  • 1. Data: 2020-01-14 21:44:32
    Temat: Lekka biblioteka krypto?
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    Zna ktoś jakąś lekką bibliotekę kryptograficzną dla C lub C++?
    Czyli taką, która pozwala np. wyliczyć hash albo zaszyfrować/odszyfrować coś znanym
    algorytmem albo może też wygenerować klucze do tegoż.

    Istotnymi parametrami są ilość kodu, jego szeroko rozumiana "hackowalność" i brak
    zależności od innych bibliotek.

    Znam i używałem BeeCrypt. Poza licencją jest OK. Czy są jakieś alternatywy?

  • 2. Data: 2020-01-14 22:45:24
    Temat: Re: Lekka biblioteka krypto?
    Od: g...@g...com

    W dniu wtorek, 14 stycznia 2020 21:44:34 UTC+1 użytkownik Maciej Sobczak napisał:
> [...]
    zależności od innych bibliotek.

    > Znam i używałem BeeCrypt. Poza licencją jest OK. Czy są jakieś alternatywy?

    Ja zawsze wygugliwałem sobie w sieci poszczególne algorytmy, i z reguły udawało się
    coś znaleźć.

    Jeżeli idzie o bardziej systematyczny zbiór bibliotek, to swego czasu znalazłem
    gościa, który utrzymuje coś takiego dla języka Scheme:

    https://github.com/weinholt/industria
    https://github.com/weinholt/hashing

    kod jest raczej czytelny, a w razie czego można pojechać jakimś kompilatorem
    Scheme->C (np. Chicken albo Gambit) i zobaczyć, czy efekt będzie zadowalający.

    Szybkie zapytanie na GitHubie zwróciło mi też np. coś takiego (w C++):
    https://github.com/JamisHoo/Cryptographic-Algorithms

    ale nie używałem.

  • 3. Data: 2020-01-14 22:52:59
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2020-01-14 o 21:44, Maciej Sobczak pisze:
> [...]
    zależności od innych bibliotek.

    > Znam i używałem BeeCrypt. Poza licencją jest OK. Czy są jakieś alternatywy?

    Choćby moje tłumaczenie z Pascala: https://github.com/borneq/DCPCryptCpp
    powinna działać, przy czym ma dodaną jeszcze funkcję sha3 w
    implementacji , która
    - jest czytelna
    - działa szybko

  • 4. Data: 2020-01-15 02:11:26
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, January 14, 2020 at 9:44:34 PM UTC+1, Maciej Sobczak wrote:
> [...]
    zależności od innych bibliotek.

    > Znam i używałem BeeCrypt. Poza licencją jest OK. Czy są jakieś alternatywy?

    A po prostu openssl?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2020-01-15 02:15:05
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, January 14, 2020 at 9:44:34 PM UTC+1, Maciej Sobczak wrote:
    > Zna ktoś jakąś lekką bibliotekę kryptograficzną dla C lub C++?
    > Czyli taką, która pozwala np. wyliczyć hash

    Do samych hashy qt się nadaje:

    https://doc.qt.io/qt-5/qcryptographichash.html

    Szyfrowania w qt nie widziałem.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2020-01-15 09:17:37
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > kod jest raczej czytelny, a w razie czego można pojechać jakimś kompilatorem
    Scheme->C

    To jest w ogóle ciekawe zagadnienie, bo nie jest jasne, co się ma wtedy stać z
    licencją.

    Tak czy inaczej, po pierwszym rzucie oka wygląda jakby Scheme miał wbudowaną
    arytmetykę dużych liczb a ta biblioteka już na tym polega. Co zrobi translator?

    > Szybkie zapytanie na GitHubie

    Tylko widzisz - zapytanie na GitHubie to ja też umiem. Natomiast nie wiem, co o takim
    znalezisku myśleć. Dlatego pytam na grupie, bo opinia na podstawie doświadczenia jest
    cenniejsza, niż wynik z indeksu.

  • 7. Data: 2020-01-15 09:38:23
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Choćby moje tłumaczenie z Pascala: https://github.com/borneq/DCPCryptCpp

    Kod wygląda na fajny, czytelny i ogólnie przyjazny.
    Ale widzę, że są tylko symetryczne algorytmy. Zgadza się?

    A jak generować klucze? Jakimś zewnętrznym narzędziem?

  • 8. Data: 2020-01-15 09:48:48
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > A po prostu openssl?

    Nie kojarzy mi się z określeniem "lekka". :-)
    To ma chodzić na mikrokontrolerze i ma tam nie dominować nad właściwą aplikacją. O
    ile w ogóle da się ją tak użyć.

    Bo w szczególności to, co autor (jakiejkolwiek) biblioteki wyobrażał sobie na temat
    środowiska kompilacji to jest ogólnie nieprawda. Dlatego zależy mi na tym, żeby była
    "hackowalna", czyli jak najprostsza w rozszarpywaniu jej na kawałki i przeszczepianiu
    w inne miejsce. W tej kategorii najfajniej wyglądają BeeCrypt (ale ma trudną
    licencję) i właśnie Andrzejowe DCPCryptCpp (ale nie ma asymetrycznych algorytmów).

  • 9. Data: 2020-01-15 11:30:55
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, January 15, 2020 at 9:48:50 AM UTC+1, Maciej Sobczak wrote:

> [...]
    licencję) i właśnie Andrzejowe DCPCryptCpp (ale nie ma asymetrycznych algorytmów).

    Nie wiem, ale może nie odpuszczaj tak szybko OpenSSL.

    https://www.avrfreaks.net/forum/openssl

    Cytat:

    [
    Have a quick eye-over http://avr32linux.org/twiki/bin/...

    Porting OpenSSL across hopefully is as easy as adding a --host=avr32-linux on the
    configure command but often that isn't the case.

    Once it's compiled, install it to your AVR32 root fs (SD card, NFS etc.). This is
    most easily done my mounting your AVR32 root fs on your build machine and specifying
    the prefixes for make install as being in there.

    Once that's all done, you're good to go! Code using OpenSSL shouldn't be different
    under the AVR32 so any example code you find around will be applicable.
    ]

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2020-01-15 13:52:41
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2020-01-15 o 09:38, Maciej Sobczak pisze:

    > Kod wygląda na fajny, czytelny i ogólnie przyjazny.
    > Ale widzę, że są tylko symetryczne algorytmy. Zgadza się?
    >
    > A jak generować klucze? Jakimś zewnętrznym narzędziem?

    To bardziej skomplikowana sprawa. Może użyć bibliotek (do tej pory nie
    używałem ich) SSL jak libeay32.dll czy ssleay32.dll pod Windows?
    Bo tu trzeba by mieć i generator pseudolosowy i to mocny
    kryptograficznie i zgodność ze standardami.