  • 1. Data: 2021-01-25 18:52:12
    Temat: Klej do granitu
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    Czy ktoś wie jaki klej stosuje sie do przyklejania płyt granitowych na
    schodach zewnetrznych.
    W Ler.Mer. polecaja mi ten klej (biały aby nie bylo wykwitów na kamieniu):

    https://www.leroymerlin.pl/materialy-budowlane/kleje
    -i-zaprawy-klejowe/kleje-i-zaprawy-klejace-do-okladz
    in-ceramicznych/zaprawa-klejowa-h40-bez-limitow-bial
    a-25-kg-kerakoll,p460678,l392.html

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2021-01-26 08:25:14
    Temat: Re: Klej do granitu
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak przy okazji pamiętaj, że silikony czy inne szczeliwa do granitu też powinny być w
    wersji do kamienia naturalnego, inaczej kamień
    "wciąga" jakieś składniki w efekcie czego krawędzie kamienia robią się brzydkie i to
    z roku na rok coraz bardziej i nie do
    usunięcia.

    -----

  • 3. Data: 2021-01-27 16:03:59
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-01-26 o 08:25, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > jakieś składniki w efekcie czego krawędzie kamienia robią się brzydkie i
    > to z roku na rok coraz bardziej i nie do usunięcia.

    Silikon który nie jedzie octem, np soudal szklarski wystarczy do
    sklejenia i zaspoinowania granitu.

    --
    viktorius

  • 4. Data: 2021-01-27 16:23:26
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-01-25 o 18:52, P_P pisze:
> [...]
    -i-zaprawy-klejowe/kleje-i-zaprawy-klejace-do-okladz
    in-ceramicznych/zaprawa-klejowa-h40-bez-limitow-bial

    Na jakie cudo byś nie kleił, pamiętaj uszczelnić. Woda jak wejdzie pod
    płytkę granitową i zamarznie, to odklei nawet najlepszy klej, albo

    Jako klej polecam Wurth K+D
    https://eshop.wurth.pl/Kategorie-produktow/K-D-Klej-
    i-szczeliwo/31113005041106.cyid/3111.cgid/pl/PL/PLN/

    Schody pewnie masz betonowe, jeśli w miarę równe i klejem nie będziesz
    wypełniał fal, to ten klej może być.
    Nie trzeba całej powierzchni smarować, tylko poprowadzić ładnego wężyka,
    gęsto. I dodatkowo ciągłą linię po obwodzie, będzie "uszczelką" żeby
    woda nie wdarła się pod spód płytki. Potem uszczelnić spoiny i już.
    Kartusz wykorzystaj do końca, nie licz na to, że zakręcony kartusz
    zapobiegnie procesowi zamiany tego kleju w gumę. Potrafi zaschnąć kilka
    cm do wewnątrz.

    2 płytki granitowe sklejone tym klejem pękły w innym miejscu przy próbie
    rozłączania. Do dobrego betonu powinno być podobnie.

    --
    viktorius

  • 5. Data: 2021-01-27 16:34:26
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-01-27 o 16:23, viktorius pisze:

    > Na jakie cudo byś nie kleił, pamiętaj uszczelnić. Woda jak wejdzie pod
    > płytkę granitową i zamarznie, to odklei nawet najlepszy klej, albo

    ...albo pęknie okładzina granitowa.

    Nie dokończyłem zdania, a wysłałem :(

    A co do silikonu szklarskiego jako kleju.
    K+D jest dobry, ale jak trzeba kiedyś to rozkleić, to lepiej na ten
    szklarski, bo puści klej, nie granit.
    Ja kleję głównie granit do granitu, silikon szklarski jako klej do
    podłoża betonowego to raczej nie za dobry pomysł, za to na fugi będzie ok.

    --
    viktorius

  • 6. Data: 2021-01-27 17:23:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oczywiście Ty dajesz gwarancję, np. w postaci gwarancji bankowej.

    -----

  • 7. Data: 2021-01-28 09:08:17
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-01-27 o 17:23, ąćęłńóśźż pisze:
    > Oczywiście Ty dajesz gwarancję, np. w postaci gwarancji bankowej.

    Jestem praktykiem. Na Soudal szklarski składamy nagrobki, kleimy wazony
    itp. Jedyny warunek, powierzchnie muszą być suche. Jak mokre, bo np.
    padało/pada, to cement, nie ma nic lepszego.
    Tablice napisowe tradycyjnie, na cement. Bo łatwiej zdemontować w
    przypadku konieczności dokucia kolejnych liter.

    --
    viktorius