  • 1. Data: 2017-03-27 17:15:45
    Temat: Monitor LCD 20" rozdzielczość pozioma 1400 vs 1600 ?
    Od: Swift <p...@g...com>

    Pytam, ponieważ dalej używam wysłużonego Samsunga (CRT). Czy w przypadku monitora LCD
    20 calowego o klasycznych proporcjach 4:3, różnica między rozdzielczością poziomą
    między 1400 a 1600, czyni w praktyce dużą zauważalną różnicę ? Pomijając rzecz jasna
    wpływ jakości karty czy rodzaju połączenia VGA, DVI itd.

  • 2. Data: 2017-03-27 19:03:55
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No jest różnica, miałem Della 1600x1200 IPS i to był (nadal jest, choć zmieniłem na
    1920x1200 dla wygodniejszego oglądania zdjęć 3:2) bardzo dobry monitor 4:3 (był
    jeszcze podobny, o cal większy Samsung 1600x1200)
    Wystarczy policzyć:
    1,4 x 1,05 = 1,47 MPix
    1,6 x 1,2 = 1,92 MPix (+ 30% liczby pikseli).

    Dla niektórych monitorów jakość połączenia (jakość kabla, rodzaj wejścia) ma wielkie
    znaczenie.

    -----

  • 3. Data: 2017-03-27 19:05:25
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2017-03-27 o 17:15, Swift pisze:
> [...]
    > praktyce dużą zauważalną różnicę ? Pomijając rzecz jasna wpływ jakości
    > karty czy rodzaju połączenia VGA, DVI itd.
    Policz sobie. Ja mam jeszcze stary monitor 19" z rozdzielczością
    1280x1024 (około 375x300mm) i jest to dla mnie rozdzielczość komfortowa.
    Rozmiar piksela to około 0.3mm. Przy przekątnej o cal większej pewnie
    będziesz miał piksel 0.3mm przy rozdzielczości 1400 i 0.25 przy 1600.
    Różnica 20%, więc może być mniej komfortowo z czytaniem tekstu, ale
    wiele zależy od Twojego wzroku. Niektórzy lubią FullHD na laptopie
    15.6", ja dziękuję :-)

    Maciek

  • 4. Data: 2017-03-27 19:11:27
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    To jeszcze 5:4 :-))

    -----

  • 5. Data: 2017-03-27 19:18:22
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2017-03-27 o 19:11, ąćęłńóśźż pisze:
    > To jeszcze 5:4 :-))
    Zasada ta sama - liczy się rozmiar piksela, DPI, czy co tam ktoś chce
    sobie policzyć :-)

    Maciek

  • 6. Data: 2017-03-27 19:27:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Mar 2017 08:15:45 -0700 (PDT), Swift napisał(a):

> [...]
    między 1400 a 1600, czyni w praktyce dużą zauważalną różnicę ? Pomijając rzecz jasna
    wpływ jakości karty czy rodzaju połączenia VGA, DVI itd.

    Sam mam podobny problem. Wypatrzyłem takie coś:
    http://allegro.pl/i6463645768.html
    i się zastanawiam czy to by był dobry wybór. Może lepszym wyborem byłby
    większy rozmiar, powiedzmy 22 lub 24"?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2017-03-27 20:23:08
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Na matrycy PVA? Nie chcesz IPS od NEC-a?
    NEC-a szukaj serii UX (końcówka nr modelu).
    Wiekszy ekran to m.in. sporo większe zużycie energii.

    -----

  • 8. Data: 2017-03-27 20:35:31
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > http://allegro.pl/i6463645768.html
    > i się zastanawiam czy to by był dobry wybór. Może lepszym wyborem byłby

    Popatrz i oceń.
    Ja mam 1680x1050 22 cale (Eizo S2231W) i jest dla mnie idealny stosunek
    pixeli do przekątnej.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2017-03-27 21:14:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-27 o 19:05, Maciek pisze:
> [...]
    > Różnica 20%, więc może być mniej komfortowo z czytaniem tekstu, ale
    > wiele zależy od Twojego wzroku. Niektórzy lubią FullHD na laptopie

    Szuka 21cali 1600x1200 i wielkość piksela ma identyczną jak
    w 19 lcd.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2017-03-27 22:26:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Mar 2017 20:23:08 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Na matrycy PVA? Nie chcesz IPS od NEC-a?
    > NEC-a szukaj serii UX (końcówka nr modelu).
    > Wiekszy ekran to m.in. sporo większe zużycie energii.
    >

    > -----

    Primo nie ma na Allegro, secundo PVA tylko trochę gorsza (?) od IPS a
    dużo IMO lepsza od TN. Ale jeszcze będę patrzył, nie pali się.
    --
    Jacek
    I hate haters.