  • 51. Data: 2016-08-23 00:30:50
    Temat: Re: Kradzieże katalizatorów
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zatrudni sie ale nie przez ubeckie firmy tylko bezposrednio. Tam gdzie pracuje jest
    pieciu portierow na stale plus jeden awaryjny. Oplata miesieczna dla firmy to ok 1200
    godzin x 13zl + VAT. To robi miesiecznie 15600PLN. Niewolnicy dostaja 4800zl. Roznica
    to 10800. Ma takich niewolnikow ok trzystu. Roznica wynosi ponad 900000 slownie
    dziewiecset tysiecy miesiecznie. Uwazasz ze jest to sprawiedliwy podzial pomiedzy
    panem a niewolnikami? Ja uwazam ze nie. Po nowym roku tez bedzie potrzebna ochrona na
    1200 godzin w miesiacu. Zatrudnia na umowy zlecenie dziesieciu moze dwunastu
    pracownikow i wydadza netto na nich dokladnie tyle samo co teraz wydaja ale bez VATu.
    Nie dosc ze taniej o VAT to w gratisie bedzie sprawiedliwiej.

  • 52. Data: 2016-08-23 02:08:02
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 sierpnia 2016 13:08:34 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:

    > A z których to tak prosto można w 2 minuty wytargać?
    > U mnie mam zespolony z kolektorem wydechowym pod maską.
    Bo masz "nowe" auto :-D
    Problem dotyczy starych rupieci typu SGA, Vito, Transportery itp strucle z wysokim
    zawieszeniem.
    --
    Dman-666

  • 53. Data: 2016-08-23 10:06:18
    Od: Yakhub <a...@t...te>

    Dnia Mon, 22 Aug 2016 15:30:50 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    godzin x 13zl + VAT. To robi miesiecznie 15600PLN. Niewolnicy dostaja 4800zl.

    Pomyśl - dlaczego zatem właściciel obiektu TERAZ woli zapłacić agencji
    ponad 15kzł, zamiast zatrudnić bezpośrednio portierów, płacąc im w sumie -
    powiedzmy - 10kzł? Przecież to by była czysta oszczędność, a przy tym
    portierzy by byli 2x lepiej opłacani!

    Może jednak ta agencja coś jeszcze robi, w ramach tych 10kzł marży?

> [...]
    dokladnie tyle samo co teraz wydaja ale bez VATu. Nie dosc ze taniej o VAT to w

    Dlaczego zatem nie zrobią tego już teraz?

    --
    Yakhub

  • 54. Data: 2016-08-23 12:03:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >To robi miesiecznie 15600PLN. Niewolnicy dostaja 4800zl. Roznica to
    >10800. Ma takich niewolnikow ok trzystu.

    A tam gdzie pracujesz nikt nie wpadl na pomysl, ze moze zaoszczedzic
    10 tys miesiecznie ?

    4800/5 = 960, naprawde tyle dostaja i pracuja ?

    Portierow na zmianie dwoch ? 1200h/mc to tak troche dziwnie ...

> [...]
    >VATu.
    >Nie dosc ze taniej o VAT to w gratisie bedzie sprawiedliwiej.

    Wcale nie taniej. Firma zapewne sama jest platnikiem VAT, wiec do tej
    pory ten z faktury podlegal odliczeniu.
    A teraz nie bedzie od czego odliczac.

    J.

  • 55. Data: 2016-08-23 12:14:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podejrzewam spiskowa teorie dziejow. W tej branzy wystapila reglamentacja przy
    wydawaniu pozwolen. Mogli je dostac ubecy, milicjanci. Taka rekompensata za
    likwidacje PRL. Duzo znasz dzialalnosci gospodarczych dajacych miesiecznie milion
    dochodu brutto i to bez kosztow wlasnych typu maszyny, hale produkcyjne itp?

  • 56. Data: 2016-08-23 12:19:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 23.08.2016 10:06, Yakhub wrote:

> [...]
    > portierzy by byli 2x lepiej opłacani!
    >
    > Może jednak ta agencja coś jeszcze robi, w ramach tych 10kzł marży?

