  • 81. Data: 2020-09-26 22:55:12
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-26 o 12:09, Shrek pisze:

    > Producenci wgrywają oszukane oprogramowanie, żeby żaden chiczyk czy
    > hindus im na rynek nie wszedł. ot co,

    Młotobranża już dawno załatwiła sobie w Brukseli cła, żeby żaden
    ChRLczyk, ani Indianin nie miał wstępu na rynek.
    Ale ChRLczycy znaleźli już przejście i kupili sobie Volvo, z czasem
    kupią też inne marki, bo ich stać.

    > Ale nie 10 krotny. Przy nox-ach co czy ty nawet pm-ah można oszukiwać bo
    > ciężko to udowodnić nie mając laba. Ale bez jaj - nie przy co2 - to jest
    > wprost proporcjonalne do spalania. Nawet upalając syfika czy inne bmw na
    > ulicy nie spalisz 10 razy więcej niż cieniasem. Więc ten, tego...

    No problem spalić 60 l/100 km :-)
    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/fab
    ia-r5-rally-car-samochod-rajdowy-za-milion-zlotych/g
    7ch5f9

  • 82. Data: 2020-09-26 23:03:30
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-26 o 17:59, Budzik pisze:
> [...]
    > zapewne dawno wyszły już z eksploatacji.
    >
    > Ile więc tak naprawdę pojazdów porusza się po polskich drogach? Wg
    > danych CEP, w zeszłym roku badaniom technicznym poddano około 18,3 mln
    > aut. Trzeba też pamiętać, że nowe samochody po raz pierwszy pojawią się
    > w stacji kontroli pojazdów po trzech latach, a takich aut w Polsce jest
    > około 1,5 mln. Sumarycznie daje nam to szacunkową liczbę 20 mln
    > samochodów, które faktycznie wyjeżdżają na drogi. To wyraźnie mniej niż
    > liczba 29,5 mln pojazdów (osobowych, ciężarowych i motocykli)

    Nie policzyli tych, które są niezarejestrowane i nie pojawiają się na
    stacjach kontroli pojazdów, nie mają OC, a jeżdżą.

  • 83. Data: 2020-09-26 23:41:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.09.2020 o 22:55, Poldek pisze:

    > No problem spalić 60 l/100 km :-)
    > https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/fab
    ia-r5-rally-car-samochod-rajdowy-za-milion-zlotych/g
    7ch5f9

    Chwilowego - może bez poblemu. Średnigo na ulicy - raczej trudno. Dobrz
    - bez znaczenia, żeby spełnić te normy samochdosy musiałyby palić w
    okolicach litra na 100. Tu nie da się czarować - z jenego litra jest
    tyle a tyle co2 i nie ma chuja we wsi, żeby było inaczej. A nie wróc...

    --
    Shrek

  • 84. Data: 2020-09-27 03:17:05
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-09-26 o 20:56, WS pisze:

    > Tez zastanawiale sie, czy tak nie bylo, ale nie, po prostu byl sad, z owocow robilo
    sie zapas na zime... wujek tam mieszkajacy zawsze do herbaty lal slodki sok... z
    opowaidan slyszalem, ze jak kawy nie bylo (prawdziwej), znaczy sie byla zabyt droga
    to zboze palili... ale zawsze pilo sie kawe, herbate, mleko...
    > Za moich czasow wody nikomu sie nie dawalo, a na koniec dnia nawet czesto piwo, po
    ktore posylano mnie (dziecko z podstawowki) z 5 litrowym dzbankiem ;)

    Pamiętasz to co chcesz pamiętać lub już wtedy mieli tak zanieczyszczone
    studnie że woda nie nadawała się do picia.

    > Tak, ale taka dziura z wychodka bez biezacej wody baaaaardzo wolno sie zapelnia,
    takie toy toje bez wody do z malutkim zbirnikiem ze 2 doby potrafia stac, a 2 x 10h
    do nich kolejka ;)

    Nie ma znaczenia jak wolno się napełnia i jak bardzo jest rozwodniona.

    > Problem pojawil sie przy biezacej wodzie, a wlasciwie biezacej z wodociagow... ze
    studni jeszcze sie oszczedzalo, bo potrafilo sie wyczerpac... a z wodociagu
    kilkanascie m3 na miesiac to pikus... i dopiero te zaczyely sie przelewac do gruntu
    stanowiac istotny problem :(

    Na bieżącą wodę istniało coś takiego jak szamba odpływowe.
    Dzisiaj zdaje się już nielegalne.

    paleniem... po prostu tych smieci praktycznie nie bylo...

