  • 1. Data: 2022-08-31 22:15:30
    Temat: Kupię dozymetr rentgenowski - podłączony do smartfona, komputera
    Od: a a <m...@g...com>

    Aktywność słonca wzrosla w 2022 o 100%
    liczba plam na słoncu wzrosla z 40 do 90

    strumien promieniowania rentgenowskiego slonca jest rejestrowany przez czujniki
    umieszczone na balonach helowych, aktywne powyżej warstwy chmur

    Ale dla nas, mieszkancow , ważne jest promieniowanie rentgenowskie pochlaniane na
    powierzchni Ziemi.

    I po to potrzebuje te dozymetry, aby wiedzieć, jaką dawkę otrzymuje mieszkaniec Ziemi
    w roku 2022 i czy jest ona zwiększona 10 krotnie czy 100 krotnie i jaki to ma wpływ
    na zdrowie.

    Wyrzuty masy koronowej sa rejestrowane, analizowane, badane na zywo,
    ale opóźnienie wynika z odległości Ziemi od Słonca

    https://www.spaceweather.com/images2022/29aug22/fusi
    lade.jpg

    Energia strumienia promieniowania rentgenowskiego to miliwatt na m2
    dla M9
    ale gdy ekspozycja stala, wielogodzinna, to najwazniejsze jest obliczenie dawki
    otrzymywanej i pochlanianej przez tkanki w okresie miesiąca, roku

    i w tym celu potrzebuje kupic dozymetry, aby były aktywne cała dobę, połaczone z
    trackerem, gdy strumień zjonizowanej plazmy dociera do Ziemi przez cała dobę

    https://www.swpc.noaa.gov/products/goes-x-ray-flux

    https://www.swpc.noaa.gov/products/solar-cycle-progr
    ession

    i trzeba to badać, aby nie dostac raka

    https://www.swpc.noaa.gov/products/wsa-enlil-solar-w
    ind-prediction#

    https://www.swpc.noaa.gov/

  • 2. Data: 2022-08-31 22:31:20
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 31 August 2022 at 22:15:32 UTC+2, a a wrote:
> [...]
    trackerem, gdy strumień zjonizowanej plazmy dociera do Ziemi przez cała dobę

    coraz więcej promieniotwórczego syfu wyrzuca Słońce i raz leci tu a raz tam, a jak
    trafi w Ziemie to jest bęc i warto o tym wiedzieć

    https://spaceweather.com/

    Solar wind
    speed: 494.8 km/sec
    density: 7.15 protons/cm3
    more data: ACE, DSCOVR
    Updated: Today at 0816 UT
    X-ray Solar Flares
    6-hr max: C2 1945 UT Aug31
    24-hr: M1 2019 UT Aug30
    explanation | more data
    Updated: Today at: 2020 UT

    A BIG CME IS ABOUT TO HIT VENUS: A CME billowed away from the farside of the sun
    yesterday, Aug. 30th, and it was spectacular. Coronagraphs onboard the Solar and
    Heliospheric Observatory (SOHO) recorded a full halo storm cloud:

    If Earth were in the crosshairs, we would be bracing for a strong geomagnetic storm.
    Instead, Venus will absorb the blow. NASA models show the CME making a direct hit on
    the second planet.
    The Earth impact on Sept. 1st (~0600 UT) will cause a geomagnetic storm. . The impact
    will erode some atmosphere from Earth's unprotected cloudtops--a process that does
    occur on Earth.

    https://www.spaceweather.com/

  • 3. Data: 2022-08-31 23:56:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 31 sierpnia 2022 o 22:15:32 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    trackerem, gdy strumień zjonizowanej plazmy dociera do Ziemi przez cała dobę

    Czapkę sobie zrób
    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_1590911584
    qFzTlgdf2WslHCaJU0ahbm.jpg

  • 4. Data: 2022-09-01 09:57:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 31 August 2022 at 23:56:44 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    otrzymywanej i pochlanianej przez tkanki w okresie miesiąca, roku

    trackerem, gdy strumień zjonizowanej plazmy dociera do Ziemi przez cała dobę

    to zrup czy kób ?

    gdy 11 lat temu w Turzy Śląskiej zmarlo na raka komorkowego 20 mieszkańców
    to sprawdzilem jak dziala klatka Faradaya

    Miałem puszkę metalową po angielskich herbatnikach.

    Włożyłem do środka telefon, zamknąłem pokrywkę metalową z góry

    I zadzwoniłem na telefon w puszce Faradaya
    i eureka, telefon zadzwonił w metalowej puszce

    i tyle warta ta czapka z aluminiowej folii, używana przez fryzjerki do farbowania
    wlosów klientek

    Nigdy nie może działać

    Ale z promieniowaniem, rentgenowskim słońca jest problem powazny, bo zagrożeni są
    mieszkancy północnej półkuli
    i czas ekspozycji to sa miesiące, lata, dzisiątki lat i miliony raków.

    I promieniowanie rentgenowskie ze słonca dociera na ziemie przez cała dobę
    z wiatrem slonecznym

    Solar wind
    speed: 494.8 km/sec
    a jeżeli wzroslo z kwadratem liczby plam na słońcu, czyli 4 krotnie

    to jest 4 razy silniejsze w roku 2022 niz w roku ubiegłym

    A m oze być i 100 razy silniejsze w wybranych regionach
    i wywola miliony zgonów na raka

    Dlatego warto to badac i mierzyć

  • 5. Data: 2022-09-01 10:08:44
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 1 September 2022 at 09:57:35 UTC+2, a a wrote:

> [...]
    >
    > to jest 4 razy silniejsze w roku 2022 niz w roku ubiegłym
    >
    > A m oze być i 100 razy silniejsze w wybranych regionach

    Turza Śląska: czy nadajnik sieci komórkowej zabija mieszkańców?

