  • 1. Data: 2010-04-17 10:51:37
    Temat: MS 7207 a Sempron
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Witam

    Na płycie MSI MS 7207 mam procesor Sempron 2600+. nawet podczas całkowitej
    bezczynności uzytkownika wiatrak "wyje" na pełnych obrotach. Everest
    pokazuje temperaturę procesora 60 st, a użycie skacze od zera do 100%. Co
    podejrzewać?

    - wadliwy procesor?
    - wadliwa płyta, czujnik?

    Jak to diagnozować, ewentualnie coś ustawić w BIOS-ie?

    Czasem jak "mu" odbije to wiatrak zwalnia mimo niezmienionych wskazań
    temperatury.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-17 11:02:28
    Temat: Re: MS 7207 a Sempron
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-04-17 12:51, Remek napisał/a:
    > a użycie skacze od zera do 100%.

    Sprawdź co ci powoduje chwilowe obciążenie procesora. Przeskanuj na
    początek programem Malwarebytes Anti-Malware i posprzątaj za pomocą
    CCleaner.

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2010-04-17 11:17:39
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Czarek" napisał:

    > Sprawdź co ci powoduje chwilowe obciążenie procesora.

    Zapomniałem napisać, że to Windows98 SE, w którym mechanizm podglądu
    uruchomionych procesów jest ułomny. Zanim na próbę postawię XP może znajdzie
    się inne rozwiązanie? Jakis "mądry" programik, który to pokaże. System jest
    nowy i bez dostępu do internetu, więc zanim skorzystam z Twoich rad i
    pościągam programy anty, chciałbym zobaczyć ewentualnie co zużywa procesor?
    A czy ta płyta obsługuje prawidłowo Semprona?

    Remek

  • 4. Data: 2010-04-17 20:17:59
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.04.17 12:51, Remek pisze:
    > Na płycie MSI MS 7207 mam procesor Sempron 2600+. nawet podczas

    To istniał Sempron 2600+ na socket 939 ?

    > całkowitej bezczynności uzytkownika wiatrak "wyje" na pełnych obrotach.

    A wiatrak ma regulację obrotów ?

    > Everest pokazuje temperaturę procesora 60 st, a użycie skacze od zera do

    No to się nie przegrzewa.

    > Czasem jak "mu" odbije to wiatrak zwalnia mimo niezmienionych wskazań
    > temperatury.

    Zwalnia na ucho czy też zmniejsza się ilość obrotów (i ile wynosi ?)

    --
    Mar

  • 5. Data: 2010-04-19 08:42:01
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "MAR" napisał:

    > To istniał Sempron 2600+ na socket 939 ?

    http://www.allegro.pl/item992974137_amd_sempron_2600
    _socket_754.html
    http://www.allegro.pl/listing/search.php?category=42
    27&sg=0&string=Sempron+2600%2B

    Z tą nazwą płyty jest jakaś niejasność. Nie wiem czy są różne konstrukcje o
    tej samej nazwie, bałagan w informacjach, czy informacje są niepełne, bo też
    spotykam opisy że to Socket 939, AMD 64 itd.

    > A wiatrak ma regulację obrotów ?

    Tego właśnie chciałbym się dowiedzieć,

    > No to się nie przegrzewa.

    Przecież nie o to chodzi.

    > Zwalnia na ucho czy też zmniejsza się ilość obrotów (i ile wynosi ?)

    Słyszę, że zwalnia i Everest pokazuje.

    Pełne obroty - 4116
    Wolniejsze - 3196

    Remek