  • 1. Data: 2012-09-15 14:21:12
    Temat: Maly, lekki, szeroki okolo 18mm do 550D?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Bry :)

    Szukam szkla do filmowania i pstrykania z powietrza.

    W tej chwili mam 550D z kitem i bylby ok, ale zalezy
    mi na mozliwosci pracy na krotszych czasach, wiec wiekszym
    otworze (powiedzmy f4.0) i uzyskaniu ostrych zdjec / filmow.

    Niestety kit rysuje jako-tako przy f7 a i tak jest to dosc
    slaba jakosc...

    Ogniskowa okolo 18mm, tak zeby po cropie wyszlo okolo 28mm.

    Sprawa wazna - waga. Obiektyw nie moze byc ciezszy niz kit,
    najlepiej gdyby byl lzejszy.

    Z tego powodu odpada Samyang 15mm - waga 535g nie przejdzie.

    AF nie potrzebny - obiektyw i tak ustawie na hiperfokalna
    i okleje tasma ;)

    Byloby dobrze gdyby nie znieksztalcal bo bede rowniez skladal
    z niego panoramy...

    Przychodzi Wam jakies szklo do glowy?

    Jakub

  • 2. Data: 2012-09-15 15:04:46
    Temat: Re: Maly, lekki, szeroki okolo 18mm do 550D?
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-09-15 14:21, Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    > i okleje tasma ;)
    >
    > Byloby dobrze gdyby nie znieksztalcal bo bede rowniez skladal

    W tej kategorii wagowej to raczej trudno będzie. Może Sigma 2.8/19,
    ale trudno powiedzieć czy okaże się wyraźnie lepsza od kita z IS.

  • 3. Data: 2012-09-15 19:09:21
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Jakub Jewuła wrote in <news:505472ba$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    > AF nie potrzebny - obiektyw i tak ustawie na hiperfokalna

    Zenitar 16mm/2.8 niestety rybim okiem jest. Moze Olympus Zuiko 18mm/3.5?
    Redukcje Olympus OM - Canon EOS ostrza na nieskonczonosc.
    www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/classics/oly
    mpusom1n2/shared/zuiko/htmls/18mm.htm
    www.biofos.com/cornucop/omz_e1.html

    Carl Zeiss Flektogon 20mm/2.8 zbyt waski?
    http://foto.recenzja.pl/Subjects-index-req-viewpage-
    pageid-34.html
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 4. Data: 2012-09-15 19:42:30
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał w
    wiadomości news:k32co1$507$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    mpusom1n2/shared/zuiko
    > /htmls/18mm.htm www.biofos.com/cornucop/omz_e1.html
    >
    > Carl Zeiss Flektogon 20mm/2.8 zbyt waski?

    Nie uwierze w dobrej jakosci zdjecie z Flektoogona i dSLR ;)

    Olympus, moze. ale gdzie toto kupic???

  • 5. Data: 2012-09-15 20:53:31
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Sep 2012 19:42:30 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Nie uwierze w dobrej jakosci zdjecie z Flektoogona i dSLR ;)

    E, a dlaczego?

    > Olympus, moze. ale gdzie toto kupic???

    Jak nie Allegro, to dac ogloszenie na forach Korex i Aparaty Tradycyjne.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2012-09-15 22:29:23
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Jakub Jewuła wrote in <news:5054be08$0$1305$65785112@news.neostrada.pl>
    > Nie uwierze w dobrej jakosci zdjecie z Flektoogona i dSLR ;)

    Flektogon 2.4/35:
    http://lechfoto.pl/10d_flekt/index.html
    Ogona 20mm w polaczeniu z cyfra nie widzialem.

    Co Cie w tej konstrukcji martwi? Telecentrycznosc?
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 7. Data: 2012-09-16 09:55:38
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Flektogon 2.4/35:
    > http://lechfoto.pl/10d_flekt/index.html

    Przeostrzone jak jaksna cholera, no i to 10D ;)

    > Ogona 20mm w polaczeniu z cyfra nie widzialem.
    >
    > Co Cie w tej konstrukcji martwi? Telecentrycznosc?

    Waga :)

    Wiekszosc szerokich analogow bardzo slabo dzialala z dSLR.
    W zasadzie chyba nie widzialem niczego okolo 20mm co by dawalo
    dobry obraz.

  • 8. Data: 2012-09-19 07:34:37
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Jakub Jewuła wrote in <news:505585fb$0$1311$65785112@news.neostrada.pl>
    > Wiekszosc szerokich analogow bardzo slabo dzialala z dSLR.
    > W zasadzie chyba nie widzialem niczego okolo 20mm co by dawalo
    > dobry obraz.

    Swoja droga znalazlem takie zestawienie:
    Najpopularniejsze obiektywy M42
    http://foto.pszoniak.net/porady_foto/porady/m42.pdf

    Galeria zdjec z roznych manualnych szkiel:
    http://galactinus.net/vilva/retro
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info