  • 11. Data: 2020-09-16 00:06:14
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-09-15 o 22:36, Poldek pisze:

    > Normy nie tylko da się spełnić, ale trzeba je spełnić, żeby nasze dzieci
    > nie przeżyły osobiście końca świata. Ale grubi faceci z branży
    > motoryzacyjnej są zainteresowani pomnażaniem posiadanych pieniędzy,
    > których już mają więcej, niż są w stanie wydać, ale apetyt rośnie w
    > miarę jedzenia. Wielokrotnie w historii świata powtarzana sytuacja -
    > wąska grupka, żeby sobie dodać cyferek na rachunkach w bankach, jest
    > chętna utopić wszystkich.

    Pierdolisz.
    Toyota czy volkswagen są w pierwszej dziesiątce zadłużonych korporacji.
    Połowa tej dziesiątki to firmy motoryzacyjne.
    Oni teraz walczą o przeżycie a nie pomnażanie pieniędzy.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2020-09-16 07:38:58
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Pewnie to jakąs normą okreslone ... wiec dlaczego wałek ?

    bo hybryda jezdzaca na silniku spalinowym smrodzi wiecej niz auto tylko z silnikiem
    spalinowym

    --I co proponuja - edukacje, czy znizki podatkowe tylko dla tych, ktorzy
    maja gniazdko do ladowania ? :-)

    no prawie
    odebranie doplat (okolo 5000 aur na auto) dowalenie extra podatku i pozbawienie
    wszelkich bonusow jakie przysluguja elektrykom.
    Tako rzecze Greta :-)

  • 13. Data: 2020-09-16 07:50:27
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    -- Toyota czy volkswagen są w pierwszej dziesiątce zadłużonych korporacji.
    Połowa tej dziesiątki to firmy motoryzacyjne.
    Oni teraz walczą o przeżycie a nie pomnażanie pieniędzy.

    no prawie sie rozplakalem :-)

    mylisz majatek wlascicieli z majatkiem firmy, VW nawet kiedy musial wybulic miliardy
    w USA wyplacil akcjonariuszom gruba kase jak co roku ...

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wealthiest_fam
    ilies

    rodziny VW/Porsche nie maja co do gara wlozyc to samo BMW, ograniczono zakup
    prywatnych odrzutowcow i megajachtow do minimum, to samo szejkowie zadnych zlotych
    aut co najwyzej pozlacane :-)

    i jeszcze fajny komentarz timesa odnosnie afery VW

    https://www.nytimes.com/2016/08/16/business/internat
    ional/vw-volkswagen-europe-us-lawsuit-settlement.htm

    In the U.S., VW Owners Get Cash. In Europe, They Get Plastic Tubes.

    to dla waszego dobra eurolemingi :-)

  • 14. Data: 2020-09-16 08:48:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello WS,

    Tuesday, September 15, 2020, 10:42:53 AM, you wrote:

    [...]

    > Podobnie jest z podawaniem spalania, tzn. nie udaje sie usiagnac katalogowego ;)
    > bo producent osiagnal je jadac z gorki max dozwolonym nachyleniu,
    > samochodem oproznionym ze wszystkiego (waga) i pewnie jeszcze min.
    > wymagana norma ilosc paliwa w baku ;)

    Przede wszystkim z wiatrem w plecy - kierunek i siła wiatru jest
    najistotniejszym czynnikiem, jeśli chodzi o spalanie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2020-09-16 10:23:55
    Od: K <n...@e...com>

    On 16/09/2020 06:50, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    ional/vw-volkswagen-europe-us-lawsuit-settlement.htm

    > In the U.S., VW Owners Get Cash. In Europe, They Get Plastic Tubes.

    No oczywiscie, ze nikt nie da skrzywdzic takiego podatnika/pracodawcy.
    Gdyby to byla amerykanska firma to byloby dokladnie na odwrot.

  • 16. Data: 2020-09-16 20:16:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.09.2020 o 22:36, Poldek pisze:

    > Normy nie tylko da się spełnić, ale trzeba je spełnić, żeby nasze dzieci
    > nie przeżyły osobiście końca świata.