    > Bylo tak malo, ze nawet nikt na wsi ich nie wywozil... uzywalo sie wszystko na
    maxa, bo bieda... prawie wszystko sie zbieralo "bo sie przyda", mebli nikt nie
    wyrzucal, powymianie stare ladowaly w garazach, piwnicach.. jako polki itp..
    > Materace to troche szmaty wypchanej sloma...

    A potem ktoś sprzątał po zmarłych dziadkach i miał starych śmieci
    dwie szopy, piwnice, pół mieszkania i pół stodoły. Ale "śmieci było tak
    mało".

    https://www.youtube.com/watch?v=D-TVMYrG8ek
    > Sporo ludzi sie w to bawi i podobno nawet ze sklepowego miesa potrafi wyjsc, tylko
    sporo wagi traci, znaczy sie dlugo sie trzeba pozbywac wody...

    Dla ojczyzny to byś życie oddał ale zdrówko nie pozwala.

    Pozdrawiam

  • 86. Data: 2020-09-27 11:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jak coś wiesz ile tam duchów to napisz. A nie zajebiesz jak chory
    > w kubel ze tam roi się od duchów.

    Jak wiesz ze sie nie roi to tez mozesz dac jakies dane na ten temat...
    Bo to nie jest zadna tajemna wiedza - nawet w tym samym artykule który
    zacytował Poldek w dalszej jego czesci sa oszacowania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 85. Data: 2020-09-27 11:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Nie policzyli tych, które są niezarejestrowane i nie pojawiają się
    > na stacjach kontroli pojazdów, nie mają OC, a jeżdżą.

    I naprawde sadzisz ze to jest duza ilosc?
    Biorac pod uwage fakt ze jak ewentualnie takim trupkiem trafisz merca
    na skrzyzowaniu albo uszkodzisz kogoś to bedziesz płacił do konca
    zycia?
    Serio znasz kogokolwiek kto ma takie auto niezarejestrowane i mimo to
    nim jezdzi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 87. Data: 2020-09-27 12:09:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.09.2020 o 11:59, Budzik pisze:

    > Jak wiesz ze sie nie roi to tez mozesz dac jakies dane na ten temat...
    > Bo to nie jest zadna tajemna wiedza - nawet w tym samym artykule który
    > zacytował Poldek w dalszej jego czesci sa oszacowania.

    No wiadomo - mniej więcej 1/3 to duchy. W sensie jedzi 20 milionów
    zamiast trzydziestu.

    Nie rozumiem twojego argumentu - poldeusz podaje argument z dupy, o
    którym wszyscy rozgarnięci wiedzą, że jest z dupy, a ja zamiast
    powiedzieć "ej no, wszyscy wiedzą, że to jest z dupy", mam przerawdzać
    jakiś dowód, żeby udowodnić coś, co wszyscy wiedzą?

    Podałem argument - w cepiku jest mnóstwo duchów więc powoływanie się na
    niego jeśli chodzi o ilość aut w polsce jest z dupy wziętym argumentem.

    --
    Shrek

  • 88. Data: 2020-09-27 13:18:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    26 Sep 2020 15:59:47 GMT, Budzik

    > To co mowia naukowcy o co2 nie ma dla ciebie znaczenia?

    Oczywiście że ma. Ale to tylko jedna ze składowych emisji, i powtarzam
    ponownie, najmniej wpływająca na zdrowie ludzi. I znowu powtarzam, mało
    realne jest aby PHEV emitował więcej od zwykłego spaliniaka, chyba, że tak
    jak napisali, się go pałuje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 89. Data: 2020-09-27 16:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > powtarzam, mało realne jest aby PHEV emitował więcej od zwykłego
    > spaliniaka, chyba, że tak jak napisali, się go pałuje.

    Ja sie do PHEV nie odnosiłem.
    Odnosiłem sie tylko do tego ze ci elektrownie weglowe nie
    przeszkadzaja.
    Ale teraz widze ze nie miałes na mysli ze "w ogole" tylko ze "w
    okolicy".
    mea culpa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 90. Data: 2020-09-27 19:58:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    27 Sep 2020 14:59:44 GMT, Budzik

    > Ja sie do PHEV nie odnosiłem. Odnosiłem sie tylko do tego ze ci
    > elektrownie weglowe nie przeszkadzaja. Ale teraz widze ze nie miałes na
    > mysli ze "w ogole" tylko ze "w okolicy". mea culpa.

    Nie przeszkadza mi w okolicy, bo mnie nie truje w takim stopniu jak
    samochody na drogach. Więc w świetle porónania PHEV (czy EV) które jeżdżą
    na prądzie, to mi nie przeszkadzają elektrownie z wcześniej wymienionych
    powodów, tj. że CO2 nie jest jedyną emisja jaką samochody spalinowe
    powodują.

    --
    Pozdor
    Myjk