  • 91. Data: 2023-01-28 10:43:30
    Temat: Re: 'Ma przekonac Warszawiaków ze chca'
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 25.01.2023 o 19:55, heby pisze:

    > Ten akumualtor nie ma nic wspólnego z akumualtorem liion w metalowej
    > obudowie, stosowanym w motoryzacji. Ogólnie, firmowe ogniwa 18650 mają
    > zawór upuszczający ciśnienie. ...

    Raczej nieupuszczający i wykorzystujący powstałe ciśnienie do
    nieodwracalnego odłączenia ogniwa od zacisku. Możesz sobie to przebić,
    gazy ujdą, ogniwo z powrotem przyłączy się do zacisku i jak nie zdążyło
    uszkodzić się to znowu będzie działało, ale zabezpieczenie już drugi raz
    nie zadziała.

  • 92. Data: 2023-01-28 11:25:14
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 25.01.2023 o 23:45, PlaMa pisze:

    > Och nie! EURO 2 nie wjadą do centrum... ojojoj...
    >
    > Inna sprawa, że wyłączyli most poniatowskiego z akcji... to akurat
    > dziwne... chyba, że będzie dyspensa na Jerozolimskie? Z drugiej strony,
    > patrząc co planują zrobić z ruchem tam, to może i chcą poniatowszczaka
    > zredukować do mniejszego, bardziej lokalnego ruchu?

    > Ktoś ci to obiecywał? Co za podejście.

    No jak konie były to parkingów dla samochodu nie było potrzeba, ale
    dzisiaj ...

    > Żądam zaparkowania pod sądem,

    Chłopcze, to jest większy problem niż samego parkowania. Parkowanie
    często jest, ale konieczność pofatygowania się sądu na drugim końcu
    Polski by wyegzekwować np swoje prawo jako kierowcy samochodu, kładzie
    to wszystko na łopatki nawet gdy sąd dołoży starań by sprawę wnikliwie
    zbadać czego z reguły nie robi tylko zarzuty przyklepuje z lub bez
    otwartości rozpraw.

    > Żabką i restauracją! Najlepiej w wejściu!

    No i jak niby, brakuje parkingów czy może jednak są we wspólnym
    interesie właścicieli sklepów i klientów? W Mac'u nie masz możliwości
    kupienia kanapek bez wysiadania z samochodu?

    Bo jest tak, że my korzystania z indywidualnych środków transportu
    takich jak samochody chcemy niezależnie od bajania różnych obłąkańców.
    Jak ktoś chce pospacerować w tym mieście to sobie idzie do parku albo
    wyjeżdża za miasto a nie zawraca wszystkim gitarę swoimi absurdalnymi
    pomysłami na miasta bez samochodów.

    Co ma jakiś sens to jakaś optymalizacja transportu indywidualnego w
    mieście. By samochody nie emitowały spalin, by nie zużywały za dużo
    energii i przestrzeni. Ale to przecież też nie może polegać na tym, że
    się ludziom odbiera to, co dzisiaj mają i mogą. Nie wracamy do koni
    tylko robimy coś na miarę czasów, w których żyjemy.

    > Zakazy parkowania LPG można legalnie mieć w dupie.

    Regulamin też? Nieważne co chce zarządca i właściciel tylko użytkownicy?

  • 93. Data: 2023-01-28 11:27:09
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 26.01.2023 o 07:20, Shrek pisze:
    > W dniu 25.01.2023 o 23:45, PlaMa pisze:

    > "Warszawiacy w dużej mierze popierają powstanie Strefy Czystego
    > Transportu w mieście. Aż 24 proc. mieszkańców uważa, że najlepiej, gdyby
    > podobnie jak w Krakowie, objęła ona obszar całego miasta, zaś 34 proc.
    > wybiera opcję minimalistyczną - ze strefą tylko w ścisłym centrum
    > Warszawy. Zdaniem 42 proc. optymalny byłby jeden z pośrednich wariantów
    > strefy, obejmującej Śródmieście oraz część lub całość otaczających je
    > dzielnic - obszar gęstej zabudowy miejskiej."
    >
    > BTW - co z motocyklami?

    Ja się pytam co z piechtochodami?! Czy będę mógł jak dotąd poruszać się
    nim po mieście czy zostanie mi tylko chodzenie po domu :-)

  • 94. Data: 2023-01-28 11:44:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/01/2023 01:28, io wrote:
    > Przecież we współczesnym samochodzie dzięki bezkluczykowi

    To trochę jak określanie zamożności społeczeństwa ankietą wśród prezesów
    spółek.

