  • 1. Data: 2014-08-11 00:58:53
    Temat: Mały problemik.
    Od: slawus723 <kto42@_NOSPAM_o2.pl>

    Witam.
    Zdałem prawo jazdy niedawno i czekam teraz za odbiorem (zostało mi kilka
    dni). Zdarzył mi się mały wypadek. Jechałem skuterem (na który nie mam
    prawka) i było po deszczu, zjeżdżałem akurat z górki nie mogłem wyhamować
    no i gleba. A że jechałem z pasażerem (kolegą) to on trochę bardziej
    ucierpiał niż ja. Zadzwoniliśmy po pogotowie , które przyjechało z
    policją. Dostałem mandat. I teraz mam pytanie... Czy odbiorą mi prawo
    jazdy ? czekają mnie jakieś większe konsekwencje ?
    Dzięki za odpowiedź.

  • 2. Data: 2014-08-11 11:36:25
    Temat: Re: Mały problemik.
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    slawus723 <kto42@_nospam_o2.pl> wrote:

> [...]
    > dni). Zdarzył mi się mały wypadek. Jechałem skuterem (na który nie mam
    > prawka) i było po deszczu, zjeżdżałem akurat z górki nie mogłem wyhamować

    Ale skuter 50-ka, czy jakiś większy? Nie masz prawka, bo nie potrzebujesz
    go na ten skuter, czy jak to jest?

    > Dostałem mandat.

    Jaki i za co - za spowodowanie zagrożenia w ruchu, czy za brak prawa
    jazdy też?

    > I teraz mam pytanie... Czy odbiorą mi prawo jazdy ? czekają mnie jakieś
    > większe konsekwencje ? Dzięki za odpowiedź.

    Jeżeli nie musiałeś mieć prawka na ten skuter i po prostu dostałeś mandat
    za spowodowanie zagrożenia, to nie odbiorą. Jeżeli jechałeś bez prawka,
    a powinieneś mieć, to nie wiem, różne historie były z tym związane...

    http://motogof.tumblr.com/

  • 3. Data: 2014-08-11 16:24:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-11 11:36, Gof wrote:

    > Jeżeli nie musiałeś mieć prawka na ten skuter i po prostu dostałeś mandat
    > za spowodowanie zagrożenia, to nie odbiorą. Jeżeli jechałeś bez prawka,
    > a powinieneś mieć, to nie wiem, różne historie były z tym związane...

    Skoro zdał, to uprawnienia miał, nie miał dokumentu potwierdzającego
    posiadanie uprawnień. IMHO 50 PLN i z głowy - oczywiście w temacie
    niemania PJ, bo co poza tym, to nie wiemy.

    Shrek.

  • 4. Data: 2014-08-11 18:27:35
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Skoro zdał, to uprawnienia miał, nie miał dokumentu potwierdzającego
    > posiadanie uprawnień. IMHO 50 PLN i z głowy - oczywiście w temacie
    > niemania PJ, bo co poza tym, to nie wiemy.
    Tak to powinno wyglądać w normalnym państwie. U nas jest inaczej.
    Pamiętam przypadek człowieka, który zdał egzamin na "C" mając 18 lat, dzień
    przed wejściem zmiany dotyczącej wieku.
    Urząd się nie wyrobił z wydaniem PJ.
    Człowiek ten musiał niestety czekać do 21 roku życia na swoje, zdane PJ kat.
    "C"
    Wcale bym się nie zdziwił, gdyby nie mając zaświadczenia o zdanym egzaminie
    lub PJ, nie miał uprawnień do kierowania daną kategorią pojazdów...
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 5. Data: 2014-08-11 18:41:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-11 18:27, WOJO wrote:

> [...]
    > Urząd się nie wyrobił z wydaniem PJ.
    > Człowiek ten musiał niestety czekać do 21 roku życia na swoje, zdane PJ

    Coś mi tu nie pasuje - zdał przed zmianą przepisów, to uprawnienia
    otrzymał - potem musiał tylko otrzymać dokument. A jakby zmienił adres,
    to też by mu nowego prawka nie wydali, bo nielzia? Już prędzej uwierzę,
    że WORD/MORD go nie zdążył wpisać na listę "zdanych" bo stwierdzili
    "wpiszemy jutro" a jutro im się nie chciało wpisać w system, bo
    walidacji nie przechodziło i rżnęli głupa:( Odwoływał się?

    Shrek.

  • 6. Data: 2014-08-11 19:08:01
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Skoro zdał, to uprawnienia miał, nie miał dokumentu potwierdzającego
    > posiadanie uprawnień.

    Uprawnienia dostajesz z datą wydania dokumentu - jak masz szczęście, to
    dokument został już wydany (i czeka na ciebie w wydziale komunikacji),
    jak nie masz, to mimo zdanego egzaminu jesteś traktowany tak jakbyś nie
    miał uprawnień.

    Kretynizm? Zgadzam się.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 7. Data: 2014-08-11 19:08:35
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    WOJO <s...@a...unknown.hehe> wrote:

    > Wcale bym się nie zdziwił, gdyby nie mając zaświadczenia o zdanym egzaminie
    > lub PJ, nie miał uprawnień do kierowania daną kategorią pojazdów...

    Nawet mając zaświadczenie nie masz uprawnień...

    http://motogof.tumblr.com/

  • 8. Data: 2014-08-11 19:27:36
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Nawet mając zaświadczenie nie masz uprawnień...
    Mając zaświadczenie o zdanym egzaminie na kat. "C" w OSK przystępujesz do
    kursu na kat. "C+E", więc jesteś traktowany, jakbyś miał uprawnienia do
    kierowania kat "C".
    Widzę tu pewną niekonsekwencję w naszym prawie...
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 9. Data: 2014-08-11 19:30:18
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Odwoływał się?
    Nie śledziłem dalej tego przypadku.
    Jednak z tego co pamiętam, to była to luka w prawie i nikt nie chciał wziąć
    na siebie odpowiedzialności za wydanie zalaminowanego świstka.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 10. Data: 2014-08-11 20:22:22
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik slawus723 napisał:
> [...]
    > przyjechało z policją. Dostałem mandat. I teraz mam pytanie... Czy
    > odbiorą mi prawo jazdy ? czekają mnie jakieś większe konsekwencje ?

    Mandat powiadasz? Czyli ukarany za całokształt zostałeś, kara się
    uprawomocniła natychmiast. Nie da się ciebie ukarać powtórnie za ten sam
    czyn. Mandat kończy sprawę, gdyby policjant chciał dowalić więcej - nie
    wlepił by ci mandatu tylko skierował sprawę do sądu.

    --
    Darek