  • 1. Data: 2017-11-08 13:33:45
    Temat: Komputer poleasingowy.
    Od: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>

    Być może niedługo będę kupował komputer stacjonarny i zastanawiam się nad
    poleasingowym.
    W związku z tym potrzebuję kilku porad.
    Zastosowania:
    1. Programowanie,
    2. Czasami obróbka zdjęć,
    3. Sporadycznie obróbka video,
    4. Pozostałe zastosowania domowe z wyjątkiem gier.

    Wymagania:
    1. CPU min i7 2 gen. lub min i5 3 gen. z pełnym wsparciem wirtualizacji
    (vt-x, vt-d, itp., dotyczy to również BIOS-u, a nie tylko CPU),
    2. Min 8 GB RAM,
    3. Firmy w zasadzie w grę wchodzą tylko Dell, Fujitsu, HP i Lenovo,
    4. USB 3.0,
    5. Obudowa mini/midi/tower, żadne SFF nie wchodzi w grę,
    6. Windows,
    7. W miarę cichy.

    Teraz pytania:
    1. Które najmniej problematyczne?
    2. Które mają najbardziej typowe podzespoły (w razie konieczności wymiany)?
    3. Czy warto iść w odpowiadające im Xeony?

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 2. Data: 2017-11-08 15:17:15
    Temat: Re: Komputer poleasingowy.
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    W dniu Wed, 08 Nov 2017 13:33:45 +0100, użytkownik Marcin G. napisał:

    > 2. Które mają najbardziej typowe podzespoły (w razie konieczności
    > wymiany)?

    Na to pytanie nie odpowiem, ale dam radę, który podzespół musi być typowy
    żeby zakup miał sens. Oczywiście: zasilacz.

  • 3. Data: 2017-11-09 19:12:36
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-11-08 o 15:17, jureq pisze:
    > Na to pytanie nie odpowiem, ale dam radę, który podzespół musi być typowy
    > żeby zakup miał sens. Oczywiście: zasilacz.
    Ale akurat to w firmowych polisingowych najczęściej nietypowy element :)
    Ostatnio chciałem sprawdzić zasilacz pod obciążeniem, typowy markowy,
    Myślę podłączę do kopma pod jakimś obciążeniem i pomierzę napięcia i nie
    dało rady, do jakiegoś HP i drugiego lenovo. Nietypowe wtyczki do płyty
    głównej.

  • 4. Data: 2017-11-10 00:54:00
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Jawi, 09 lis 2017 w
    news:5a049a96$0$15198$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> [...]
    > typowy markowy, Myślę podłączę do kopma pod jakimś obciążeniem i
    > pomierzę napięcia i nie dało rady, do jakiegoś HP i drugiego lenovo.

    Myślałem, że głównym problemem są wymiary tj. nie da się nic normalnego
    wsadzic do obudowy takiego polisinga. A wtyczki to nie możnaby uciąć i
    podmienić na dobre?

  • 5. Data: 2017-11-10 01:31:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-09, pueblo <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    > Myślałem, że głównym problemem są wymiary tj. nie da się nic normalnego
    > wsadzic do obudowy takiego polisinga. A wtyczki to nie możnaby uciąć i

    Wtyczki pewnie tak - o ile sam zasilacz nie ma jakis monitorujących
    ustrojstw komunikujących się z czymś-tam, ale te zasilacze są często
    dość nietypowych kształtów i pewnie trzebaby tez kombinować gdzie
    wcisnąć standardowe PSU.

    Z drugiej strony jak to nie ma być jakiś SFF to może i trafi sie coś
    bardziej standardowego.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2017-11-10 08:34:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    W dniu Thu, 09 Nov 2017 23:54:00 +0000, użytkownik pueblo napisał:

    > Myślałem, że głównym problemem są wymiary tj. nie da się nic normalnego
    > wsadzic do obudowy takiego polisinga. A wtyczki to nie możnaby uciąć i
    > podmienić na dobre?

    Nie do końca. Te płyty są często zasilane tylko z 5V (bez 12V). I dlatego
    musiałbyś mieć zasilacz z dużym zapasem. Bo może się okazać, że zasilacz
    400W ma tylko 200W na 5V.

  • 7. Data: 2017-11-10 09:41:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-11-09 o 19:12, Jawi pisze:
    > Ale akurat to w firmowych polisingowych najczęściej nietypowy element :)

    Trzeba szukać i nie kierować się tylko obudową ale kablami. Da się
    znaleźć :-)
    Swoją drogą po kiego h... taki dell czy hp wymyśla koło na nowo i
    wprowadza sobie swój standard ATX skoro cała reszta gratów w zasadzie
    standardowa. PO CO?
    Rozumiem jakieś slimy czy inne mini obudowy.
    Ale w zwykłej budzie ATX?

  • 8. Data: 2017-11-10 16:52:46
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-10 o 09:41, z pisze:

> [...]
    > standardowa. PO CO?
    > Rozumiem jakieś slimy czy inne mini obudowy.

    Żebyś w ramach oszczędności nie kupił tańszego zasilacza od
    konkurencji.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2017-11-10 22:16:24
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-11-10 o 16:52, RadoslawF pisze:
    > Żebyś w ramach oszczędności nie kupił tańszego zasilacza od
    > konkurencji.

    To wiadomo.
    Ale to jest polityka niekonsekwentna bo są też standardowe zasilacze

  • 10. Data: 2017-11-10 23:27:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-10 o 22:16, z pisze:

    > To wiadomo.
    > Ale to jest polityka niekonsekwentna bo są też standardowe zasilacze

    Ale wtyk jest niestandardowy i to odstrasza 99% oszczędnych.
    Pozostały jeden procent to elektronicy którzy potrafią oryginalny
    naprawić. Elementy w metalowej puszce zasilacza są jak najbardziej
    ogólnie dostępne.