  • 31. Data: 2017-08-25 16:50:21
    Temat: Re: Lampa rtęciowa wysokopręzna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Tak, ale przy tym wydziela się dużo ciepła. Jeśli temperatura
    > przekroczy 100 C...
    > Zwłaszcza, jeśli masz duży kubeł roztworu od którego trudno
    > odprowadzić ciepło.
    > Dawno, dawno temu izolowałem katalazę z drożdży. W chrzanie
    > też jest jej sporo. Tu nie ma ryzyka wybuchu, jeśli się
    > przegrzeje to enzym szlag trafia.

    Zamiast chrzanić się z reakcją przebiegającą w całym roztworze,
    lepiej użyć stałego katalizatora (np. siatki metalowej). Też
    powinno to mieć zdolność do samoregulacji, w dodatku odwracalnej.
    Jeśli zawrze wokół katalizatora, to para odizoluje go od roztworu
    i reakcja ustanie.

    A tak przy okazji, to ciekawe są ceny nadtlenku wodoru. Roztwór
    rzędu 35% jest za około pół dolara za litr. Stężenia bliskie
    stu procent - to już grube tysiące dolców.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2017-08-25 16:52:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Bo to nie są sodowe, a sodowo-rtęciowe.

    Sodowe były w Warszawie przy trasie wylotowej na Gdańsk. Faktycznie
    pokazywały świat bez kolorów.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2017-08-25 17:05:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >:-)
    >Nawet się nie przewrócił!
    >Ja się pozbierałem i poszedłem do samochodu, trochę bolało, ale dało
    >się. Żona zawiozła mnie do szpitala, gdzie usłyszałem "kilka
    >cierpkich uwag" na temat chodzenia na złamanej nodze.

    To chyba nie tak calkiem zlamana :-)

    >SOR w małej miejscowości na Dolnym Śląsku. Zero ludzi, przyjęli mnie
    >z marszu. Szok!

    Taaa - niedawno mialem nie/przyjemnosc odwiedzenia naszego nowego
    wojewodzkiego na Stablowicach.

    Na plus:
    -przyjeli bez skierowania,
    -kolejka do rejestracji umiarkowana, kilkanascie minut,
    -na pierwsze ogledziny wzieli (z poczekalni) dosc szybko,
    -przeswietlenie zrobili dosc szybko

    ... po czym jakby zapomnieli i po paru ladnych godzinach powiedzieli
    ze pacjent zdrowy ...

    J.

  • 34. Data: 2017-08-25 17:06:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > uwag" na temat chodzenia na złamanej nodze. SOR w małej miejscowości na
    > Dolnym Śląsku. Zero ludzi, przyjęli mnie z marszu. Szok!

    W dodatku z marszu na złamanej nodze!

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2017-08-25 17:08:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 25.08.2017 o 16:36, J.F. pisze:

    >Bo to nie są sodowe, a sodowo-rtęciowe.

    A one nie byly zawsze sodowo-rteciowe ?
    Rtec bodajze umozliwia zapalenie łuku, bo lampe trzeba nagrzac, zeby
    sód odparował.

    Teraz o ile wiem, to jest jest jeszcze wiecej skladnikow.

    J.

  • 36. Data: 2017-08-25 17:10:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > To chyba nie tak calkiem zlamana :-)

    Przecież nie było, że odłamana.

    Jarek

    --
    Obok idzie Heniek, teczkę trzyma w dłoni,
    Spieszy się do biura, nikt go nie dogoni.

  • 37. Data: 2017-08-25 18:21:29
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 25.08.2017 o 17:05, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To chyba nie tak calkiem zlamana :-)

    Na zdjęciu kość jest złamana.
    Nie da się ukryć, że pewne disadwentadże też były. Na przykład nie było
    anestezjologa. "Ale skoro przeszedł pan dwieście metrów na tej nodze to
    przeżyje pan nastawianie bez znieczulenia". Swoją drogą takie
    nastawianie wymaga znacznej siły od lekarza. I nieźle kręci przy tym
    piętą. Boli, ale da się wytrzymać.

    P.P.

  • 38. Data: 2017-08-25 18:25:26
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 25.08.2017 o 17:08, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > A one nie byly zawsze sodowo-rteciowe ?
    > Rtec bodajze umozliwia zapalenie łuku, bo lampe trzeba nagrzac, zeby sód

    Tak, ale w spektralnych rtęci jest co kot napłakał. Zimna lampa bardzo
    słabo świeci niebieskawo. Dopiero po chwili pojawia się żółte światło.

    P.P.

  • 39. Data: 2017-08-25 18:38:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/25/2017 1:02 PM, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Może chodzi o działanie homeopatyczne?

    Nie, potwierdzano to na setki sposobów. Bez UV lub temperatury niewiele
    zadziała, sa tez inne chemiczne metody aktywacji ale kazda jest bardziej
    kłopotliwa niż słońce.

    > A tak poważnie, to zamysł
    > jest chyba taki, że UV ma wyzwolić rozpad nadtlenku wodoru na wodę
    > i atomowy tlen. Ja bym spróbował dodać trochę srebra koloidalnego
    > do tego zajzajeru tuż przed jego nałożeniem na plastik.

    Ale to nie jest proste ponieważ substrancja jest w kremie. Konsystencja
    powiedzmy taka jak mydła w płynie. Cieżko coś w tym rozpuscić.

  • 40. Data: 2017-08-25 18:43:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/25/2017 10:28 AM, J.F. wrote:
    > A bylo uzyc googla
    > http://www.uvled.us/uv-led

    One nie zejdą odpowiednio nisko z falą. Masa ludzi używala naswietlarek
    UV "do paznokci" zarówno LED jak i wyładowczych i niby coś dają ale
    niewiele. Duzo daja natomiast w kolejności lampy niskoprężne "do
    sterylizacji" a potem wysokopreżne (no dobra, średnioprężne) rtęciówki
    (w kształcie żarowek).

    Problem ze świetlówkami do sterylizacji polega na tym że sa dość drogie
    i mało trwałe. Rozglądam się ze uzyciem czegoś popularnego o możliwie
    małej mocy.