    > Znasz choć jedną taką?

    Tak, moja iMAX B6 z firmware ChealiCharger (nie pamiętam już, czy to
    jakiś fork), kompensuje rezystancję.

    Ale może bardziej ogólnie, od najgorszego bez ficzera do ficzera:

    Padlina z prostą algorytmiką:
    https://www.ti.com/lit/ds/symlink/bq24450.pdf

    Z automatyką:
    https://www.analog.com/media/en/technical-documentat
    ion/data-sheets/lt8491.pdf

    Prawie wypasiony:
    https://www.tme.eu/Document/9625ca59f516c452ad444920
    0e4e9819/LTC4020IUHFPBF.pdf

    Z kompensacją rezystancji:
    http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/2181
    8b.pdf

    Poza tym powinno być jeszcze jakies naście scalaków o różnych
    umiejętnościach od braku ficzera po pełną kompensację.

    Wybacz, tego jest za dużo, abym szukał. Trzeba było pytac kilka lat
    temu, jak miałem to na tapecie.

    A tu masz lekki rys teoretyczny z którego można wywnioskować dlaczego to
    upierdliwe i potrafimy to dopiero od niedawna robić w miarę automatycznie:
    https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1755-1315
    /440/2/022014/pdf

    PS. Mówić "rezystancja wewnętrzna" nie należy zapomiać, że to również
    rezystancja kabli zasilających aku, z puntu widzenia ładowarki, aby była
    jasność o czym rozmawiamy.

  • 95. Data: 2023-01-28 11:52:15
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 27.01.2023 o 10:55, Shrek pisze:

    > Akurat z sądami to trochę jest na rzeczy - skoro państwo wymaga od
    > ciebie obecności w sądzie to wypadałoby jednak zapewnić możliwość
    > legalnego zaparkowania.

    Raczej transportu do tego sądu.

    > Ok w mieście możesz sobie wygodnie KM dojechać.

    1. Co jest w tym wygodnego?
    2. Bezdomny bez grosza dojedzie?

    > Ale mamy w warszawie sąd na zadupiu na kocjana 3, gdzie mimo że zadupie
    > i miejsce zasadniczo jest, to zrobiono parking na jakieś 40 samochodów
    > (sąd dla dwóch dzielnic) a najbliższe miejsce gdzie można legalnie
    > zaparkować (a w zasadzie to nie można bo zajęte) jest pół kilosa dalej.
    > Co ciekawe strażnicy tam nie zaglądają bo jest za duża szansa na
    > trafienie kogoś z palestry albo aktywnego wojskowego chyba, więc lepiej
    > nie zadzierać;)

    A to widzisz, sprawy są w sądach w całej Polsce a nawet Europie a nie
    tylko w miejscu zamieszkania.

  • 96. Data: 2023-01-28 11:54:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.01.2023 o 11:52, io pisze:

    > Raczej transportu do tego sądu.

    Części zpewniają;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 97. Data: 2023-01-28 13:09:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.01.2023 o 12:26, ąćęłńóśźż pisze:
    > Chcesz Warszawiaku, prawda??
    > www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/strefa-czys
    tego-transportu-w-warszawie-bedzie-juz-za-rok/rp0eny
    3
    Z brukseli:

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/mie
    szkancom-bardzo-nie-spodobal-sie-pomysl-wladz-bitwa-
    na-ulicach-wideo/e4lzvtc

    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 98. Data: 2023-01-29 09:40:51
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Lub rowerem.
    Dojechałem.
    Przypiąłem rower do drzwi sądu (na Marszałkowskiej).
    Zajebali.
    Niestety rower.

    -----

  • 99. Data: 2023-01-29 09:42:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Niestety odpłatnie ;-)

    -----

  • 100. Data: 2023-01-29 11:59:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    > Bo producent doskonale sobie zdawał sprawę z tego jakie ładowarki do
    > akku stosowano w dawnych czasach. Jak to cudownie, że one minęły.

    Mylisz się - nadal są dostępne w handlu tanie prostowniki z klasycznym
    transformatorem, mostkiem i amperomierzem. Zostaw podłączony do
    akumulatora przez 2 tygodnie, wyrzucisz akumulator. Oczywiście nie
    grozi to wybuchem - za mała wydajność prądowa, ale akumulator wysuszy.

    Przetestowane osobiście. Miałem podłączony do UPSa akumulator 72 Ah.
    Działało to idealnie - zestaw działał przez 3 godziny nawet. Ale
    strasznie wolno się ładował. Podłączyłem prostownik i o nim
    zapomniałem...

    --
    Best regards,
    RoMan