  • 1. Data: 2016-07-31 15:33:41
    Temat: Mały modem gsm-wifi
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć,

    nie tak dawno temu (~2 lata) widywalem na allegro zatrzęsienie modemów
    GSM<->Wifi "bez baterii i klapki" z wyświetlaczem. Modelu nie
    zapamiętalem. Ktoś pamięta? Swoją drogą zbierali to z wysypiska że bez
    klapek?

    Po drugie: jak najtaniej kupić taką zabawke, bo zakładam że 2 lata to
    wystarczająco aby pojawiły się inne modele? Przeglądam internety ale
    zapytam najpierw co polecić możecie.

    Założenia:
    a) wkładam aero2, play, orange i działa z każdą.
    b) ma gniazdo anteny gsm
    c) obsługuje możliwe wysokie transfery (lte?)
    d) ma własna baterię
    e) ma wifi
    f) ma jakąs diagnostykę poza "nie działa i miga diodą". Wyswietlacz
    wydaje sie być ok.
    g) "kieszonkowy" czyli wielkości karty kredytowej lub nieco wiekszy.
    h) działa nie tylko z baterią ale tez na zasilaniu przez usb.
    i) może być uzywany, więc nie musi być już dostepny w sklepie z półki

    Moge oczywiście kupić np taki:

    http://allegro.pl/modem-router-wifi-zte-mf91d-4g-lte
    -aero2-fv23-i6212240802.html

    Ale z opisu wyniakją bzdury ("trzeba podlaczyć do komputera"). Dlatego
    pytam bo mogę wdepnąc w jakiś kfiatek.

  • 2. Data: 2016-07-31 16:16:16
    Temat: Re: Mały modem gsm-wifi
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > a) wkładam aero2, play, orange i działa z każdą.
    > b) ma gniazdo anteny gsm
    nie przyda sie. prędzej na wycieczce wystawisz go za okno na kiju do
    miotły, niz będziesz miał antenę poprawiającą skutecznie zasięg.
    > c) obsługuje możliwe wysokie transfery (lte?)
    i tu jest pies pogrzebany. ja w chwili super jakości ekstra szczęścia,
    widząc nadajnik lte osiągnąłęm prawie 50 mega z 150sięciu możliwych.
    mając 3 kreski zasięgu na 5 kresek, wyciągam 8 do 20 mega. jak Ci
    wystarczy urządenie bez lte - kupisz znacznie taniej. jak musisz mieć
    lte, dużo drożej, jednak nie licz na widoczną poprawę transferu. Na
    starym huaweiu bez lte też wyciągałem 20 mega przy dobrym zasięgu

    ToMasz

  • 3. Data: 2016-07-31 16:25:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-31 16:16, ToMasz wrote:
    > nie przyda sie. prędzej na wycieczce wystawisz go za okno na kiju do
    > miotły, niz będziesz miał antenę poprawiającą skutecznie zasięg.

    Mam zwykły modem usb. Po wpięciu anteny (za 30zł) poprawia *wyraźnie*
    zasięg. O ile wczesniej przerywa to za antenie zewnątrznej nie i
    transfery sa znacznie wyzsze. Antena ma około 70cm i to po prostu
    kawalek druta z podstawką. Sprawdzone tak wiele razy w praktyce że mam
    100% pewności że ta antena działa.

> [...]
    > mając 3 kreski zasięgu na 5 kresek, wyciągam 8 do 20 mega. jak Ci
    > wystarczy urządenie bez lte - kupisz znacznie taniej.

    Więc co kupić (jeśli coś możesz polecić) jesli LTE uważasz za mało sensowne?

    PS. Nie napisałem o celu: wrzucić do schowka w samochodzie aby dzieci
    miały dostep w długiej podróży. Wziąć na plażę, na wycieczkę, niech się
    majda przy plecaku bo wifi łatwiejsze niż konfiguracja gsm. Etc.
    Sporadycznie podpiąc antenę.

    Do zastosowań stacjonarnych mam modem na usb.

  • 4. Data: 2016-07-31 17:36:30
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 31 Jul 2016 15:33:41 +0200
    doszła do mnie wiadomość <nnkunm$gl2$1@node1.news.atman.pl>
    od Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> :

> [...]
    e-aero2-fv23-i6212240802.html

    >Ale z opisu wyniakją bzdury ("trzeba podlaczyć do komputera"). Dlatego

    Przez USB się go ładuje, po wpięciu do usb jest też widoczny jako
    karta sieciowa, wytrzymuje 5-6 godzin bez ładowania(mało, konieczny
    power bank).
    Cena dobra, ale bez klapki, bateria pewnie zryta(jak będziesz kupował,
    to uwaga na podrabiane baterie puchnące po kilku cyklach ładowania).

    Nowy, rozsądny router LTE MIFI to wydatek 500-800 zł.

