie
    >zabezpiecza to przed padnięciem przepięciowym zasilacza, burzami,
    >wirusami, włamaniami itp. sprawami. Raid bez backupu zewnętrznego jest
    >nie jest kopią bezpieczeństwa, jest praktycznie jednym dyskiem o nieco
    >podwyższonej niezawodności. Do backupów stosuje się pojedyncze,

    Pojedyncze? :)

    >rozproszone dyski zgodnie z zasadą, że zawsze w użyciu jest tylko jeden
    >(do kuszącego porównywania zawartości dysków archiwalnych należy
    >stosować np. wtyczkę diskdir w total commanderze).

    A co to za zasada, ze tylko jeden? :)
    A slyszales o rozproszonych bazach danych i synchronizacji baz?

    Owszem, masz racje - pradziwy backup to macierze
    z roznych faz zasilania, a jeszcze prawdziwszy - rozmieszczonych
    roznie geograficznie (co udodparnia dane na np. pozar budynku)

    Nalezy tylko dopowiedziec sobie na pytanie - na ile sa wazne te dane
    i jakie koszta chce sie poniesc.

    --
    "Więcej wysiłku wymaga udawanie, że się wie,
    niż dowiedzenie się".

  • 24. Data: 2009-01-04 19:35:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kell a pisze:
    > Pojedyncze? :)
    > A co to za zasada, ze tylko jeden? :)
    > A slyszales o rozproszonych bazach danych i synchronizacji baz?

    Tak, szczególnie przy backupie zdjęć z notebooka :)
    Patrz na pierwszy post wątku - to nie zeznania podatkowe wszystkich
    Polaków za ubiegłe pół wieku :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 25. Data: 2009-01-04 23:01:22
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    >Tak, szczególnie przy backupie zdjęć z notebooka :)

    To trzeba bylo dopisac, ze do backupow *zdjec z notebookow*
    stosuje sie...., bo to co napisales zabrzmialo
    strasznie autorytatywnie i wygladalo, jakbys generalizowal :)

    --
    qui nonest mecum, contra me est

  • 26. Data: 2009-01-05 08:08:03
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Tak, szczególnie przy backupie zdjęć z notebooka :)
    > Patrz na pierwszy post wątku - to nie zeznania podatkowe wszystkich
    > Polaków za ubiegłe pół wieku :)

    I dlatego material na ktorym pracuje bede dobrze zabezpieczal.
    Zeznania wszystkich polakow to ja mam gdzies ;)

  • 27. Data: 2009-01-05 18:32:22
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Znalazłem tanie rozwiązanie więc się nim podzielę :).
    > Wcześniej podawałem link do takiego cuda: http://tnij.com/jy8W , jako, że
    > to jest do stacjonarnego to jest problem bo nei chcę wydać na skrzynkę do
    > hdd 1500zł. Jednak wystarczy dokupić taki adapterek http://tnij.com/7QQj i
    > gra muzyka.

    Jak podlaczysz backplane chiefteca do laptopa za pomoca tej przejsciowki ?
    Tak jak Radio Erewan pisze - ten chieftec to po prostu kieszen wielodyskowa,
    tam nie ma
    zintegrowanej elektroniki jak w profesjonalnych backplane - ze potem caly
    backplane laczysz
    JEDNYM kablem dalej z czyms tam.

    Najtansze rozwiazanie ktore wykorzystasz dla tych i innych celow to
    zlozenie/kupienie kompa za dwie-trzy stowki, nie musi miec klawiatury i
    monitora (jedynie na czas konfiguracji). Kompa wpieprasz w najczarniejszy
    kąt swojego domu/mieszkania, wyprowadzasz ethernet kablem (najtaniej) lub
    bezprzewodowo (ciut drozej o koszt karty wifi) i stawiasz na tym jakikolwiek
    NAS chocby http://www.freenas.org/ (sprawdzony) a jak nie chcesz cudow to i
    na windowsie (udostepnianie plikow - samba).

    Jak chcesz hiperekstra to po prostu w tego zakupionego kompa wkladasz taka
    kieszen jak podales i masz te dyski dostepne z zewnatrz (w celu wyciagniecia
    itp) - jesli jest to niezbedne.

    Nie znam tanszej opcji zrobienia tego porzadnie (jak na domowe warunki),
    wielodyskowo i w jednej skrzynce.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 28. Data: 2009-01-05 18:37:48
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Nie znam tanszej opcji zrobienia tego porzadnie (jak na domowe warunki),
    > wielodyskowo i w jednej skrzynce.

    zapomnialem dodac "i tanio ;)"

    Bo drogo to jest masa NAS sprzetowych do kupienia.

    Kane

  • 29. Data: 2009-01-05 20:48:34
    Od: Adam Foton <u...@g...comk>

    > Ja na przyklad kupilbym jakis tani komputer za trzysta-czterysta zlotych, byle
    > mial wieksza obudowe i zlacza SATA, postawil na nim jakiegos linuksa (ale to
    > ja, na Windowsie tez pewnie zadziala) i zestawil sobie programowy RAID 1.

    Nie jest to odporne na szalenstwa jakiegos wirusa, programu albo blad
    uzytkownika.
    Usuwasz plik - znika z obu dyskow.

    Polecam kilka kieszeni podlaczanych po USB. Po zakonczeniu backupu
    odlaczyc, schowac do szafy. Zajmuje kilka chwil, ale pozniej nie ma tego
    uczucia fal ciepla i zimna, gdy system nie wykrywa dysku...

    AF

  • 30. Data: 2009-01-06 04:27:20
    Od: jakuboff <j...@o...pl>

    Adam Foton wrote: