  • 1. Data: 2005-08-23 08:57:04
    Temat: Klauzula o zakazie kopiowania, rozpowszechniania itp - jak napisać?
    Od: "Piotrek" <p...@a...krakow.pl_no_spam>

    Jak sformułować poprawnie klauzulę do umieszczenia na dokumentacji
    technicznej (projekcie technicznym) mówiącej o zakazie kopiowania,
    zmieniania, itp bez zgody i wiedzy autora ??

    prosze o jakieś sugestie

    PP

  • 2. Data: 2005-08-23 09:10:33
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Piotrek <p...@a...krakow.pl_no_spam> dosć niespodziewanie
    napisał(a):
    > Jak sformułować poprawnie klauzulę do umieszczenia na dokumentacji
    > technicznej (projekcie technicznym) mówiącej o zakazie kopiowania,
    > zmieniania, itp bez zgody i wiedzy autora ??
    >
    > prosze o jakieś sugestie

    Weż z półki jakąś książkę, otwórz ją na odwrocie strony tytułowej
    (najczęściej) i przepisz formułkę zaczynającą sie od słów "wszelkie
    prawa...". Jak nie znajdziesz tego w pierwszej z brzegu książce, to weź
    następną. W jednej z pierwszych pięciu będzie.
    Pzdr
    Romek

    --
    W ogole dyskusja jest bezprzedmiotowa i zakrawa na trolowanie z racji
    wyjatkowo prostej solucji poruszanego problemu.

    (C)T.Francuz.

  • 3. Data: 2005-08-23 10:37:14
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:deep86$fu2$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > prawa...". Jak nie znajdziesz tego w pierwszej z brzegu książce, to weź
    > następną. W jednej z pierwszych pięciu będzie.

    Czy w ten sposób właśnie nie złamie tej klauzuli, którą skopiuje?
    ;)

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 4. Data: 2005-08-23 10:39:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <deeoaj$137$1@news.onet.pl>, Piotrek wrote:
    > Jak sformułować poprawnie klauzulę do umieszczenia na dokumentacji
    > technicznej (projekcie technicznym) mówiącej o zakazie kopiowania,
    > zmieniania, itp bez zgody i wiedzy autora ??
    > prosze o jakieś sugestie

    A po co ci to? Z prawnego p. widzenia taka klauzula nie jest do niczego
    potrzebna. Utwór jest chroniony z mocy ustawy.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2005-08-23 11:00:03
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> dosć niespodziewanie
    napisał(a):

    > A po co ci to? Z prawnego p. widzenia taka klauzula nie jest do
    > niczego potrzebna. Utwór jest chroniony z mocy ustawy.

    To samo dotyczy właśnie książek, a stsosuje się takie klauzule - po prostu
    dla jasności sprawy. Czasem się ktoś zastanowi.
    Pozdr
    RR

  • 6. Data: 2005-08-23 12:22:07
    Od: "Jakub" <...@...com>

    "Piotrek" <p...@a...krakow.pl_no_spam> wrote in message
    > Jak sformułować poprawnie klauzulę do umieszczenia na dokumentacji
    > technicznej (projekcie technicznym) mówiącej o zakazie kopiowania,
    > zmieniania, itp bez zgody i wiedzy autora ??
    >
    > prosze o jakieś sugestie

    Najprościej będzie tak:

    Copyright (C) 2001, 2005 by Jakub

    A teraz co do tego (C): to nie jest wałaściwy znak - c w nawiasach nie ma
    żadnego znaczenia, więc lepiej tutaj wstawić prawdziwe C w kole.
    Co do dat 2001, 2005 - to sa przykłady, 2001 to pierwsza publikacja 2005 to
    rok aktualnej publikacji.
    Jeśłi aktualna publikacja jest pierwszą to pozostaje tylko aktualny rok.

    Ten zapis w Polsce oznacza wystarczającą informację dla każdego że dany
    materiał jest chroniony i wcale nie jest na zasadach licencji publicznej.

    Jest jeszcze napis: "All rights reserved" / "Wszelkie prawa zastrzeżone".
    Moge się tylko domyślać że blokuje on pewne domyślne przysługujące
    użytkownikami prawa wynikające z udzielonego mu prawa do użytkowania (np.
    polska ustawa o prawach autorskich przewiduje pewne prawa użytkownika,
    programu komputerowego, idące trochę dalej niż uruchomienie programu, lecz
    jak zakładam ten napis informuje że autor nie udzielił na to pozwolenia, na
    co ustawa pozwala).

  • 7. Data: 2005-08-23 15:44:50
    Od: "Romek" <p...@p...net.pl>

    > To samo dotyczy właśnie książek, a stsosuje się takie klauzule - po prostu
    > dla jasności sprawy. Czasem się ktoś zastanowi.

    To prawda.
    Pozatym są jeszcze dwa aspekty sprawy. Jeden to kwestia przepisów USA
    dotyczących dochodzenia odszkodowania.
    Oczywiscie również po przystąpieniu USA do Konwencji Berneńskiej, do ochrony
    na gruncie prawa amerykańskiego nie jest potrzebna nota Copyright, jednak
    opatrzenie utworu taka nota daje pewne ułatwienia procesowe. Z tego co wiem,
    mozna dochodzić odszkodowania zryczałtowanego.
    Pozatym, pytanie dotyczyło dokumentacji projektowej. Dokumntacja tego typu
    może przecież być potraktowana jako hnow-how, chronione na gruncie przepisów
    ustawy o zwalczniu nieuczciwej konkurencji. Brak klauzuli, stierdzajacej ,
    że dana dokumentacja stanowi tajemnice przedsiebiorstwa i nie powinna być
    kopiowana, udostępniana osobom trzecim itp. może w skrajnym przypadku
    doprowadzić do utaraty roszczenia z U.Z.N.K.
    Dlatego tez moim zdaniem warto opatrywać dokumentację tego rodzaju
    klauzulami.
    Pozdrawiam,
    Romek