  • 1. Data: 2017-10-11 17:32:45
    Temat: Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalszy.
    Od: Michał Kowalski <m...@t...pl>

    Witam,

    ciąg dalszy historii Mazdy 6 rocznik 2007, 105 kW, diesel.

    Pierwotny problem to ubywanie płynu chłodniczego, ok. 1/3 L na 1000km.

    Diagnoza mechanika: brak oznak wycieku na zewnątrz. Po sprawdzeniu za
    pomocą przyrządu stwierdził obecność spalin w układzie chłodzenia.
    Diagnoza: uszkodzona uszczelka pod głowicą albo wręcz pęknięta głowica.
    Chłodniczka EGR mówi, że nie, bo ponoć nie jest ona chłodzona cieczą.

    Koszty naprawy: 2500 zł, do tego najwyższy czas wymienić rozrząd - 1000
    zł oryginalne części. Jeśli będzie to pęknięta głowica, to koszt
    używanej głowicy to 800 zł. Razem: 3500-4200 zł.

    To daje całkiem niezłą sumkę jak na samochód o wartości 15k.

    Zastanawiam się, czy warto robić, ponoć za 4k można kupić sprawny silnik
    w całości.

  • 2. Data: 2017-10-11 17:39:53
    Temat: Re: Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalszy.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Oct 2017 17:32:45 +0200, Michał Kowalski

    > do tego najwyższy czas wymienić rozrząd - 1000
    > zł oryginalne części

    Z napinaczem, rolkami, pompą wody i wymianą (bo zakładam to nie jest
    wymiana na 120tkm przy walniętej uszczelce)? Coś tanio, tak z 50% za tanio.
    :P No ale tak to jest z tymi "oryginalnymi częściami". :>

    Uszczelki pod wtryskami też wymień, i smoka w misce sprawdź. :P

    Zeskąd jesteś? Mazdy to niestety auta szczególnej troski i trzeba to
    serwisować u kogoś, kto się na tym zna -- a nie u pierwszego lepszego
    mietka.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2017-10-11 18:40:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A co jak w tym sprawnym silniku za pol roku poleci uszczelka pod glowica i okaze sie
    ze rozrzad trzeba by tez wymienic? Kto tanio kupuje ten drogo placi.

  • 4. Data: 2017-10-11 22:44:18
    Od: Michał Kowalski <m...@t...pl>

    On 2017-10-11 17:39, Myjk wrote:
> [...]
    > wymiana na 120tkm przy walniętej uszczelce)? Coś tanio, tak z 50% za tanio.
    > :P No ale tak to jest z tymi "oryginalnymi częściami". :>

    https://www.mazparts.pl/oferta-specjalna/rozrzad-z-p
    ompa-mazda-6-5-3-citd-dpf

    Sama wymiana rozrządu gratis, bo przecież i tak będą wszystko rozbierać
    podczas wymiany uszczelki pod głowicą.

    Szczecin.

  • 5. Data: 2017-10-11 22:44:58
    Od: Michał Kowalski <m...@t...pl>

    On 2017-10-11 18:40, Zenek Kapelinder wrote:
    > A co jak w tym sprawnym silniku za pol roku poleci uszczelka pod glowica i okaze
    sie ze rozrzad trzeba by tez wymienic? Kto tanio kupuje ten drogo placi.

    Nie za bardzo rozumiem, uszczelka pod głowicą właśnie już prawdopodobnie
    poleciała.

  • 6. Data: 2017-10-11 22:46:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    tlumacze i objasniam. Przepalila Ci sie uszczelka pod glowica. I rozwazasz zakup
    silnika w niewiadomym stanie bo w zblizonej cenie co naprawa. A jak stan tego silnika
    bedzie tragiczny to wydasz kase psu pod ogon. A jak zreperuja to bedziesz wiedzial ze
    zreperowane i przez dluzszy czas sie nie wysypie. Kumasz?

  • 7. Data: 2017-10-11 23:00:10
    Od: Michał Kowalski <m...@t...pl>

    On 2017-10-11 22:46, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    bedzie tragiczny to wydasz kase psu pod ogon. A jak zreperuja to bedziesz wiedzial ze
    zreperowane i przez dluzszy czas sie nie wysypie. Kumasz?

    Teraz tak, dziękuję.

  • 8. Data: 2017-10-12 11:36:01
    Od: Vlad The Ripper <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 17:32, Michał Kowalski pisze:
> [...]
    >
    > To daje całkiem niezłą sumkę jak na samochód o wartości 15k.
    >
    > Zastanawiam się, czy warto robić, ponoć za 4k można kupić sprawny silnik
    Jak Ci ubywa 1/3 l na 1000km to zaopatrz się w bańkę borygo, czy czegoś
    podobnego i jeździj dalej dolewając co jakiś czas zamiast 4 koła pakować
    w naprawę.
    Ja kiedyś tak 2,5 roku jeździłem z ubywającym nie wiadomo gdzie płynem
    chłodniczym. Nawet nie chciało mi się tego diagnozować. U mnie było
    pewnie coś innego, bo zimą prawie nie ubywało, za to latem w korku
    potrafiło litr na 20km wciągnąć.
    Ewentualnie można zrobić jak Janusz Cebula czyli sprzedać auto komuś,
    kto nie wie, że płynu chłodniczego ubywa.