  • 1. Data: 2011-01-17 19:18:09
    Temat: Miernik cęgowy -> podłączenie do oscyloskopu
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    Witam, zastanawiam się czy dało by się z taniego miernika cęgowego AC/DC
    wyprowadzić sygnał do oscyloskopu, i jakie by wtedy uzyskał pasmo
    przenoszenia. Może ktoś coś wie bądź ma jakieś podejrzenia na ten temat?

    Maksymilian Dutka

  • 2. Data: 2011-01-17 22:44:30
    Temat: Re: Miernik cęgowy -> podłączenie do oscyloskopu
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 20:18:09 +0100, Maksymilian Dutka napisał(a):

    > Witam, zastanawiam się czy dało by się z taniego miernika cęgowego AC/DC
    > wyprowadzić sygnał do oscyloskopu, i jakie by wtedy uzyskał pasmo
    > przenoszenia. Może ktoś coś wie bądź ma jakieś podejrzenia na ten temat?

    Jeśli konieczność przełożenia przewodu przez okno przekładnika nie jest
    problemem to może lepiej pomyśleć nad jakimś LEMem? Stosowaliśmy coś
    takiego na Politechnice Gdańskiej do badania stanów przejściowych w
    maszynach elektrycznych.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 3. Data: 2011-01-18 14:02:45
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Maksymilian Dutka" <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com> napisał w
    wiadomości news:ih24li$rt1$1@inews.gazeta.pl...

    > Witam, zastanawiam się czy dało by się z taniego miernika cęgowego AC/DC
    > wyprowadzić sygnał do oscyloskopu, i jakie by wtedy uzyskał pasmo
    > przenoszenia. Może ktoś coś wie bądź ma jakieś podejrzenia na ten temat?

    Są mierniki cęgowe w postaci samego wzmacniacza pomiarowego, z
    wyprowadzeniami na miernik uniwersalny - może coś takiego? Niektóre mają
    niestety od razu prostownik i sygnał DC na wyjściu, ale pewnie są też
    wersje bez prostownika. Albo to, co podpowiedział badworm - LEM-y mają
    chyba deklarowane pasmo 100kHz.

    e.

  • 4. Data: 2011-01-18 16:43:06
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    W dniu 2011-01-18 15:02, entroper pisze:
> [...]
    > niestety od razu prostownik i sygnał DC na wyjściu, ale pewnie są też
    > wersje bez prostownika. Albo to, co podpowiedział badworm - LEM-y mają

    Fajnie by było mieć miernik cęgowi i w miarę potrzeby podłączać do niego
    oscyloskop.
    Przystawka cęgowa też niebyła by zła, ale jak trafić na taką która niema
    jakiegoś "filtru" na wyjściu.
    LEM-y, raczej odpadają, jak już mam przecinać przewód to wolę zapiąć
    bocznik.

    Ps. Pasmo 0-200Hz by mnie w pełni zadowoliło.

    Maksymilian Dutka

  • 5. Data: 2011-01-18 17:23:51
    Od: Krenauer <K...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2011 17:43:06 +0100, Maksymilian Dutka
    <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com> wrote:

    >Przystawka cęgowa też niebyła by zła, ale jak trafić na taką która niema
    >jakiegoś "filtru" na wyjściu.
    Zobacz na Finest CA-113 OS/AT - używam już kilka lat i jestem z niej zadowolony.

  • 6. Data: 2011-01-18 17:51:24
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    W dniu 2011-01-18 18:23, Krenauer pisze:
    > Finest CA-113 OS/AT

    Dziękuję, pod względem ceny i parametrów wyglądają dobrze.

    Przy silnych pikach prądowych bardzo się rozkalibrowują?

    Maksymilian Dutka

  • 7. Data: 2011-01-18 18:54:33
    Od: Krenauer <K...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2011 18:51:24 +0100, Maksymilian Dutka
    <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com> wrote:

    >Przy silnych pikach prądowych bardzo się rozkalibrowują?
    Zauważyłem wpływ długotrwałego przepływu dużego prądu stałego na symetrię
    wskazań - instrukcja zaleca wtedy rozmagnesowanie przeciwnym prądem. Silnych
    pików raczej nie mierzę, ale IMO mogą one jedynie powodować chwilowe nasycenie
    rdzenia i zafałszowanie pomiaru.

  • 8. Data: 2011-01-21 23:30:40
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Każdy miernik cęgowy ma (powinien mieć) podane pasmo przenoszenia.

    W dniu 2011-01-17 20:18, Maksymilian Dutka pisze:
> [...]
    > wyprowadzić sygnał do oscyloskopu, i jakie by wtedy uzyskał pasmo
    > przenoszenia. Może ktoś coś wie bądź ma jakieś podejrzenia na ten temat?

    A. Grodecki

    "Wszystkie zwierzęta są równe.
    Ale te, które mają futerko w trójkolorowe pasy, są równiejsze."