    Dlatego koniecznością jest samochód na węgiel;)

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2020-09-17 09:39:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-16 o 00:06, RadoslawF pisze:

    > Pierdolisz.

    Dziękuję za uznanie.

    > Toyota czy volkswagen są w pierwszej dziesiątce zadłużonych korporacji.
    > Połowa tej dziesiątki to firmy motoryzacyjne.
    > Oni teraz walczą o przeżycie a nie pomnażanie pieniędzy.

    Niewiele się znasz na biznesie. Po pierwsze mylisz korporację z panami,
    którzy kierują tą korporacją. Korporacja zadłużona, a panowie biorą
    coraz więcej milionowe wynagrodzenia.
    Odrębna sprawa, że zadłużanie firmy, to klasyczna metoda wyciągania
    pieniędzy. Tylko frajer prowadzi firmę, która wykazuje duże zyski.

  • 18. Data: 2020-09-17 09:41:51
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-16 o 20:16, Shrek pisze:

    > Dlatego koniecznością jest samochód na węgiel;)

    Koniecznością jest generalna zmiana myślenia polegającego na kulcie
    zapierdalania i kasy.

  • 19. Data: 2020-09-17 10:04:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 15 Sep 2020 18:11:41 +0200, J.F.

    > No ale zaraz - jak rozumiem to Daimler zaklada, ze auto dużą czesc
    > przejedzie na pradzie z gniazdka, a AutoBild ... w ogole naładował ?

    Generalnie nie ma to znaczenia. Jeśli PHEV czy HEV ma taką kosmiczną
    emisję, to znaczy że ICE ma jeszcze wyższą -- wszak to te same silniki
    spalinowe, choć najczęściej jeszcze z ograniczoną mocą (jak u mnie w
    Outlanderze, ten sam silnik co w wersji spalinowej, ale ze zmniejszoną, o
    30KM, mocą).

    Chyba... że nie tylko jechali, ale jeszcze ładowali baterie a potem, jak
    np. Zachar (tak na swoim jak i w autocentrum), tego prądu nie wyjeżdżali
    twierdząc że PHEV w trybie charge spala 15L/100 choć faktycznie spala mniej
    niż połowę tej wartości.

    > Pewnie to jakąs normą okreslone ... wiec dlaczego wałek ?

    Ponieważ te katalogowe emisje to totalna ściema. Pisałem o tym w niedawnej
    dyskusji o porównaniu emisji ICE vs EV, gdzie przyjęto właśnie emisję
    katalogową zamiast faktycznej drogowej. Wtedy wychodzi że ICE jest prawie
    tak samo mało emisyjne jak EV. Faktycznie uwzględniając WSZYSTKIE
    zanieczyszczenia między EV a ICE jest po prostu przepaść.

    > I co proponuja - edukacje, czy znizki podatkowe tylko dla tych, ktorzy
    > maja gniazdko do ladowania ? :-)

    Jak już pisałem, jedyna opcja aby to ukrócić to EV. Wtedy kontrola emisji
    ograniczać się będzie tylko do "instytucji" produkujących prąd, użytkownik
    nie wyjedzie "zadymiaczem" na ulicę nawet gdyby chciał.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2020-09-17 10:22:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 15 Sep 2020 22:38:58 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak

    > bo hybryda jezdzaca na silniku spalinowym smrodzi wiecej niz auto tylko z silnikiem
    spalinowym

    Bzdura, silniki w hybrydach pracują w bardziej optymalnych warunkach (i
    mają obniżone moce, często też pracują w cyklu Atkinsona), bo są wspomagane
    silnikami elektrycznymi które działają wtedy gdy silnik spalinowy
    najbardziej kaleczy sprawność. Do tego (P)HEVy odzyskują energię z
    hamowania i to jest blisko 30% w mieście. Dla przykładu mój PHEV
    (przypominam, klocowaty Outlander) spala w mieście (na pustej baterii)
    około 6-7L benzyny, zaś odpowiednik spalinowy 10-11. Jedyny wniosek jaki z
    tego płynie jest taki, że zwykłe spaliniaki jeszcze bardziej smrodzą niż
    kłamią w kartach producenci.

    --
    Pozdor
    Myjk