  • 11. Data: 2021-08-25 18:58:39
    Temat: Re: Konwerter do anteny GPS
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/08/2021 16:16, Marek Wodzinski wrote:
    > Ale za jaką cenę?

    Pi4 jest drogie. Ale czy aż tak drogie?

    > W chipie już masz MAC do gigabita, więc 'karta' jest w środku SOC.
    > Podłączasz pod to PHY w zależności od potrzeb i budżetu.

    Miejmy nadzieję.

    > A jakiego linuxa używałeś?

    To było wiele lat temu. Mam dwa Orange i chyba też Banana Pi w wersji 1.
    Jestem bardzo mocno zawiedziony ich stabilnością, wydajnością i ogólnym
    działaniem. W przypadku Banana chętnie pogadałbym z autorami pałką
    teleskopową, za zrobienie tak skrajnie dziadowskiego SATA. Ogólnie
    większosć tych mini komputerów to komedia miernoty.

    > radiator na cpu. Były wersje kernela, gdzie było za duże domyślne
    > taktowanie cpu oraz ram i się to potrafiło wieszać - może trafiłeś na
    > ten moment?

    Bardzo możliwe. Faktem jestm, że małe Orange z wifi, jakie miałem, nie
    nadawało się nawet do migania diodą. Potrafiło oopsnąć kernelem od
    samego patrzenia.

    > Ja używam Orange Pi Zero (bez plusa, LTS czy 2) do drukarki 3D i to musi
    > działać stabilnie godzinami. I tak mi działa, tylko radiator przykleiłem
    > na procka.

    Ja używam w tym celu Pi3 ;)

  • 12. Data: 2021-08-26 11:13:08
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Wed, 25 Aug 2021, heby wrote:

    > Pi4 jest drogie. Ale czy aż tak drogie?

    Jeżeli za to, że płytka ma porządnie zrobiony ethernet mam zapłacić $100
    zamiast $25, to tak, 4x za drogie.

    > Miejmy nadzieję.

    Ale to nie ma nic wspólnego z nadzieją.
    Zobacz datasheeta do H2+ czy innego procka, schematy do Orange Pi też są
    dostępne. Większośc tych płytek ma ethernet, niektóre nawet gigabita.

    > To było wiele lat temu. Mam dwa Orange i chyba też Banana Pi w wersji 1.
    > Jestem bardzo mocno zawiedziony ich stabilnością, wydajnością i ogólnym
    > działaniem.

    W 2018 jak kupiłem pierwsze OPI Zero też byłem zawiedzony, bo soft
    producenta był niedorobiony, a w Armbianie nie działało wifi. Ale od tego
    czasu minęły 3 lata i zamiast hacków/patchy na kernel, to wsparcie do
    tych chipów jest już od dawna w kernelu, jest przetestowane i stabilne.

    Jak wrzuciłem w zeszłym roku na tą samą płytkę nowego Armbiana, to po
    prostu wszystko działa do dzisiaj. Mam jeszcze 3 inne płytki Orange Pi i
    tylko z najnowszą na H616 są problemy.
    Tak samo jak było z Zero 3 lata temu (patche, bo brak pełnego wsparcia w
    kernelu), ale z forum widzę, że prace są już na finiszu.

    Wrzuć sobie świeżego Armbiana i sprawdź jak to teraz działa. Tylko daj
    jakiś radiator na procek :-)

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg