  • 21. Data: 2014-02-06 11:16:35
    Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Thursday, February 6, 2014, 11:03:53 AM, you wrote:

    > Nie, pewnie mysli, ze to smarowanie towotem ;-)

    Przy -25 marny olej wiele od towotu się nie różni.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2014-02-06 11:25:01
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, February 6, 2014 7:38:13 PM UTC+10, Czesław Wiśniak wrote:

    > bedzie spacer, przeciez to gora 15min na piechote.

    Tyle ze tempo 6min/km to jest lekki bieg, nie spacer. Spacerem bedzie okolo pol
    godziny. To wcale nie znaczy, ze komus nie chce sie "dupy ruszyc". Jesli dla kogos
    liczy sie czas to jednak skorzysta z jakies szybszego srodka transportu.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 23. Data: 2014-02-06 11:26:56
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    >2.5km zdrowy człowiek, idąc szybko, jest w stanie przejść w jakieś 35-40
    >minut.

    >W 15 minut to 2.5km nawet nie przebiegniesz....

    Bieg truchtem to jest 10km/h, idac szybko 5 czyli niech bedzie te 30min. To
    co to jest ? Idealny spacer z rana :)
    Ech, gdybym mial do roboty te 2,5km :/

  • 24. Data: 2014-02-06 11:27:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-02-06 10:54, *Maciek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

> [...]
    > rozbryzgową, czy może w ramach "naprawy" efektu spalania litra oleju na
    > 100km zastosowano jakiś "uszczelniacz", który skutecznie uniemożliwia

    Gdzieś kiedyś czytałem, że do *niektórych* miejsc w zimie świeży olej
    dociera całkiem późno bo na zimno jest bardzo gęsty - element jest
    oczywiście smarowany, ale tym co zostało z poprzedniego "zasilenia"

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 25. Data: 2014-02-06 11:33:59
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Przy -25 marny olej wiele od towotu się nie różni.

    Ale to chyba jakis zajezdzony w dieslu 15W40? ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 26. Data: 2014-02-06 11:38:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-06, Mirek Ptak <n...@n...pl> wrote:

    > Gdzieś kiedyś czytałem, że do *niektórych* miejsc w zimie świeży olej
    > dociera całkiem późno bo na zimno jest bardzo gęsty - element jest
    > oczywiście smarowany, ale tym co zostało z poprzedniego "zasilenia"

    To jakies brednie, owszem sa miejsca gdzie olej dochodzi z opoznieniem
    ale to sa czasy rzedu sekund a nie minut.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 27. Data: 2014-02-06 11:56:24
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-06 11:14, Najstarszy Syn Księdza Proboszcza pisze:

    > 2.5km zdrowy człowiek, idąc szybko, jest w stanie przejść w jakieś 35-40 minut.
    >
    > W 15 minut to 2.5km nawet nie przebiegniesz....

    Szybkim marszem człowiek idzie DOKŁADNIE 1 km w 10 minut. 100m w minutę.
    To jest szybkość 6 km/h.

    2.5 km to 25 minut.
    Tego, że 2.5 km nie da się przebiec w 15 minut - nie skomentuję.

    --
    MN

  • 28. Data: 2014-02-06 12:23:01
    Od: Najstarszy Syn Księdza Proboszcza <r...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 lutego 2014 11:56:24 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Szybkim marszem człowiek idzie DOKŁADNIE 1 km w 10 minut. 100m w minutę.
    >
    > To jest szybkość 6 km/h.

    Dopsze, szybki, energiczny marsz to będzie 5-7km/h. Do uzyskania przez zdrowego
    człowieka, który trochę trenuje - czyli maszeruje przynajmniej godzinę dziennie,
    codziennie.

    A teraz pytanko: potrafisz odróżnić szybki marsz od 15 minutowego spacerku z rana?

    > Tego, że 2.5 km nie da się przebiec w 15 minut - nie skomentuję.

    Jogging - forma truchtu lub biegu w wolnym tempie. Głównym celem joggingu jest
    poprawa sprawności i wydolności fizycznej bez nadmiernego wysiłku. Za jogging uważa
    się bieg z prędkością 7-9 km/h.

  • 29. Data: 2014-02-06 12:27:02
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-06, Najstarszy Syn Księdza Proboszcza <r...@g...com> wrote:

    > Jogging - forma truchtu lub biegu w wolnym tempie. Głównym celem joggingu jest
    poprawa sprawności i wydolności fizycznej bez nadmiernego wysiłku. Za jogging uważa
    się bieg z prędkością 7-9 km/h.

    Co daje 1,75-2,25km na 15 minut.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 30. Data: 2014-02-06 12:31:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Thursday, February 6, 2014, 11:33:59 AM, you wrote:

    > Ale to chyba jakis zajezdzony w dieslu 15W40? ;-)

    Nie musi być zajeżdżony - wsadź do zamrażalnika trochę mineralnego
    14W40 - to naprawdę robi się gęste. Ale w niczym to nie zmienia faktu,
    że gęsty olej lepiej jest przetłaczany przez pompę olejową i wyższe
    ciśnienie (każdy właściciel Poldka potwierdzi) pozwala dotrzeć w
    sensownym czasie wszędzie.

    Bardziej bym się obawiał zrywania filmu olejowego na panewkach przy
    wysokiej temperaturze, dużym obciążeniu i niskim ciśnieniu oleju niż
    przy tych kilku obrotach rozruchu na bardzo zimno.

    --
    Best regards,
    RoMan