  • 21. Data: 2009-01-02 15:37:31
    Temat: Re: Metz 48
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-02 15:50:02 +0100, "basti78" <b...@o...pl> said:

  • 22. Data: 2009-01-02 15:47:03
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    MOCNE ;)

    Sebastian

  • 23. Data: 2009-01-02 17:56:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, JA wrote:

    > zooma na 50 mm.
    > Ja pisałem o 35 mm.

    A, to przepraszam i dziękuję za korektę :)
    Bo siakoś tak "35 stopni" (kąta dla 50mm) mnie zmyliło.
    Ale przyznam, że cały czas za "standard" uważam LP dla 50 mm,
    do niedawna do tej wartości była większość widzianych przeze
    mnie odniesień.

    > Dla tego napisałem, że to dobra lampa. Tylko ciut słaba.
    > :)

    :)
    Polecić Metza 58? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2009-01-02 20:38:23
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Zzyxyryzzy wrote:

    > "masti" <g...@t...hell> wrote in message

    > ???!!! Przestawiłem tak jak było w linku Bronka Kozickiego powyżej żeby
    > zobaczyć co wyjdzie. No i wyszła kaszana :-(

    zobacz czy masz włączoną opcję "Odpowiedz na wiadomości używając
    formatu, w jakim zostały wysłane" - jeżeli tak to ją wyłącz. Jeżeli nie,
    to nie wiem :( Pewnie przesiadka na Thunderbirda ...

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 25. Data: 2009-01-02 20:59:18
    Od: Sylwester Zarębski <k...@s...irc.pl>

    Dnia Fri, 2 Jan 2009 11:43:15 +0100, Zzyxyryzzy napisał(a):

> [...]
    > zobaczyć co wyjdzie. No i wyszła kaszana :-(
    > windows 1250 to ja nigdy, przenigdy nie używałem. Nie rozumiem co się stało,

    Use Dialog Luke :). 40tude.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 26. Data: 2009-01-03 00:57:58
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Dnia 02.01.2009 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
    > Bo pewnie część ficzerów jest "systemozależnych".

    No właśnie z tego co szukałem w sieci to Metz ma robić wszystko to co
    systemowa.

  • 27. Data: 2009-01-03 00:59:01
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Dnia 02.01.2009 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
    > Że Metz 58 byłby lepszy nie zaprzeczam :)

    To mam kupić 48 czy 58?

  • 28. Data: 2009-01-03 01:10:26
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > To mam kupić 48 czy 58?

    ja bym zdecydowanie wolał poczekać i dołożyć do silniejszej........
    na pewno nigdy nie będziesz miał problemu zeby miec za duzo światła......
    gorzej w drugą stronę........... wieksza moc lampy to i wiekszy efektywny
    zasięg - możesz odkryć nowe zastosowania aparatu, tzn jego zasięg
    tym bardziej, że skoro masz już jakąś tam lampę w postaci wbudowanej, to po
    co kupować jakąś tam kolejną?

    a czemu nie dedykowana?

    w przypadku canona metz58 to jakies 1200-1250, a speedlite 580exII to
    1250-1400............ źródło alledrogo.... a na zywo tego canona mozna
    dostac i za 1200........ bo odchodzi prowizja alledrogo........
    kolega ma do nikona metza i zamierza wymienic bo jednak to nie to
    przynajmniej pewność ze ma się to co trzeba, tym bardziej ze jakieś tam
    światło ma się w lampie wbudowanej.......

    z mojego doświadczenia apetyt rośnie w miarę jedzenia - kupisz 48 i się
    popodniecasz jaka fajna, za chwilę jak trochę pofocisz tą 48 bedziesz uważał
    że cos jej zaczyna brakować, a jak zobaczysz u kogos 58 albo 580ex to
    stwierdzisz ze masz goofno i zaczniesz marzyć o mocniejszej....... i albo
    zostaniesz na irytowaniu się, albo wmawianiu sobie że jesteś amatorem i nie
    potrzebujesz ;) albo wywaleniu kolejnych, niemałych pieniędzy.......

    Sebastian

  • 29. Data: 2009-01-03 01:16:34
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > No właśnie z tego co szukałem w sieci to Metz ma robić wszystko to co
    > systemowa.

    może i tak, ale co do szkieł np to przekonuję sie do smutnej prawdy, ze
    canon to canon - oczywiscie nie ślepo, bo ma tez wiele kiepskich szkieł,
    ale.......... w miarę jak poszerzam szklarnię, okazuje się że nawet celność
    focusa, szybkość - to jednak to.

    oczywiscie kosztem ceny i to jest argument dość mocny dla każdego - takie
    szkła są droższe

    ale te lampy jak widzę, są bardzo porównywalne cenowo
    zamiast metz48 wolałbym speedlite 430 ex II............. i tu równiez
    argument ceny odpada, bo średnio jest to max 50pln roznicy

    Sebastian

  • 30. Data: 2009-01-03 04:16:19
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Dnia 03.01.2009 basti78 <b...@o...pl> napisał/a:
    > ja bym zdecydowanie wolał poczekać i dołożyć do silniejszej........

    Ja nie muszę czekać, tylko muszę wiedzieć, że jest sens, za różnicę w cenie
    można kupić sobie fajny obiektyw albo plecak.

    > na pewno nigdy nie będziesz miał problemu zeby miec za duzo światła......

    Czy silniejsza lampa będzie mogła pracować tak samo jak słabsza, jeśli
    zmniejszę jej moc? Nie będzie np. większego zużycia energii? Po prostu chodzi
    mi o to, czy tracę cokolwiek poza gotówką kupując 58.

    > a czemu nie dedykowana?

    Zacząłem od porównania FL-36R z Metz 48.