  • 1. Data: 2020-10-25 10:18:00
    Temat: Laptop Toshiba Satellite wyłącza się po godz.
    Od: TMAZ <t...@p...onet.pl>

    Wyciągnąłem z garażu laptop Toshiba (windows10)
    dla dzieciaka sąsiada. Po godzinie wyłącza się.
    Rozebrałem, wyczyściłem, nowa pasta na procesor.
    Nadal po godzinie wyłącza się. Po przestygnięciu
    znów działa około 1 godz. Co może być przyczyną.
    Gdzie szukać usterki (płyta główna?).

  • 2. Data: 2020-10-25 10:18:35
    Temat: Re: Laptop Toshiba Satellite wyłącza się po godz.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-25, TMAZ <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Rozebrałem, wyczyściłem, nowa pasta na procesor.
    > Nadal po godzinie wyłącza się. Po przestygnięciu
    > znów działa około 1 godz. Co może być przyczyną.

    Równiutko zawsze po takim samym czasie, czy są różnice?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2020-10-25 10:57:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2020 11:41:21 +0100, TMAZ napisał(a):

    > Właśnie padł

    Zapuść jakiś program do odczytywania temp. tego i owego. Najlepiej od
    razu gkrellm na linuksie live. W ten sposób poobserwujesz temperatury,
    obroty i wyeliminujesz system operacyjny.
    W lapkach radiator bywa zbiorczy. Przylega na paście do procka i przez
    przekładki do kości pamięci i chipsetu. Jak się użyje zbyt grubych czy
    zbyt cienkich podkładek termicznych to radiator do procka przylega
    skośnie. Jak się użyje drugi raz tych samych podkładek, to z kolei nie
    są tak skuteczne jak za pierwszym razem. Same kłopoty ze zbiorczymi
    radiatorami.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2020-10-25 11:40:09
    Od: TMAZ <t...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2020-10-25 11:41:21
    Od: TMAZ <t...@p...onet.pl>

    > Są różnice. Czasem 1 godz, czasem 1 godz 45 min,
    > teraz np. działa już 2 godz.

    Właśnie padł

  • 6. Data: 2020-10-25 12:03:31
    Od: TMAZ <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > skośnie. Jak się użyje drugi raz tych samych podkładek, to z kolei nie
    > są tak skuteczne jak za pierwszym razem. Same kłopoty ze zbiorczymi

    Podkładki termiczne nowe, ale pewnie masz rację, to może być problem
    związany z chłodzeniem. Tylko w którym miejscu.

  • 7. Data: 2020-10-26 00:44:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" oewywaizha3r$....@4...net

> [...]
    > skośnie. Jak się użyje drugi raz tych samych podkładek, to z kolei nie
    > są tak skuteczne jak za pierwszym razem. Same kłopoty ze zbiorczymi

    Fujitsu-Siemens ma ponad 12 lat i nie ma ;) problemu z chłodzeniem,
    choć (rzecz jasna) radiator w tym laptopie jest zbiorczy.
    [zbiorczy? -- zbiera?... toż ma promieniować, nie zbierać...
    JM coś plącze...]

    Ma problemy z chłodzeniem... Wymaga rozgrzewki. ;)
    Tuż po włączeniu (wybudzeniu ze snu czy z hibernacji)
    laptop wymaga rozgrzewki ;) na wolnych obrotach,
    bez której szybko wywróci się pod pełnym obciążeniem!!!

    Nie mam podkładek (termopadów) -- jedynie posmarowałem (niezbyt
    starannie) wszystko (wszystkie trzy kości) pastą ciepłoprzewodzącą
    kupioną w Porcelanie na AliExpress za maluteńkie pieniądze...

    -=-
    https://www.youtube.com/watch?v=NTswDL5ykRM <-- Diesel w motocyklu. :)

    -=-

    Polubiłem F-S niessssssamowicie!!!
    Nadal mam tam sieczkę:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5f8c546a$0$538$6...@n...neostrada.pl

    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/jest.png <-- tak jest

    > Tylko tak brzydko wygląda. :)

    F-S doskonale nadaje się do oglądania filmów -- gorzej ze słuchaniem,
    bo głośniki ma fatalne.... Ale ;) mogę słuchać ze słuchawek...

    Ciekawe, ile jeszcze pociągnie...

    Toczpad tak sobie współpracuje z palcami -- brakuje
    mu ,,kółka'' i nie wiem, dlaczego tak jest...

    Rozkład na dwa HDD i RAMdysk jest strzałem w 10. ;)
    SSHD to pomyłka -- mam 500GB w Acerze. :) Dzięki
    Olaf -- powstrzymałeś mnie przed kupnem 2TB SSHD...
    SSD nie jest konieczny, choć rzecz jasna jest użyteczny.
    (za jego cenę warto raczej kupić dodatkową RAMkę)

    W Acerze (HDD, SSHD, SSD i RAMdysk) przeciętne obciążenie
    dysków to kilka procent, dzięki czemu laptop nie laguje,
    choć ma 64W10 na SSHD, nie na szybkim SSD...

    F-S ma zwykle przeciążony CPU -- C2D...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 8. Data: 2020-10-26 00:46:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TMAZ" rn3ii1$9vk$1$t...@n...chmurka.net

    > Podkładki termiczne nowe, ale pewnie masz rację,
    > to może być problem związany z chłodzeniem.

    Możesz dać blachy i pastę.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 9. Data: 2020-10-26 11:52:18
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 25-10-2020 o 10:18, TMAZ pisze:
> [...]
    > Rozebrałem, wyczyściłem, nowa pasta na procesor.
    > Nadal po godzinie wyłącza się. Po przestygnięciu
    > znów działa około 1 godz. Co może być przyczyną.

    Może rzoszczelniony ciepłowód(jeżeli taki jest).

    miab

  • 10. Data: 2020-10-26 12:05:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Oct 2020 11:52:18 +0100, miab napisał(a):

    > Może rzoszczelniony ciepłowód(jeżeli taki jest).

    Jakby zmierzył temp. procka to by wiedział ale coś mu się nie chce.
    --
    Jacek
    -I hate haters-