    Mieszkańcy Turzy Śląskiej protestują przeciwko budowie kolejnego nadajnika sieci
    komórkowej. Odkąd stanął tu pierwszy w okolicy zachorowało na nowotwór kilkanaście
    osób. Reklama Pierwszy maszt stanął na ulicy 27 Marca dziesięć lat temu. Wybudował go
    Polkomtel. Z czasem zainstalowano na nim trzy nadajniki. Dziś działają tylko dwa.
    https://www.tuwodzislaw.pl/wiadomosci,turza-slaska..
    .
    Opinia
    W Turzy obok nadajnika chorują i umierają ludzie
    https://www.nowiny.pl/72332-w-turzy-obok-nadajnika..
    .

    24.03.2011 ? Nawiązując do opublikowanych informacji prasowych dot. rzekomej
    korelacji pomiędzy zainstalowanymi w Turzy Śląskiej nadajnikami telefonii komórkowej
    a zachorowaniami ludności informujemy, co następuje: 1. Starosta ...
    Karczma pod Sandaczem - Turza
    karczma.turza.pl

    44-351 Turza Śląska ul. Bogumińska 57 A e-mail: h...@l...net.pl tel.: 32
    728 85 38 - zamówienia tel.: 32 720 32 49. tel./fax.: 32 45 11 305. Sklep czynny:
    Pon. 8:00 - 16:00. Wt. ...
    Obrazy Turza Śląska Nadajniki
    bing.com/images
    Obraz znaleziony dla: Turza Śląska Nadajniki. Rozmiar: 196 x 121. Źródło:
    www.tuwodzislaw.pl
[...]
    Obraz znaleziony dla: Turza Śląska Nadajniki. Rozmiar: 196 x 300. Źródło:
    www.tuwodzislaw.pl
    Turza Śląska: czy nadajnik sieci komórkowej zabija mieszkańców ...
    Obraz znaleziony dla: Turza Śląska Nadajniki. Rozmiar: 196 x 121. Źródło:
    www.nowiny.pl
    W Turzy obok nadajnika chorują i umierają ludzie - kompletny tekst z ...
[...]
    Bomba pod jaguarem przy Rybnickiej o Rybnik o Patrol - nowiny.pl ...
    Obraz znaleziony dla: Turza Śląska Nadajniki. Rozmiar: 196 x 121. Źródło:
    www.elektroda.pl
    Wifi, sieci komórkowe, promieniowanie radiowe a zdrowie - 4
    Zobacz wszystko
    Zobacz wszystkie obrazy
    Minister Zdrowia nie widzi zagrożenia w nadajnikach z Turzy
    https://dev.nowiny.pl/74121-minister-zdrowia-nie...

    26.05.2011 ? Ministerstwo Zdrowia odpowiedziało na interpelacją posła Adama Gawędy
    dotyczącą masowej zachorowalności na choroby nowotworowe przy nadajnikach telefonii
    komórkowych ...
    Nadajniki w Turzy - nowiny.pl - portal, gazeta - Racibórz, ...
    https://www.nowiny.pl/tag/nadajniki-w-turzy

  • 6. Data: 2022-09-01 20:02:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.09.2022 o 09:57, a a pisze:
    > Włożyłem do środka telefon, zamknąłem pokrywkę metalową z góry
    > I zadzwoniłem na telefon w puszce Faradaya
    > i eureka, telefon zadzwonił w metalowej puszce

    Owiń trzy razy aluminiową folią do pieczenia i powtórz eksperyment :-) U
    mnie się udaje :-D

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2022-09-01 20:16:24
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 31.08.2022 o 22:15, a a pisze:
    /.../

    > i trzeba to badać, aby nie dostac raka

    Z samego badania to niewiele wynika, pochwal się antidotum.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 8. Data: 2022-09-01 20:30:31
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 1 September 2022 at 20:16:27 UTC+2, PeJot wrote:
    > W dniu 31.08.2022 o 22:15, a a pisze:
    > /.../
    > Z samego badania to niewiele wynika, pochwal się antidotum.

> [...]
    tutaj jest to jedyne video NASA
    obrazujące wzrost strumienia promieniowania rentgenowskiego docierającego do
    północnej półkuli ziemskiej

    widać klasy energii wyrzutów masy koronowej i najsilniejsza jest klasa X 9

    i obejmuje północną półkulę

    https://svs.gsfc.nasa.gov/vis/a010000/a010800/a01083
    3/10109-X-Class-540-MASTER_high.mp4

    po 1.minucie

    Jak zmierzę zmiany natężenia promieniowania rentgenowskiego na powierzchni ziemi
    i obliczę jak wzrasta od poziomu tła ( brak wyrzuty masy koronowej)
    do maksylnej energii wyrzutu X 9, to
    będę dokonywał ciągłego pomiaru na powierzchni ziemi, dzien i noc, bo strumien wiatru
    słonecznego dociera z opóxnieniem ze słonca, czyli także nocą.

    Ok, mogę oglądać mapy zórz polarnych i sprawdzić zmianę natężenia promieniowania
    rentgenowskiego
    ale potrzebuję kupić dozymetr i umieścić go na trackerze.

  • 9. Data: 2022-09-01 20:39:31
    Od: a a <m...@g...com>

  • 10. Data: 2022-09-01 22:16:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 1 września 2022 o 20:30:33 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    rentgenowskiego
    > ale potrzebuję kupić dozymetr i umieścić go na trackerze.

    W dzieciństwie zdobyłeś dostateczną ochronę pijąc mleko z ołowianej butelki.