  • 1. Data: 2012-11-20 21:27:58
    Temat: Klejenie aluminium
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Czołem.

    Z powodu braku na rynku części zamiennych zmuszony jestem przedłużyć o
    ~30 mm rurę sterową w rowerowym widelcu amortyzowanym. Jest to
    grubościenna rura *aluminiowa* o średnicy zewnętrznej 28.6 mm. Mam do
    dyspozycji kawałek tej samej rury, pozostaje kwestia długości tulejki
    pośredniej, materiału i kleju montażowego. Z uwagi na bezpieczeństwo
    połączenie musi być niedemontowalne. Mam do dyspozycji kleje anaerobowe
    do stali, ale przy aluminium mają marną wytrzymałość. Może ktoś mi
    podpowie klej, który sprawdzi się przy aluminium, oraz materiał na
    tuleję ( stal czy alu ). Jeżeli pomysł jest całkiem OKDR, mam jeszcze do
    dyspozycji rurę stalową, tu tulejowanie i klejenie wydaje się być
    banalną sprawą, pozostaje kwestia długości tulejki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2012-11-20 22:22:43
    Temat: Re: Klejenie aluminium
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Nov 2012 21:27:58 +0100, PeJot napisał(a):
    > połączenie musi być niedemontowalne. Mam do dyspozycji kleje anaerobowe
    > do stali, ale przy aluminium mają marną wytrzymałość. Może ktoś mi
    > podpowie klej, który sprawdzi się przy aluminium, oraz materiał na

    Epoksydy jakos trzymaja, mozesz doszukac czym kleja Elise.

    Mozna tez sprobowac zmontowac na ciekly azot lub suchy lod.

    A nie prosciej nowa rure ?

    J.

  • 3. Data: 2012-11-20 22:47:23
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Wiesz co, z mojego doświadczenia - aluminium się nie maluje... yy... to
    jest nie klei ;)

    A na serio. Lepiej będzie z punktu widzenia bezpieczeństwa zrobić
    element na gotowo od nowa.
    Masz rysunek? Może nie będzie to takie kłopotliwe i może nie będzie
    wymagało kłopotliwego w pozyskaniu materiału. Sprawdźmy.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2012-11-20 23:09:01
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-11-20 21:27, PeJot pisze:
> [...]
    > dyspozycji rurę stalową, tu tulejowanie i klejenie wydaje się być
    > banalną sprawą, pozostaje kwestia długości tulejki.

    A nie lepiej by było obie rury i tuleję nagwintować i skręcić na klej?

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 5. Data: 2012-11-21 06:33:23
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-11-20 22:22, J.F. pisze:

    > Mozna tez sprobowac zmontowac na ciekly azot lub suchy lod.

    To trzeba by wyrzeźbić nową wkładkę, a ja mam pod ręką kawałek tej samej
    rury.

    > A nie prosciej nowa rure ?

    Dzisiaj *wymienna* rura sterowa do widelca amortyzowanego jest
    praktycznie niedostępna. Nie jest to kawał prostej rury, po drodze ma
    zmienną średnicę.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2012-11-21 06:35:49
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-11-20 22:47, Irek N. pisze:

    > Masz rysunek? Może nie będzie to takie kłopotliwe i może nie będzie
    > wymagało kłopotliwego w pozyskaniu materiału. Sprawdźmy.

    Rysunek to banał, gorzej z materiałem: dural, średnica 30 mm, długość
    ok. 260.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2012-11-21 06:36:55
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-11-20 23:09, v...@i...pl pisze:

    > A nie lepiej by było obie rury i tuleję nagwintować i skręcić na klej?

    Na gwint to mięsa mało, ścianka za cienka.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2012-11-21 09:04:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Nov 2012 06:33:23 +0100, PeJot napisał(a):
    > To trzeba by wyrzeźbić nową wkładkę, a ja mam pod ręką kawałek tej samej
    > rury.

    Ja myslalem o tulei stalowej.
    rury ogrzac, tuleje schlodzic - po co ci klej, skoro wystarcza dobre
    rekawice :-)

    > Dzisiaj *wymienna* rura sterowa do widelca amortyzowanego jest
    > praktycznie niedostępna. Nie jest to kawał prostej rury, po drodze ma
    > zmienną średnicę.

    Mocno zmienna ? Tokarki jeszcze w kraju sa.

    J.

  • 9. Data: 2012-11-21 09:17:51
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-11-21 09:04, J.F. pisze:

    > Ja myslalem o tulei stalowej.
    > rury ogrzac, tuleje schlodzic - po co ci klej, skoro wystarcza dobre
    > rekawice :-)

    Bo trzeba dobrać pasowanie, a potem je uskutecznić. Przy klejeniu
    wystarczy odpowiednia szczelina ( co zdecydowanie łatwiej wykonać ) i
    trochę zabawy z przygotowaniem powierzchni.

    > Mocno zmienna ? Tokarki jeszcze w kraju sa.

    Wiem że są. Tyle że stosownego materiału pod ręką nie ma. Ba, pojęcia
    nie mam z czego oryginalnie to zrobione.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2012-11-21 13:18:47
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    PeJot pisze:

    > Rysunek to banał, gorzej z materiałem: dural, średnica 30 mm, długość
    > ok. 260.

    Po nowemu 2017, po staremu PA6... wałek fi30mm na stanie.
    Pytanie czy taki może być.

    Miłego.
    Irek.N.