    Ja mam ZTE-MF60(starszy model) i jego główną wadą jest czas pracy(na
    dobrej baterii max 5 godzin).
    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 5. Data: 2016-07-31 17:43:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Mam zwykły modem usb. Po wpięciu anteny (za 30zł) poprawia *wyraźnie*
    ja użyłem za dużego skrótu myślowego. jeśli do ręki dostaniesz modem
    wifi, ale taki przenośny, to łatwiej go na wczasach, przykleić taśmą do
    okna, po korzystnej stronie budynku, niż dołączyć antenkę i postawić ją
    na parapecie. sam kabelek i wytczki zjadają zysk. przy usb - jest
    gorzej. albo przedłużacz usb, albo antena. ale z moich bojów z początków
    aero2 wynika, że żadna antenka w pokoju nie dała dobrego rezultatu.
    yagi, 120cm na strychu - taaaaak.
    TAnsza wersja - mf60 droższa z lte e5776. ten drugi "daje" mi internet
    lte z RBM5 od roku nieprzerwanie. na zewnątrz budynku!

    ToMasz

  • 6. Data: 2016-07-31 17:50:54
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Przez USB się go ładuje, po wpięciu do usb jest też widoczny jako
    > karta sieciowa,
    więc może być problem z podłączeniem go do zwykłego routera. ale mówi
    się trudno. ta "widoczność" jako karta sieciowa, podobno jest potrzebna
    do wyższych transferów.

    > Nowy, rozsądny router LTE MIFI to wydatek 500-800 zł.
    bez przesaaaaady
    > Ja mam ZTE-MF60(starszy model) i jego główną wadą jest czas pracy(na
    > dobrej baterii max 5 godzin).
    i słaby zasięg wifi. ale te typy tak mają i potwierdzam że to dobre i
    bezawaryjne urządzenie.
    ToMasz

  • 7. Data: 2016-07-31 18:36:08
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 31 Jul 2016 17:50:54 +0200
    doszła do mnie wiadomość <nnl6ou$o9e$1@dont-email.me>
    od ToMasz <t...@p...fm.com.pl> :

    >więc może być problem z podłączeniem go do zwykłego routera. ale mówi
    >się trudno. ta "widoczność" jako karta sieciowa, podobno jest potrzebna
    >do wyższych transferów.

    >bez przesaaaaady

    Taki Netgear AirCard 790 LTE to minimum 800, a Huawei E5770s-320 z
    ethernetem i czasem pracy do 20 godzin jakieś 700.

    >i słaby zasięg wifi. ale te typy tak mają i potwierdzam że to dobre i
    >bezawaryjne urządzenie.
    >ToMasz

    Używam do dzisiaj, poza przypałem z podrabianą baterią nie miałem
    kłopotów, potrafi się nieco zagrzać w czasie pracy, ale się nie pali.
    Wystawiałem go do ogrodu zamkniętego w wodoszczelnym pudełku razem z
    power bankiem wytrzymywał ponad 20 godzin.
    Generalnie nawet 10 godzin to mało, power bank jednak zalecany.

  • 8. Data: 2016-07-31 19:06:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 31 Jul 2016 15:33:41 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > h) działa nie tylko z baterią ale tez na zasilaniu przez usb.
    > i) może być uzywany, więc nie musi być już dostepny w sklepie z

    Większość założeń (nie wiem tylko jak areo2) spełnia używany przeze
    mnie Huawei E5373. Sprzęt sprzed dwóch lat, powinien być tani w
    uzywkach. Działa LTE pod warunkim, że się ma kartę SIM nie starszą
    niż dwa lata (LTE działa tylko na nowych kartach, nie wiedząc czemu).

    --
    Marek

  • 9. Data: 2016-07-31 19:43:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-31 19:06, Marek wrote:
    > Większość założeń (nie wiem tylko jak areo2) spełnia używany przeze mnie
    > Huawei E5373.

    To typowy modem z gatunku "coś się popsuje i migam diodą" i potrzeba
    wróżka. Wyświetlacz oled to jakieś $0.5 wiec zainwestowali w kolorowe
    pudełko za $1.5 :D.

    > Sprzęt sprzed dwóch lat, powinien być tani w uzywkach.

    150zł. OK, zastanowie się.

    Oczywiście w tej roli moze być też pewno jakikolwiek android jako
    accesspoint ale to zostawiam jako woarkaround.

  • 10. Data: 2016-07-31 22:01:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 31 Jul 2016 19:43:40 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    potrzeba
    > wróżka. Wyświetlacz oled to jakieś $0.5 wiec zainwestowali w

    Wnosisz to z autopsji? Przez dwa lata używania nigdy nie miałem z nim
    problemu. Włącza się go i działa. Ma nawet wymienną baterię jak w
    starej Nokii. W interfejsie webowym jest dostęp do sms-ów, można
    odbierać/wysyłać, sprawdzać stan konta itp. Na wierzchu ma licznik
    przesłanych danych.
    Działa sprawnie w warunkach słabego zasiegu na wbudowanej antenie,
    używam go na wyjazdach i jak dotąd nie miałem potrzeby dokladania mu
    anteny zew.
    Jedyne do czego można się przyczepić, to wyłączony nie włączy się sam
    po podłączeniu zasilania USB, trzeba wcisnąć przycisk "on".

    --
    Marek