  • 1. Data: 2009-11-06 14:46:10
    Temat: Klawiatura Dell - dziwny układ
    Od: "KZ" <n...@a...email.pl>

    Czy ktoś wie jaki to jest układ klawiatury gdzie @ i # są zamienione
    miejscami z " i | ? Reszta jest normalna, układ znaków normalne QWERTY...

    KZ

  • 2. Data: 2009-11-06 14:54:14
    Temat: Re: Klawiatura Dell - dziwny układ
    Od: "-" <o...@r...pl>

    > Czy ktoś wie jaki to jest układ klawiatury gdzie @ i # są zamienione
    > miejscami z " i | ? Reszta jest normalna, układ znaków normalne QWERTY...

    brytyjska z zamienionymi klawiszami Z i Y?

  • 3. Data: 2009-11-06 14:58:10
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    KZ pisze:
    > Czy ktoś wie jaki to jest układ klawiatury gdzie @ i # są zamienione
    > miejscami z " i | ? Reszta jest normalna, układ znaków normalne QWERTY...

    Cudzysłów na dwójce to zazwyczaj brytyjski układ.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-11-06 15:06:49
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "-" <o...@r...pl> wrote in message news:hd1ddc$g32$1@news.mm.pl...

    > brytyjska z zamienionymi klawiszami Z i Y?

    Brytyjska ma Z i Y na swoim miejscu, cos ci sie z niemiecka pokielbasilo. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2009-11-06 15:32:56
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Brytyjski ma zawsze znak funta ichnie Ł na klawiaturze.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-11-06 15:46:05
    Od: "-" <o...@r...pl>

    >Brytyjska ma Z i Y na swoim miejscu, cos ci sie z niemiecka pokielbasilo.
    >:)

    mialem atari st z ukladem podobno brytyjskim wlasnie z tym " pod lewym
    palcem, i zaloze sie ze Y i Z byly jak u krzyzaka albo na starej polskiej
    maszynie

  • 7. Data: 2009-11-06 16:43:31
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    - pisze:
    > mialem atari st z ukladem podobno brytyjskim wlasnie z tym " pod lewym
    > palcem, i zaloze sie ze Y i Z byly jak u krzyzaka albo na starej
    > polskiej maszynie

    Zamienione Y i Z to niemiecki układ klawiatury, który też ma
    zresztą znak cudzysłowu na dwójce. I nie byłoby to wcale dziw-
    ne, bo wiele Atari ST w Polsce pochodziło właśnie z RFN.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 8. Data: 2009-11-06 17:19:18
    Od: "-" <o...@r...pl>

    > Zamienione Y i Z to niemiecki układ klawiatury, który też ma
    > zresztą znak cudzysłowu na dwójce. I nie byłoby to wcale dziw-
    > ne, bo wiele Atari ST w Polsce pochodziło właśnie z RFN.

    niemieckich "krzaczkow" nie bylo, czyli teorie mam taka - krzyzak kupil
    brytyjska wersje i zamienil sobie dla wygody wspomniane klawisze
    i po dopiero prawie 20 latach wszystko stalo sie jasne :)

  • 9. Data: 2009-11-06 22:00:45
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 6 Nov 2009 18:19:18 +0100,
    - <o...@r...pl> screamed:

    Niemieckojęzyczny TOS też?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 23:00:34 user up 12248 days, 10:55, 1 user, load average: 0.43, 0.71, 0.90 ]

    We're going to have the best-educated American people in the world.

  • 10. Data: 2009-11-06 22:17:00
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On 6 Lis, 14:46, "KZ" <n...@a...email.pl> wrote:
    > Czy ktoś wie jaki to jest układ klawiatury gdzie @ i # są zamienione
    > miejscami z " i | ? Reszta jest normalna, układ znaków normalne QWERTY...
    >
    > KZ

    jest to uklad brytyjski. dodatkowym wskazniekiem jest wiekszy enter,
    natomiast klawisz (bezuzyteczny btw) \| jest pomiedzy Z i shiftem