    Robi. Obchodzi prawo. Właściciel nie chce mieć kłopotów z PIPem, więc
    zleca ten burdel na zewnątrz. I niech się inni martwią.

    Normalny człowiek nie chce mieć problemów z PIPem i US, więc zleca
    takiemu, co się nie boi. A ten co się nie boi robi na tym biznes.

    Shrek

  • 57. Data: 2016-08-23 15:04:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Podejrzewam spiskowa teorie dziejow.
    >W tej branzy wystapila reglamentacja przy wydawaniu pozwolen. Mogli
    >je dostac ubecy, milicjanci. Taka rekompensata za likwidacje PRL.

    Oni o nie wystapili zaraz po upadku komuny ... no bo i co mogliby
    robic ?

    Reglamentacja o ile pamietam nastapila pozniej.
    No i od zawsze robily to "spoldzielnie inwalidow", teraz to jest
    http://www.suodra.pl/index.php

    Sprzatanie tez bylo reglamentowane ?

    >Duzo znasz dzialalnosci gospodarczych dajacych miesiecznie milion
    >dochodu brutto i to bez kosztow wlasnych typu maszyny, hale
    >produkcyjne itp?

    No, troche by sie znalazlo.
    Pomijajac ArtB, AmberGold i podobne, to teraz banki, fundusze
    inwestycyjne, firmy windykacyjne, takze posrednictwo pracy -
    niekoniecznie reglamentowanej.
    A przeciez nie trzeba tak - kupic ziemie i odrolnic, kupic prawa do
    kamienicy, kupic wegiel i nie zaplacic, szpital sprywatyzowac,
    a nawet glupie 10% prowizji od ubezpieczenia kopalni jest kwota nie do
    pogardzenia.
    Nie mowie, ze to bez kosztow wlasnych.

    pomijajac liste najbogaszych Polakow, to spojrz chocby na poslow
    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/na
    jbogatsi-poslowie-nowej-kadencji,80,0,1975888.html

    Mozna sie dorobic w roznych dziedzinach.
    Rolnik tez juz dzis nie bieduje na dwoch morgach, tylko musi byc
    bieglym w finansach dyrektorem przedsiebiorstwa rolnego.

    J.

  • 58. Data: 2016-08-23 16:16:00
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    Użytkownik "Dman666" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Nie robi. W styczniu stracilem kata, zglosilem, po tygodniu (!!!) dostalem
    >pismo o umorzeniu z powodu wiadomego.
    >Operacja nie zdziwila tlumikarzy, ktorzy znaja temat bo co chwila ktos na
    >Harfowa przyjezdza z tym problemem.
    >Policjant spisujacy zeznanie powiedzial, ze mieli nagranie z monitoringu:
    >jeden na czatach, drugi rzuca koc pod auto i elektrykiem odcina w ciagu
    >niecalych 2 minut. W jednej komendzie maja srednio 3-4 zgloszenia w
    >miesiacu (a ile jest nienotowanych to nie wiadomo).

    A tak BTW to Harfowa jeszcze działa? Czy mi się wydawało, że się zwinęli
    jakiś czas temu? Będę musiał zajrzeć któregoś dnia i sprawdzić..

    --
    Axel

  • 59. Data: 2016-08-23 16:26:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Axel wrote:

    > A tak BTW to Harfowa jeszcze działa? Czy mi się wydawało, że się zwinęli
    > jakiś czas temu? Będę musiał zajrzeć któregoś dnia i sprawdzić..

    Nie, Harfowa się zwinęła i przeniosła bo na ich miejscu już nowe bloki
    stoją.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 60. Data: 2016-08-23 20:53:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    >Ciekawe, że zazwyczaj zwyciężała (w tym w przetargach) niska cena :)
    >A tu widzę, że kryterium było pochodzenie :P

    Niska cena i licencja.

    Faktem jest, ze duzo z tych agencji to mialo ubeckie/milicyjne
    pochodzenie.
    Ale czy wszystkie i czy taka "rezerwacja" byla ?

    Zreszta na wynajmie pracownikow nie tylko w ochronie sie dorobili -
    osiagnelismy najwyzszy poziom outsourcingu - zaklad takze robotnikow
    produkcyjnych wynajmuje :-)

    J.