  • 11. Data: 2010-02-06 18:53:14
    Temat: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 06-02-2010 18:41, nb pisze:

    > Nie wiem czy przeżytek, nie wiem jaka przyszłość, ale lustro
    > w aparatach to jedno z najdurniejszych rozwiązań technicznych
    > jakie znam. Równie durny jest tylko silnik spalinowy 2/4-suwowy.
    > To że do tej pory nic mądrzejszego (od strony powiązań
    > technologiczno-ekonomicznych) nie wymyślono to inna para kaloszy.

    Jeżeli coś jest głupie i działa dobrze, to znaczy że nie jest głupie.

  • 12. Data: 2010-02-06 19:38:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 06 Feb 2010 19:53:14 +0100, Andrzej Libiszewski wrote:

    >Jeżeli coś jest głupie i działa dobrze, to znaczy że nie jest głupie.

    Co nie znaczy ze swiat nie poszedl naprzod i nadal jest sens
    stosowania.

    Wyginely suwaki logarytmiczne, maszyny do pisania, gramofony, na
    wymarciu magnetofony ..

    J.

  • 13. Data: 2010-02-06 19:45:55
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 06-02-2010 20:38, J.F. pisze:

    > Wyginely suwaki logarytmiczne, maszyny do pisania, gramofony, na
    > wymarciu magnetofony ..

    Jak na razie lustro nie dorobiło się sensownej konkurencji. Przynajmniej
    do dziś dnia.

  • 14. Data: 2010-02-06 21:00:21
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:hkkh2e$60k$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Jak na razie lustro nie dorobiło się sensownej konkurencji. Przynajmniej
    > do dziś dnia.

    Do czasu, gdy panele LCD stanieją jeszcze bardziej. Nie chciałbyś
    sprezentować lubej lustra, które pozwala symulować jej wygląd w nowej
    fryzurze przed udaniem się do salonu fryzjerskiego? Każdy narcyz pokochał by
    takie lustro w którym jego odbicie prezentowałoby wspaniałą muskulaturę ;-)

  • 15. Data: 2010-02-06 21:28:40
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 22:00:21 +0100, Rabbit McCroolick napisał(a):

> [...]
    > sprezentować lubej lustra, które pozwala symulować jej wygląd w nowej
    > fryzurze przed udaniem się do salonu fryzjerskiego?

    Zdecydowanie NIE :)

    > Każdy narcyz pokochał by
    > takie lustro w którym jego odbicie prezentowałoby wspaniałą muskulaturę ;-)

    Ach ten zalew zdjęć na N-K :)

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 16. Data: 2010-02-06 22:19:33
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    nb pisze:

> [...]
    > To że do tej pory nic mądrzejszego (od strony powiązań
    > technologiczno-ekonomicznych) nie wymyślono to inna para kaloszy.

    Wizjery elektroniczne jak na razie mają za dużo wad. Zaczynając od
    rozdzielczości, przez opóźnienia, skończywszy na poborze prądu. W
    czasach analogów to było najrozsądniejsze rozwiązanie, brak paralaksy,
    wygoda użytkowania. Więc zostało dopracowane. Do tej pory nikt nie
    przedstawił sensownej alternatywy. Wizjer elektroniczny jest
    średnioużywalny. Kadrowanie na LCD z tyłu, złe trzymanie aparatu, co
    zwiększa szansę na poruszenia zdjęcia, przy ciężkim aparacie upierdliwe,
    w dodatku patrzymy na 100 innych rzeczy naraz. Sensowne jest patrzenie
    przez wizjer, bo pozwala się skupić na zdjęciu i kompozycji.
    Lustro półprzepuszczalne nie jest żadnym rozwiązaniem, bo zabiera część
    światła. Celowniki lunetkowe i tym podobne już w czasach analogowych
    okazały się rozwiązaniem z wieloma wadami. W niektórych zastosowaniach
    takie celowniki są zupełnie bezużyteczne. Najbardziej obawiam się
    sytuacji, że lustro zostanie zastąpione gorszym, ale tańszym
    rozwiązaniem. Co niestety nie jest niemożliwe.

    wer

  • 17. Data: 2010-02-07 00:10:23
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > rozwiązaniem. Co niestety nie jest niemożliwe.

    W swiecie elektroniki powoli dostrzegam uwstecznianie, patrz przyklad nowego
    iPada
    http://i47.tinypic.com/6zrdrq.jpg
    O ile pamietam 6 lat temu sprawilem sobie pierwszego palmtopa, ale wtedy
    moglem z tego urzadzenia wycisnac wiecej niz przecietny uzytkownik
    wspolczesnej wypasionej komorki z dotykowym ekranem i innymi bajerami.
    Strach pomyslec co bedzie dalej. Kiedys jeszcze producent myslal by jego
    produkt byl trwaly, przetrwal lata, dzisiaj ma pasc po skonczeniu
    gwarancji, tworzy sie tandete, wszystko nastawione na zysk. Jeszcze niech
    tylko ocenzuruja internet i koniec swiata, milo wspominam lata 90te, wtedy
    bylo jakos inaczej.

  • 18. Data: 2010-02-07 09:22:31
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Norbert pisze:
    > *Kiedys* jeszcze producent myslal by jego
    > produkt byl trwaly, przetrwal lata, dzisiaj ma pasc po skonczeniu
    > gwarancji, tworzy sie tandete, wszystko nastawione na zysk. [...] milo wspominam
    lata 90te, wtedy
    > bylo jakos inaczej.

    W latach 90. mówiono dokładnie to samo, tylko *kiedyś* było wcześniej.
    Ale w latach 30. też tak mawiano, więc się nie przejmuj.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 19. Data: 2010-02-07 11:09:01
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > W latach 90. mówiono dokładnie to samo, tylko *kiedyś* było wcześniej. Ale
    > w latach 30. też tak mawiano, więc się nie przejmuj.

    Moze juz sie stazeje, ale wydawalo mi sie ze jestem mlody. Jak patrze na
    wspolczesna mlodziesz to czuje jakis niesmak, czy 10 lat temu tez tak o mnie
    myslano?!

  • 20. Data: 2010-02-07 11:12:45
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Norbert" <...@h...spam> napisał w wiadomości

    > Moze juz sie stazeje, ale wydawalo mi sie ze jestem mlody. Jak patrze na
    > wspolczesna mlodziesz to czuje jakis niesmak, czy 10 lat temu tez tak o
    > mnie myslano?!

    Nie wiem, czy akurat o Tobie ;), ale generalnie o młodzieży - z pewnością
    tak. Zasadniczo jednak to "jak" myślano zależy od tego _kto_ myślał. ;)

    --
    Lol